Zie hier de test van de V40 samen met Mercedes A, BMW 1 en Audi A3.
De V40 komt er goed uit.
http://issuu.com/zakenauto/docs/zau2012 ... e=magazine
Multitest V40
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Als beste zelfs.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 3rd Gear member
Grappig, elke test levert weer een totaal verschillend resultaat op. In Autoweek eindigde de V40 als tweede (na de A3) en in een Duitse test zelfs vierde (na resp. A3, 1 en A).
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
-
- 2nd Gear member
Inderdaad, en dat geeft dan ook meteen de waarde aan van dergelijke tests...Timmy schreef:Grappig, elke test levert weer een totaal verschillend resultaat op. In Autoweek eindigde de V40 als tweede (na de A3) en in een Duitse test zelfs vierde (na resp. A3, 1 en A).
Gewoon zelf gaan rijden in de autootjes en kiezen wat je het beste bevalt/binnen budget ligt en klaar ben je. Ik laat me eigenlijk totaal niet beinvloeden door meningen van anderen.
-
- 2nd Gear member
Verrassend dat de enige niet-Duitse auto in een Duitse multitest als laatste eindigtTimmy schreef:Grappig, elke test levert weer een totaal verschillend resultaat op. In Autoweek eindigde de V40 als tweede (na de A3) en in een Duitse test zelfs vierde (na resp. A3, 1 en A).

Wat clubtraxx al zegt, die tests zeggen lang niet alles en uitkomsten zijn toch vaak afhankelijk van voorkeur van de redacteur. Gewoon lekker zelf rijden, blijft toch een persoonlijke keuze! Maar wel leuk dat de V40 nu een keer wint natuurlijk!
-
- 4th Gear member
In AutoReview wint de V40 het van de A3 en de 1-serie.
In AutoWeek wordt hij tweede achter de A3.
Dan de Duitse propaganda:
In AutoBild legt hij het af tegen alles wat Duits is of lijkt (nota bene een Skoda Octavia (!) wint van de V40).
In Auto Motor & Sport legt hij het af tegen alles wat Duits is (Golf, A3, 1-serie, A-klasse, in die volgorde).
Alles op basis van zogenaamd objectieve cijferlijsten (objectief - laat me niet lachen).
Ben zeer benieuwd hoe hij het er bij Autovisie vanaf gaat brengen in hun multitest!
In AutoWeek wordt hij tweede achter de A3.
Dan de Duitse propaganda:
In AutoBild legt hij het af tegen alles wat Duits is of lijkt (nota bene een Skoda Octavia (!) wint van de V40).
In Auto Motor & Sport legt hij het af tegen alles wat Duits is (Golf, A3, 1-serie, A-klasse, in die volgorde).
Alles op basis van zogenaamd objectieve cijferlijsten (objectief - laat me niet lachen).
Ben zeer benieuwd hoe hij het er bij Autovisie vanaf gaat brengen in hun multitest!
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Volvo C30 1.8 Sport
- D2
- 3rd Gear member
Dat soort (multi-)tests zijn leuk om te lezen, maar volstrekt waardeloos om een aankoopbeslissing op te baseren. Eigenlijk geldt dat voor alle tests in de media.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
-
- 3rd Gear member
Ik kan mij niet voorstellen dat je je aankoopbeslissing daadwerkelijk van een test laat afhangen. Maar uiteindelijk zullen dergelijke testresultaten auto's als de V40 wel meer focus geven. Ik hoor nog steeds van veel mensen dat ze verbaasd zijn dat Volvo een auto in deze klasse maakt.D2 schreef:Dat soort (multi-)tests zijn leuk om te lezen, maar volstrekt waardeloos om een aankoopbeslissing op te baseren. Eigenlijk geldt dat voor alle tests in de media.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:

Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 4th Gear member
Grappig dat ZakenAuto de afwerking wat minder hoog inschat. Op dat gebied stelden zelfs de Duitse propagandabladen de V40 boven de BMW en de Mercedes (net onder de A3 en de Golf).
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Volvo C30 1.8 Sport
- VolvoJanssen
- 2nd Gear member
het zijn allemaal meningen. De conclusie die ik in elk geval trek is dat het Volvo gelukt is om een auto in dit segment te introduceren die serieus genomen wordt! of de V40 nu vierde of eerste wordt, hij hoort erbij.
chapeau Volvo!
chapeau Volvo!
Volvo V40 T4 Summum. Extra opties: introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17 inch segomo velgen (ZWART metallic), afneembare trekhaak, Dakspoiler, Styling kit
- Absane
- 1st Gear member
Dit is inderdaad knap.VolvoJanssen schreef:het zijn allemaal meningen. De conclusie die ik in elk geval trek is dat het Volvo gelukt is om een auto in dit segment te introduceren die serieus genomen wordt! of de V40 nu vierde of eerste wordt, hij hoort erbij.
chapeau Volvo!
De meeste van die reviews zijn op gevoel en persoonlijke mening gebaseerd en niet op feiten.
De V40 wordt vaak afgerekend op zijn 'minder-intuïtieve bediening' of 'kleine kofferruimte' en daarnaast andere subjectieve zaken. De Audi weer op zijn 'vernieuwing'.
Het lijkt mij wel leuk om een keer een review te maken die rekening houdt met je persoonlijke voorkeur; dus dat je aan kunt geven wat je belangrijk vindt en je een persoonlijke winnaar krijgt.

Het heeft met mij al een hoop mensen van de 1-serie of nieuwe a3 afgehouden.
De nieuwe Mercedes is ook erg gaaf, maar ik vind de achterkant net een Kia?
- V40-D2
- 2nd Gear member
Maar iemand die beweert dat een Golf en A3 beter zijn afgewerkt dan een BMW of Mercedes die kan je toch al nooit meer serieus nemenCavallino schreef:Grappig dat ZakenAuto de afwerking wat minder hoog inschat. Op dat gebied stelden zelfs de Duitse propagandabladen de V40 boven de BMW en de Mercedes (net onder de A3 en de Golf).

-= V40 D2 Momentum | Driver Support Line | Electric Silver =-
- Absane
- 1st Gear member
Wat is beter afgewerkt?
Wat zijn 'premium materialen'?
Ik kon op mijn fiat ook geen scheve dingen of rammeltjes ontdekken en het gebruikte materiaal was prettig en oogde luxe.
Hoe maakt iemand de afweging of iets beter is afgewerkt?
Wat zijn 'premium materialen'?
Ik kon op mijn fiat ook geen scheve dingen of rammeltjes ontdekken en het gebruikte materiaal was prettig en oogde luxe.
Hoe maakt iemand de afweging of iets beter is afgewerkt?
V40 Summum | T4 | Sapphire Black Metallic | Leder Charcoal/Blond/Charcoal P10G | Atreus 18 inch
Intro Line | Premium Sound | Stuurbekrachtiging met 3 Instellingen | Verwarmbare Voorstoelen | Zonder model- en motoraanduiding
Intro Line | Premium Sound | Stuurbekrachtiging met 3 Instellingen | Verwarmbare Voorstoelen | Zonder model- en motoraanduiding
-
- 2nd Gear member
Het zijn anders wel zaken die ik ook zo ervaar... Het Sensus-systeem is achter op zijn concurrentie, daar is geen weg omheen. De kofferruimte is trouwens wel objectief te meten (bestaan zelfs normen voor), en ook daar scoort de V40 niet goed.Absane schreef:De V40 wordt vaak afgerekend op zijn 'minder-intuïtieve bediening' of 'kleine kofferruimte' ...
Wat de materialen en de bouwkwaliteit betreft waar de VAG-jongens zo vaak mee 'stoefen', daar is toch deels iets van aan, naar mijn gevoel. De materialen, die zitten reuzegoed in mijn V40 Summum. Enkel hoor ik wel her en der piepjes en kraakjes als ik over een kasseiweg rijd. Ook zit de deurhendel in de rechter achterdeur niet goed in elkaar (2 mm spleet ...) 'k Begrijp dat mijn wagen een vroege auto is uit het eerste productiejaar, dus er is nog veel ruimte voor verbetering. Toch lijkt mijn ervaring de reputatie te bevestigen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ronduit verliefd op mijn wagen en geniet iedere dag. De Volvo was een keuze die wat risico's inhield. Sommige zijn slecht uitgedraaid, maar in zijn geheel bekeken ben ik er zeker van dat de V40 de beste wagen is in zijn segment!