Hallo,
ik kan aan een v40 t4 1.9 benzine uit 1998 komen, met 222000 op de teller,
Nu zegt de adverteerder dat de turbo kapot is,
De auto trekt niet goed meer is de klacht. Nu heb ik helaas niet de beschikking over een autoambulance, dus kan ik hem eventueel terug rijden zonder dat er meer schade ontstaat? (100 km)
Alvast bedankt groeten Frank
Volvo v40 t4 benzine turbo kapot
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Je hebt dit in een verkeerde topic geplaatst..
Een kapotte turbo kan duiden op slechte onderhoud of misbruik en een reparatie van een turbo kan meer dan 1000E kosten.
Quote: http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =81&t=8215
Een kapotte turbo kan duiden op slechte onderhoud of misbruik en een reparatie van een turbo kan meer dan 1000E kosten.
Quote: http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =81&t=8215
Ik hoop voor je dat de oude eigenaar ook niet door is gereden.RIJ NIET DOOR MET KAPOTTE TURBO!!!!
Heb ik ook gedaan met mijn vorige auto en allemaal kapotte onderdeeltjes van de turbo zijn via inlaat de cilinders in gegaan. Ook zal je auto bovenmatig veel olie verbruiken als de lagers van de turbo stuk zijn en zit je hele uitlaatsysteem onder de olie. Kost je dan ook nog een nieuwe uitlaat en katalysator.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
slaat helemaal nergens op..., turbo is gewoon een slijtage onderdeel...dutchlimits schreef:Je hebt dit in een verkeerde topic geplaatst..
Een kapotte turbo kan duiden op slechte onderhoud of misbruik en een reparatie van een turbo kan meer dan 1000E kosten.
Quote: http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =81&t=8215Ik hoop voor je dat de oude eigenaar ook niet door is gereden.RIJ NIET DOOR MET KAPOTTE TURBO!!!!
Heb ik ook gedaan met mijn vorige auto en allemaal kapotte onderdeeltjes van de turbo zijn via inlaat de cilinders in gegaan. Ook zal je auto bovenmatig veel olie verbruiken als de lagers van de turbo stuk zijn en zit je hele uitlaatsysteem onder de olie. Kost je dan ook nog een nieuwe uitlaat en katalysator.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27927
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dat verhaal over slecht onderhoud en misbruik raakt inderdaad nog kant, nog wal...
Een turbo slijt en gaat ook een keer stuk.
Om de vraag van de topicstarter te beantwoorden, 100 kilometer rijden met een kapotte turbo zou ik niet doen.
Vraag is alleen wel of de turbo het echt niet meer doet, of mist de auto alleen trekkracht?
In dat laatste geval als hij nog wel mee draait is het het proberen waard. Is hij echt al stuk en doet niets meer is ermee rijden geen strak plan. Dan krijg je grote kans op gevolgschade zoals olie in het uitlaatsysteem dat nog meer kosten met zich mee brengt
Een turbo slijt en gaat ook een keer stuk.
Om de vraag van de topicstarter te beantwoorden, 100 kilometer rijden met een kapotte turbo zou ik niet doen.
Vraag is alleen wel of de turbo het echt niet meer doet, of mist de auto alleen trekkracht?
In dat laatste geval als hij nog wel mee draait is het het proberen waard. Is hij echt al stuk en doet niets meer is ermee rijden geen strak plan. Dan krijg je grote kans op gevolgschade zoals olie in het uitlaatsysteem dat nog meer kosten met zich mee brengt
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Ja tuurlijk is dat een slijtage onderdeel maar ik vind 2 ton redelijk vroeg voor een turbo om kapot te gaan.
Sommigen vinden 2 ton veel maar tegenwoordig is dit niets.
Sommigen vinden 2 ton veel maar tegenwoordig is dit niets.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27927
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Die van mijn V50 liet het rond de 240.000 kilometer afweten bij een altijd dealer onderhouden auto.
Juiste manier van gebruiken bepaald ook heel veel voor de levensduur van de turbo, want onderhoud kan je namelijk zo goed als niet doen aan een turbo.
Ding heeft wel 200.000 kilometer lang enorm hoge toerentallen gedraait, vergeet dat niet
Juiste manier van gebruiken bepaald ook heel veel voor de levensduur van de turbo, want onderhoud kan je namelijk zo goed als niet doen aan een turbo.
Ding heeft wel 200.000 kilometer lang enorm hoge toerentallen gedraait, vergeet dat niet
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Natuurlijk, ligt er ook aan waar de auto voor is gebruikt..
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
200.000 km is best netjes voor een high presure turbo hoor
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Er rijden zeer veel volvo,s met zeer hoge km standen met nog steeds dezelfde turbo.
Verkeerde olie is vaak het probleem,rijden met een te laag oliepeil.
Bij normaal gebruik en en goeie olie enz,gaan ze weinig stuk..
Verkeerde olie is vaak het probleem,rijden met een te laag oliepeil.
Bij normaal gebruik en en goeie olie enz,gaan ze weinig stuk..
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27927
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dat is ook mijn vermoeden, turbo zelf in orde maar een van de door Sander genoemde delen niet in ordesbv schreef:trekt niet ? misschien een kapotte slang ? TCV defect ? slang naar turbo los ?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Dat is dus ook mijn denkwijzeRamon&Ramon schreef:Er rijden zeer veel volvo,s met zeer hoge km standen met nog steeds dezelfde turbo.
Verkeerde olie is vaak het probleem,rijden met een te laag oliepeil.
Bij normaal gebruik en en goeie olie enz,gaan ze weinig stuk..
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis