Pagina 1 van 2

Kent iemand deze

Geplaatst: 17.11.2012 - 10:42
door bartv70
Iemand bekent met DEZE V70


Alvast dank

Geplaatst: 18.11.2012 - 19:12
door bartv70
Inmiddels is mijn vriend, voor wie ik wat zoek, ook wel geïnteresseerd in
een iets ouder 2.5T ipv 2.0T
Er zitten natuurlijk duidelijk verschillen in de auto's, maar welke van e 2 heeft een
fijner karakter, hoe ligt het verbruik in de praktijk, is de 5 cil. erg veel onzuiniger?
Wat hints en tips zijn welkom.
Deze 3 komen op zijn lijstje voor

Geplaatst: 18.11.2012 - 19:17
door bart simpson
de 2.5T heeft een bewezen reputatie

Geplaatst: 18.11.2012 - 20:16
door bartv70
Een goede neem ik aan?

Geplaatst: 18.11.2012 - 20:21
door bart simpson
ja, een erg goede

Geplaatst: 18.11.2012 - 21:20
door bartv70
Da's mooi om te horen, op een of andere manier vind ik, mijn maat ook, een 5 pitter beter bij zo'n auto horen.
Hij rijdt weinig, zijn S40 van 2004 (2.4) heeft goed 60.000km op de teller staan en
die auto ziet er na 8 jaar uit als nieuw.
Ben benieuwd wat hij morgen gaat beslissen

Geplaatst: 18.11.2012 - 21:37
door Bakboord1
De 2.0t is toch ook een vijfpitter...
Ook deze drie zijn weer erg mooi.

Persoonlijk zou ik niet voor zwart gaan.
Een kleurtje staat de auto beter.

Geplaatst: 18.11.2012 - 21:38
door bart simpson
bij de V70/285 wel, bij de V70/135 vanaf 2007 niet meer

Geplaatst: 18.11.2012 - 21:57
door bartv70
bart simpson schreef:bij de V70/285 wel, bij de V70/135 vanaf 2007 niet meer
De "ziel" is een beetje verdwenen

Geplaatst: 18.11.2012 - 23:14
door den toerist
andere tijden, andere noden...

Geplaatst: 19.11.2012 - 18:45
door piotrV70
Bart, ik rij een 2.5T Geartronic sinds juli. Verbruik in mijn onderschrift is incl 3500km met caravan door Frankrijk. Dagelijkse praktijk: 50km woon-werk, autoweg, snelweg, stad, beetje file, op terugweg af en toe lekker tussensprintje: 1:10,5. De motor is fantastisch.

Geplaatst: 19.11.2012 - 21:31
door Bakboord1
bartv70 schreef:
bart simpson schreef:bij de V70/285 wel, bij de V70/135 vanaf 2007 niet meer
De "ziel" is een beetje verdwenen
Dat kun je dan wel stellen!

Geplaatst: 19.11.2012 - 21:35
door bart simpson
de nieuwe ziel heeft een lagere CO2 uitstoot..

Geplaatst: 20.11.2012 - 01:56
door bartv70
bart simpson schreef:de nieuwe ziel heeft een lagere CO2 uitstoot..
Nee, alleen een lagere C)2 uitstoot, geen ziel

Heeft een 2.5T ook vaste klepstoters net als de 2.4 of zijn deze wel hydraulisch

Geplaatst: 22.11.2012 - 12:53
door Hans
Ik ben dagelijks onderweg met een V70 2.0T Wel of geen ziel is een beetje onzin. Ook de 2.0T is een fijn rij-ijzer! Lekker rap en goed bij de les. Maar hij lust een beste slok!! 1:10 haal ik in het dagelijks gebruik niet hoor...

Geplaatst: 22.11.2012 - 14:38
door bartv70
Tuurlijk is dat een lekkere motor, maar de 5cilinder roffel is, net als een 6 of 8 cilinder, door zijn karakteristieke geluid van een andere belevings-orde.

Snap ook als dat gedoe van downsizen niet altijd.
Mijn CAAB 1998 2.0 185pk automaat doet gemiddeld ook 1:10!!!, dus waar zit "de winst"

Geplaatst: 23.11.2012 - 14:09
door Hans
De winst zit in de lagere CO2 uitstoot denk ik.

Ik had trouwens in het verleden ook het genoegen een 2,5T te bezitten. Dat was idd een machtig geluid.

Geplaatst: 23.11.2012 - 14:21
door Quota
Ik blijf dat vreemd vinden, hoe kan een 2 liter viercilinder bij hetzelfde (of hoger) verbruik toch minder C02 uitstoten?

Geplaatst: 23.11.2012 - 14:48
door V480-S60
Tja dat komt onder andere door al die naverbrandingstechnieken en verbeterde katalysatoren.

Geplaatst: 23.11.2012 - 16:09
door v70bio
Kijk in mijn onderschrift......... niet voor niets de 2.5 weggedaan! Verbruik 10L/100 km is bijna niet haalbaar. Veel snelwegkilometers/korte stukjes. Kijk uit met MY10, goede proefrit maken!