Pagina 1 van 6

V70 classic of liever de generatie vanaf 2000?

Geplaatst: 02.11.2012 - 19:30
door RemcoP
Mijn 940 doet het prima, alleen de liefde voor m.n. De V70 classic wordt te sterk.
Alleen vraag ik mij af of een V70 classic te verkiezen is qua betrouwbaarheid etc. Boven de V70 generatie vanaf 2000 (moment dat Ford invloeden erin kwamen.).

Kortom als je puur op betrouwbaarheid en degelijkheid zou beoordelen welke V70 versie zou jij kiezen? Bijvoorkeur reacties door "ervaringsdeskundigen".

Geplaatst: 02.11.2012 - 19:33
door V70/2.4D/2003
Moet je even in gaan lezen alhier, welkom trouwens. In principe zijn de motoren (en de gehele auto) gebouwd voor de eeuwigheid. Het is alleen zoeken naar een nette, zoveel mogelijk onbeschadigde, originele en met een niet al te idioot hoge KM-stand. Zowel de classis als de N is niks mis mee mit rekening gehouden met vorenstaande.

Geplaatst: 02.11.2012 - 19:38
door Laguna-S60
Vind sowieso het interieur van een N vele stappen vooruit.., veel degelijker, stiller en minder kraakjes :D

Geplaatst: 02.11.2012 - 22:16
door Quota
De N is stiller, maar ook wat afstandelijker in het rij gedrag. Al kan de classic qua wegligging niet aan de N tippen, hij wint het karakter en onverzettelijkheid . Ga gewoon eens met beiden rijden. Classic doet het zeker voor 1999 beter op gas, qua diesel is de D5 wel echt een grote stap vooruit tov de 2.5D en de D5 is alleen in de V70N geleverd.

Geplaatst: 02.11.2012 - 22:17
door Laguna-S60
Quota schreef:De N is stiller, maar ook wat afstandelijker in het rij gedrag. Al kan de classic qua wegligging niet aan de N tippen, hij wint het karakter en onverzettelijkheid . Ga gewoon eens met beiden rijden. Classic doet het zeker voor 1999 beter op gas, qua diesel is de D5 wel echt een grote stap vooruit tov de 2.5D en de D5 is alleen in de classic geleverd.
V70N

Geplaatst: 02.11.2012 - 22:24
door Quota
Laguna-S60 schreef:
Quota schreef:De N is stiller, maar ook wat afstandelijker in het rij gedrag. Al kan de classic qua wegligging niet aan de N tippen, hij wint het karakter en onverzettelijkheid . Ga gewoon eens met beiden rijden. Classic doet het zeker voor 1999 beter op gas, qua diesel is de D5 wel echt een grote stap vooruit tov de 2.5D en de D5 is alleen in de classic geleverd.
V70N


I stand corrected...

Re: V70 classic of liever de generatie vanaf 2000?

Geplaatst: 02.11.2012 - 22:26
door elianmars
RemcoP schreef:Mijn 940 doet het prima, alleen de liefde voor m.n. De V70 classic wordt te sterk.
Alleen vraag ik mij af of een V70 classic te verkiezen is qua betrouwbaarheid etc. Boven de V70 generatie vanaf 2000 (moment dat Ford invloeden erin kwamen.).

Kortom als je puur op betrouwbaarheid en degelijkheid zou beoordelen welke V70 versie zou jij kiezen? Bijvoorkeur reacties door "ervaringsdeskundigen".
Als je nu "verliefd" bent op de classic, lekker daar een tijdje in gaan rijden. Ik ben van 850 naar V70 classic naar V70N gegaan.

Het was telkens een stapje vooruit, maar ik moet zeggen dat de 850 me het meest deed qua emotie.
De N rijdt het fijnst, maar met de 850 heb ik het meest lol gehad (en heeft nog steeds een plekje in mijn hart).

Re: V70 classic of liever de generatie vanaf 2000?

Geplaatst: 02.11.2012 - 22:28
door EVV
RemcoP schreef:Mijn 940 doet het prima, alleen de liefde voor m.n. De V70 classic wordt te sterk.
Alleen vraag ik mij af of een V70 classic te verkiezen is qua betrouwbaarheid etc. Boven de V70 generatie vanaf 2000 (moment dat Ford invloeden erin kwamen
De V70N deelt veel onwikkeling met de S60/S80, deze modellen zijn ruim voor het ford tijdprek ontwikkeld. Dit zijn de net zo goed Volvos als de eerste V70

Geplaatst: 03.11.2012 - 09:11
door toppertje
Quota schreef: qua diesel is de D5 wel echt een grote stap vooruit tov de 2.5D en de D5 is alleen in de V70N geleverd.
niet mee eens!
ik heb beide gehad,een S60 D5 en een V70N 2.5d.
ik had niet veel verschil of voorkeur voor 1 van beide.
wel is de 2.5d iets goedkoper in onderhoud(op distributie na)
ook in verbruik ontlopen ze elkaar niet veel.
maar waarom vind jij de D5 een grote stap vooruit?

