2e hands S80 kopen

Plaats reactie
Culo
Starter

Hallo allen,

Het is eindelijk tijd voor een eigen auto en ik heb mijn zinnen gezet op een Volvo s80. Ik ga er jaarlijks +-50.000km zakelijk mee rijden, en dan nog +-10.000 privé kilometers waarbij een caravan van 1500kg getrokken moet worden. Ik heb mijn oog laten vallen op de volgende modellen:

KLIK1

En:

KLIK2

Ik ruil niks in, dus ik ga er van uit dat ik nog wat onderhandelingsruimte heb (voor een trekhaak), maar dit zijn ook ongeveer de bedragen die ik er aan uit wil geven.

Ik heb dit topic gevonden en daar al wat informatie uit opgedaan:

http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=49209

Moterinhoud (2.0 vs d5) is voor mij minder belangrijk, ik ben geen snelheidsduivel en ik kom wel waar ik moet zijn, ook als ik niet als eerste weg ben bij een stoplicht. Alleen t.a.v. het trekken van de caravan is dit misschien nog relevant

Nu is mijn vraag, waar moet ik nog op letten? Dit is de eerste auto die ik ga kopen en wilde graag jullie feedback als autokenners hebben.

Alvast dank en ik ga veel plezier hebben van dit forum als volvorijder!

mods edit
lange url's svp verbergen
Plein69
4th Gear member

Beide erg mooi en ze ontlopen elkaar niet veel in km-stand en opties.
(Vooral de zwarte maar dat is persoonlijk)

Over de diesel kan ik je niks vertellen. Want ik rijdt een oude benzine S80.

Wat ik wel weet is de velgen maat. (zwarte, grijze zie ik niet vermeld)
Een vriend van mij had ook een S80 met 18 inch velgen er onder.
Die waren er snel af omdat het comfort ver te zoeken was en hij enorm spoorgevoelig was.

Onderhandelingspunten zijn plaatsen trekhaak update van navigatie.
(of doen ze dat standaard?)

Richard
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
sbv
6th Gear member

een 2.0D lijkt me wat licht om dat huis op wielen weg te slepen, maar het ligt er ook een beetje aan waarheen.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Culo
Starter

Ik ga vandaag een proefrit maken in beiden en kijken wat er te onderhandelen valt. T.a.v. de 18inch velgen zal ik er op letter, maar goed daar is desgewenst later nog wat aan te doen. T.a.v. de caravan die moet naar Zuid-Frankrijk en Italie, wel een kleine vergissing gemaakt want beladen is die +-1000kg en geen 1500kg. Dus dan zal dat allemaal wel lukken.
pieneman
2nd Gear member

EdRaket heeft ooit eens een topic gestart over de diesel varianten in de V70 ter voorbereiding van zijn aanschaf: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ht=edraket
XC60 2.4D AWD GT Kinetic
Plaats reactie

Terug naar “S80”