Stuurbediening RTI navigatie
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
Mijn auto is uitgerust met die mooie RTI navigatie die uit het dashboard komt. Hij is er alleen niet compleet ingezet. Nu vraag ik me af of ik daar zelf makkelijk nog wat aan kan doen. Ik wil namelijk graag de stuurbediening erop zetten. Er zit al radio en cruise control bediening op mijn stuur. Kan ik dan makkelijk de bediening van de RTI navigatie erop zetten? En hoe moet dat dan?
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
Wie heeft hier een reactie op?
Arjen
Arjen
- vOlOv
- 3rd Gear member
Heb zelf geen RTI, maar volgens mij zit de RTI-bediening rechts aan de achterkant van het stuur (uit het zicht zeg maar). De cruisecontrol en radioknoppen zitten voorop. Meer weet ik er ook niet van 

C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl
S40 2.0D Momentum - Flint Grey

S40 2.0D Momentum - Flint Grey

- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
ja volgens mij zit hij daar inderdaad ja. Ik vraag me alleen af welke bedrading naar de knoppen toe moet, of die er al zit en hoe ik die dan aansluit. Zou ik daarbij ergens stukken stuur onherstelbaar kunnen beschadigen?
Arjen
Arjen
- EV
- 2nd Gear member
De stuurbedieningsunit komt rechts achterop je stuur.
Daarvoor moet een gat gesneden worden mbv een mal die bij de RTI-set geleverd word, deze schakelaar bestaat uit een enter en een back-knop, en een op/neer/links/rechts knop. deze monteer je met een beugeltje in je stuurwiel.
Je stuurwiel moet gedemonteerd worden alvorens de unit eringezet kan worden, de stekker van de unit komt in de bedieningsknoppen van je radio en telefoon rechts op het stuur.
De unit is zeker uitvoerings- en stuur afhankelijk, vraag daar goed naar!
Succes!
EV
Daarvoor moet een gat gesneden worden mbv een mal die bij de RTI-set geleverd word, deze schakelaar bestaat uit een enter en een back-knop, en een op/neer/links/rechts knop. deze monteer je met een beugeltje in je stuurwiel.
Je stuurwiel moet gedemonteerd worden alvorens de unit eringezet kan worden, de stekker van de unit komt in de bedieningsknoppen van je radio en telefoon rechts op het stuur.
De unit is zeker uitvoerings- en stuur afhankelijk, vraag daar goed naar!
Succes!
EV
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
Aha, dit geeft me al een beter beeld bij wat voor werk ik kan verwachten. Ik vraag me nu alleen nog af hoe ik het stuurwiel moet demonteren en o.a. dus de stuurbediening voor radio (en cruise control) eraf kan halen.
Arjen
Arjen
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
En pas op voor je airbag!
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ja, ok dat snap ik. Hoe haal ik dan de dingen los zodat ik de RTI bediening kan monteren?
Arjen
Arjen
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ik heb net mijn hele stuur rond gezocht, maar kan geen gaatjes vinden. De torx schroeven zie ik dus ook niet. In de S60 zit denk ik ook een heel ander stuur dan in de V70 en S80. Heeft het daarmee te maken dat ik ze niet vind?
Hoe zou ik een en ander wel los kunnen krijgen?
Hoe zou ik een en ander wel los kunnen krijgen?
Arjen
Arjen