Volvo onderhoudsbeurt V50 en vervangend vervoer

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
robbie2
2nd Gear member

Beste forumlezers,

Ik zit met een klein puntje. Ik rij inmiddels met mijn 3de volvo en ben er tevreden over. Zowel over de auto als over Volvo.

Afgelopen jaar mijn 3de gekocht bij een andere dealer dichter bij huis. (wel weer 40 km), maar ja daar stond namelijk een mooie V50.
Normaal gesproken blijf ik dan altijd bij de dealer hangen, en doe daar ook mijn onderhoudsbeurten ondanks dat er een volvo dealer dicht bij huis is. Ik heb hem daar gekocht, en gun hun ook het onderhoud en zo bouw ik een relatie op dat ik plezierig vind. Als er dan wat is, zijn ze vaak (heb ik gemerkt) genegen om iets extra;s te doen en doen niet moeilijk.

Efin, ik heb de beurt laten uitvoeren en ze vroegen of ik vervangend vervoer nodig had. Ja graag had ik gezegd, en zeker omdat ik weer terug naar huis naar mijn werk moest. Bij de vorige dealer betaalde ik namelijk alleen de brandstof en de rest was service dus ik had verder nergens naar gevraagd. Dom achteraf.

De rekening,
De beurt was een normaal bedrag. Geen bijzonderheden. De huurauto, ja Euro 95,= !!!! Ik had beter bij Herz een auto kunnen huren. Ok dit is mijn fout. Ik had beter moeten navragen wat de huurauto kost, maar dit zijn normale bedragen als je een huurauto neemt bij Herz of Europcar. Dit noem ik geen service meer maar gewoon autoverhuur.

Ik ben echt geneigd naar mijn oude vertrouwde garage terug te gaan.

Wat is jullie mening, heb ik te hoge verwachtingen ?

Rob.
V40 cc 2.0 T4 AWD, 190 pk, Silver Metallic 2017, Geartronic
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

waarom zou vervangend vervoer service moeten zijn?
Volvo for life
jan weemering
4th Gear member

Tja, een auto kost elke dag geld ook voor de dealer.
maar om nu 95 euro te vragen...............

Gelukkig komt het bij mij zelden voor dat ik vervangend vervoer nodig heb.
de laatste keer is dat ik van de zomer LPG in mijn auto liet bouwen.
3 dagen werk, en ik kreeg vervangend vervoer voor 3 dagen 65 euro.
en km vrij, een auto die ook op LPG reed.
het was geen super de luxe bak ,maar ik had wel wielen natuurlijk en reed goedkoop
dat vind ik service, niet het vel over je neus willen halen zoals dat heet
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Franswa
5th Gear member

Ik hoop niet dat mijn dealer dit leest want dan moet ik misschien ook wel voor het fietsje wat ik meekrijg gaan betalen.
V60 Plus Dark. Fusion red.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

als een klant vervangend vervoer nodig heeft en jij hebt niets staan moet je het inhuren, daar hangt een prijs aan, de klant had ook kunnen zeggen dat hij niets nodig had.
Volvo for life
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Wie zijn probleem is het eigenlijk als je er voor kiest om de auto een eind van huis te laten servicen?
Broekhuis heeft gratis haal- en brengservice. Dat gaat dus ten koste van de winst, die toch al minimaal is. Ik ben meer van het zelfredzame zeg maar. Ik kies een serviceplek in de buurt en heb zelf mijn vervangend vervoer geregeld, heb ik ook geen gedoe over de kosten.
Enuh, moeten we nog op een rijte zetten wat dat eigenlijk kost, als een dealer een vloot "vervangende auto's"moet hebben staan? In Dld is het bijvoorbeeld gebruikelijk dat je, bij vervangend vervoer, ook gelijkwaardig vervoer krijgt. Maar wat gaan we dan roepen als je zelf een S80 of XC 90 hebt en je krijgt als vervanger een Alto? Juist, dat dus.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Oceanracer
Geartronic member

Volvo Assen haalt en brengt mijn auto inderdaad kosteloos, zelfs voor de APK van een paar tientjes. Dat is voor hem ook dik 40 km enkele reis. Wellicht dat je hem dat ook eens kunt voorleggen. Of je stapt weer over naar de dealer om de hoek.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Ben
Executive Member
Contacteer:

Volvo Schaap heeft ook een haal en breng service.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Jers3n
5th Gear member

Is die 95 euro incl. of excl. de gereden km's en brandstof? Dat kan nl nogal een verschil maken in het af te rekenen bedrag voor vervangend vervoer.

Ik heb trouwens ook zelden gedoe over de kosten van vervangend vervoer, ik weet/ga er vanuit dat dit in rekening wordt gebracht (op een fiets na dan) en bij twijfel vraag ik het nog even na. Ook gelijkwaardig/4- of 5-deurs (ivm maxi-cosi) vervoer is op verzoek geen probleem, al is dat dan iets duurder dan een C30. (En daar zit m denk ik het verschil met bv Duitsland, de gemiddelde Nederlander is kritischer over de meerkosten voor gelijkwaardig vervoer tov het kleinere en goedkopere alternatief?)
Slechts éénmaal heb ik een ingehuurde Citroën C3 meegehad maar daar ben ik van te voren keurig over ingelicht.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
diesel01
Geartronic member

Ik krijg een oude '98 S/V40 mee waar ik vv 7km mee rijdt en alleen brandstof betaal.
Vorige week een C30 mee gehad en ook daar alleen brandstof, alle ditjes en datjes wordt door de dealer gedaan, verstralers opbouwen, schade gevalletjes, lenzen schoonmaak wellicht dat ook dat verschil maakt.
...

Bij een aantal grote reparaties kreeg ik bij Svala in Almere gratis een vervangende auto mee (nieuwe S60 1.6 drive, S60 D5 185pk en een S80 2.0D). Bij een onverwachtse reparatie was er geen vervangende auto uit eigen voorraad meer en kreeg ik een auto van Hertz mee (zitten naast het dealer pand). Volgens mij kostte dit me iets van 35 euro (en natuurlijk brandstofkosten). Haal en brengservice is er gratis. Een bedrag van 95 euro, zoals TS betaald heeft, voor één dag vind ik wel erg aan de hoge kant!

Ik ben altijd blij als er iets beschikbaar is, maar als ik niet hoef te werken laat ik me na het inleveren van de auto naar huis brengen en voor het ophalen pak ik m'n sportmomentje --> schoentjes aan, ipod op en rennen maar.
BlackcurrantV70
7th Gear member

Bij normaal onderhoud en herstellingen buiten garantie betaal ik 20 euro per dag excl brandstof.

Dit is vcor een klasse C30 vervangwagen, kan ook een ander merk zijn, maar in die grootte
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
toppertje
6th Gear member

tja,
wat moet je hier nou op zeggen?
een proefrit van een uur(zeg:60km) kan kosteloos,met het risico voor de dealer
of er uberhaupt wel iets verkocht wordt,
en koopt men vervolgens die bewuste auto, die naar verloop een grote
beurt(zeg:€1000,00) nodig heeft,en men rekent €95,00 hiervoor?
ik zeg:service is geen afdeling,maar een mentaliteit?
geen glans zonder wrijving
codriver
3rd Gear member

Ben schreef:Volvo Schaap heeft ook een haal en breng service.
En vervangend vervoer tegen brandstofkosten!
Volvo S60 2.4 AT Edition 1
evert65
6th Gear member

nou @Robbie, met de reacties kun je niet zo veel, ieder geeft zijn eigen ervaring weer, daar vroeg je niet echt naar, 95€ vind ik wel buiten proportioneel, je zou het even kunnen aankaarten en zeggen dat ' vergelijkend waren onderzoek ' uit wees dat sommige volvo garages een gratis haal en breng service hebben en dat zoiets bij je vorige dealer nooit geflikt is.
misschien dat ze er wat aan doen, zo niet maak ze dan bekend dat je voortaan weer naar je oude dealer ga,
daar was het toch goed?, dan moet er niet weg gaan, doe ik ook niet
keep calm!, your randomizer is running
Oceanracer
Geartronic member

Ik lees nergens dat de auto 's ochtends is opgehaald en 's middags weer is ingeleverd. Dan zou het zomaar voor twee dagen kunnen zijn...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
CJH
2nd Gear member

Als het voor 1 dag was en als de vraag idd suggestief gesteld is (suggestie wekkend dat ze sowieso een auto hebben staan die je mee mag nemen als je wilt), dan vind ik het persoonlijk niet netjes. Kost het wel, dan vertel je dat erbij, kwestie van verwachtingen managen. Op deze manier is het snel rijk worden, ten koste van een terugkerende klant.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ik zie bij menig dealer een bordje achter de balie hangen met de tarieven van vervangend vervoer. Dat lijkt me dan duidelijk.
Overigens heb ik al sinds de eerste Volvo die ik kocht een afspraak met de betreffende garage dat ik een gratris leenauto krijg als de auto voor onderhoud in de garage moet.
Bij de verschillende bedrijven heb ik daar nooit een probleem over gehad.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
MarioC70
6th Gear member

Een leenauto verstrekken is een gunst van het betreffende bedrijf,er zijn bedrijven genoeg die daar niet aan meewerken om een leenauto te verschaffen.
De meeste bedrijven willen je naar de bushalte brengen of station en daar houdt het dan mee op!
Dat ze kosten in rekening brengen als er een auto beschikbaar wordt gesteld is logisch,s,hij rijdt immers niet op water en de verzekeringskosten zijn vaak vrij hoog.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Ben schreef:Volvo Schaap heeft ook een haal en breng service.
Dat kan ik beamen. Ook al wonen we heel dichtbij, ze doen niet moeilijk over breng-haal-service.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”