Geplaatst: 03.11.2012 - 09:45
door Quota
Omdat de motorkarakteristiek wat verfijnder is (om van het geluid nog maar te zwijgen), hij loopt wat soepeler door de toeren heen en heeft gewoon veel meer koppel en 23 extra paardjes... Ennuh, voor 250 euro heb je een nieuwe distributieriem erom liggen.

De 2.5D is geen slechte motor, het is door sommige een tractor motor genoemd en het enige wat hij daar mee deelt zijn het geluid (als je buiten staat), en de eigenschap om het altijd te doen zolang er drie ingredienten voorhanden zijn, olie, koelvloeistof en diesel. Het 2.5D blok is schier onverwoestbaar. Alleen de distributie is echt een een enorme kostenpost, waar je ook weer niet op wilt bezuinigen.

Of de D5 net zo onverwoestbaar is, dat weten we over een jaar of vijf gok ik...

Geplaatst: 03.11.2012 - 09:51
door sbv
De eerste D5 motoren draaien ook alweer 10 jaar mee inmiddels

Geplaatst: 03.11.2012 - 10:05
door Quota
sbv schreef:De eerste D5 motoren draaien ook alweer 10 jaar mee inmiddels
Klopt, maar die beginnen nu dus vaak de 5 ton net te halen... Die oude heeft dat al zo vaak gehaald en rijden dan ook nog best veel rond bij liefhebbers hier of op het 850forum. Van de D5 met dergelijke km standen hoor ik niet veel (goeds of slechts). En het moet gezegd worden. Ik heb 2.5D 's gereden tot het half miljoen km maar dat heb ik nog niet met een D5 gedaan... Daar heb ik dus zelf geen ervaring mee.

Mijn ervaring met de D5 (of 2.4D) reikt nu nog maar tot 234K km (probleemloos overigens)

Geplaatst: 03.11.2012 - 10:19
door V70/2.4D/2003
Ik heb 2.5D 's gereden tot het half miljoen km maar dat heb ik nog niet met een D5 gedaan... Daar heb ik dus zelf geen ervaring mee.
Ik ben druk doende om dat te gaan halen met een "ondergemotoriseerde en ondergewaardeerde D5" :wink: en het voornemen daartoe is niet bepaald een voornemen maar feitelijk een doel op zich. Maar met thans 225 K op de klok en een gemiddelde van 30 k/jr......kan ik je daar over een jaar of 9 uitsluitsel over geven :D :D :D

Geplaatst: 04.11.2012 - 22:19
door toppertje
Ger,
als jij over 9 jaar nog in je "ondergemotoriseerde" D5 rijd,
word je vast als millieu barbaar gezien. :wink:

Geplaatst: 04.11.2012 - 22:23
door V70/2.4D/2003
Bij deze dan, op voorhand :twisted:

Geplaatst: 04.11.2012 - 22:27
door toppertje
V70/2.4D/2003 schreef:Bij deze dan, op voorhand :twisted:
mwoah,
IK kan er niet mee zitten hoor!
ik geef je groot gelijk.

Geplaatst: 05.11.2012 - 09:42
door Tsjemp
Classic. Zit veel beter! Rijdt ook lekker en heeft minder electronica.

Geplaatst: 05.11.2012 - 10:33
door sbv
Tsjemp schreef:Classic. Zit veel beter! Rijdt ook lekker en heeft minder electronica.
Zit is erg persoonlijk, ik zit in de nieuwe een stuk beter, simpelweg omdat de stoel verder naar achteren kan.
Minder elektronica gaat enkel op voor de modellen voor modeljaar 1999, die erna(ook de classic) hebben ook redelijk wat electronica

Geplaatst: 05.11.2012 - 21:49
door bernhard2
heb nu een N, en de volgende zou zo weer een classic kunnen worden... of een v70n R ;)

Geplaatst: 15.11.2012 - 19:46
door The Volvoboy
Laguna-S60 schreef:Vind sowieso het interieur van een N vele stappen vooruit.., veel degelijker, stiller en minder kraakjes :D
AHUM AHUM AHUM, écht niet!!