Beste volvo-fanaten
Ik heb niets te klagen over het vermogen van m'n huidige bakkie, maar een mens raakt gauw gewend. Daarom ben ik aan het denken aan een'kleine' aanpassing aan de motor, zodat het allemaal nog wat beter opschiet. Let wel: ik hoef er geen 100pk bij of zo, maar zeg 20-30 pk. Iemand een idee en /of ervaring daarmee?
Dank alvast.
"kleine" aanpassing...
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Robzor
- 1st Gear member
Idd laten chiptunen
. Je V zou dan ca 195-200pk moeten krijgen met lekker wat extra koppel.
M'n V is op de dyno geweest en kwam uit op 175pk. Te weinig dus. Echter bleek onlangs dat mijn uitlaatspruitstuk los zat. Dit kan heel goed invloed hebben gehad op het vermogen. Nadat dit gefixed was had ik merkbaar wat extra vermogen, dus ik verwacht dat ik nu wel aardig richting de 200pk zit
.

M'n V is op de dyno geweest en kwam uit op 175pk. Te weinig dus. Echter bleek onlangs dat mijn uitlaatspruitstuk los zat. Dit kan heel goed invloed hebben gehad op het vermogen. Nadat dit gefixed was had ik merkbaar wat extra vermogen, dus ik verwacht dat ik nu wel aardig richting de 200pk zit

Volvo V40 2.0T AUT 2003

";There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die.";

";There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die.";
- Robzor
- 1st Gear member
Het verbruik gaat niet omhoog (met dezelfde stijl van rijden). Het gaat eerder naar beneden
.
edit: om de opgegeven waardes te halen is het wel aan te raden om euro 98 te tanken.... Dat is misschien het enige nadeel eraan met de huidige benzineprijzen :?

edit: om de opgegeven waardes te halen is het wel aan te raden om euro 98 te tanken.... Dat is misschien het enige nadeel eraan met de huidige benzineprijzen :?
Volvo V40 2.0T AUT 2003