Hallo, ik heb een enorme olielekkage, op 3 plekken, bij mijn Volvo V70 uit 2004. Momenteel staat hij bij de garage in afwachting van wat ik ga doen.
Er wordt gezegd dat de volgende zaken vervangen moeten worden: Intercooler, achterste krukaskeerring, koppelingsplaat, 1 verstuiver en de stuurbekrachtigingpomp. Wat er fout is gegaan is mij niet bekend, ben een vrij rustige rijder.
De prijzen van de onderdelen zijn volgens mij als volgt:
Intercooler: ca € 160,-- (winparts)
Krukaskeerring: ca € 18,--
Koppelingsplaat: € 250,--
Drukgroep: € 125
Duo massa Vliegwiel: ca 675,-
1 verstuiver: € 125 (autorima)
stuurbekrachtigingspomp: € 189,- (scandacar)
Nu ben ik benieuwd of iemand weet hoeveel uur werk het mag zijn, per onderdeel, om deze onderdelen te vervangen. Een en ander zal waarschijnlijk wel gecombineerd kunnen worden ( krukaskeerring en koppelingsplaten)
Zijn er nog extra onderdelen die dan ook nog vervangen moeten worden als je de genoemde onderdelen vervangt?
Moet het motorblok eruit voor de vervanging van deze onderdelen? of kan men er anders bij?
Ik hoop dat jullie kennis hierover mij verder kan helpen.
Hoeveel uren werk voor een monteur
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 25.06.2009 - 21:40
- Locatie: ASSEN
- Contacteer:
De bak de- en monteren doet een ervaren Volvo monteur in 4 à 5 uur.
Let op dat ze ook de vriesstop vervangen, waarschijnlijk is dat de oorzaak van de lekkage.
Wat is de km-stand? Bij een Volvo- dealer/specialist?
Dit is plotseling wel erg veel, misschien second opinion vragen bij een ander?
Let op dat ze ook de vriesstop vervangen, waarschijnlijk is dat de oorzaak van de lekkage.
Wat is de km-stand? Bij een Volvo- dealer/specialist?
Dit is plotseling wel erg veel, misschien second opinion vragen bij een ander?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 25.06.2009 - 21:40
- Locatie: ASSEN
- Contacteer:
@AlexV70: Km stand is 259.000 Staat bij Volvo specialist. Ik wil ook nog langs de dealer maar daar vrees ik voor het ergste.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 25.06.2009 - 21:40
- Locatie: ASSEN
- Contacteer:
Kan het ook zo zijn dat door de vriesstop het lijkt dat hij op meerdere plaatsen lekt? Intercooler zal vol olie (kan dat?)
- 1-wiel
- 4th Gear member
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19
Intercooler vol olie kan duiden op veel speling op turbo-as.
Vriesstop? Volgens mij is het een afblankdop van een oliekanaal, af fabriek van kunstof, dat na verloop van tijd gaat lekken, vervangen door metalen exemplaar( modificatie).
Om die te vervangen moet het vliegwiel eraf.
Vriesstop? Volgens mij is het een afblankdop van een oliekanaal, af fabriek van kunstof, dat na verloop van tijd gaat lekken, vervangen door metalen exemplaar( modificatie).
Om die te vervangen moet het vliegwiel eraf.
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
-
- 4th Gear member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
- Locatie: West-Friesland
Als ik jou was zou ik de prijs toch vast proberen te stellen, en eventueel afronden naar boven.
Met dat bedrag in je achterhoofd kun je je gaan afvragen wat is hij me nog waard en wat wil ik er nog mee.
Je auto is nu ook "niets waard", eventueel kan je hem hier of via schadeauto's op MP verkopen hou dan rekening met tegenvallende bedragen.
Ik hem toendertijd ook zitten wegen en wikken ivm met een schade reperatie, ik ben nu blij dat ik toen goed gehandeld heb.
Met dat bedrag in je achterhoofd kun je je gaan afvragen wat is hij me nog waard en wat wil ik er nog mee.
Je auto is nu ook "niets waard", eventueel kan je hem hier of via schadeauto's op MP verkopen hou dan rekening met tegenvallende bedragen.
Ik hem toendertijd ook zitten wegen en wikken ivm met een schade reperatie, ik ben nu blij dat ik toen goed gehandeld heb.
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Hou er daarnaast ook maar rekening mee dat bij je huidige kmstand het ook zeer raadzaam is je vliegwiel samen met je koppelingsplaten mee te vervangen, aangezien deze vaak ook wel zijn beste tijd gehad heeft.Om die te vervangen moet het vliegwiel eraf.
Helaas is dit ook een prijzig onderdeel.
als er olie lekt bij je stuurbekrachtigings pomp is dit wel vaak het reservoir en niet de pomp. Is aanmerkelijk goedkoper. Ik zou het even laten nazien.
Als je pomp "jankt" bij een bocht naar links (rotonde?) zit er vaak te weinig olie in.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Het is koppelingplaat en geen koppelingsplaten,er zit er maar eentje in!
Om de krukaskeerring te vervangen en de koppeling heb je montagegereedschap nodig,die keerring gaat bij fout monteren weer lekken.
Al met al een ingrijpende en dure klus.
Om de krukaskeerring te vervangen en de koppeling heb je montagegereedschap nodig,die keerring gaat bij fout monteren weer lekken.
Al met al een ingrijpende en dure klus.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 25.06.2009 - 21:40
- Locatie: ASSEN
- Contacteer:
@ Rippie V70: Ik had idd de dop van het reservoir van de stuurbekrachtiging als een aangedraaid, leek idd of daar olie lekte. Dus dat zou goed kunnen.
@ Ramom&Ramon:Goed, 1 koppelingsplaat dus. Weet je hoeveel uur werk dit ong. is?
Moet het motorblok eruit voor de koppelingsplaat en evt dua-massa vliegwiel?
Ben idd. momenteel de afweging aan het maken of het nog zinvol is om te investeren.
@ Ramom&Ramon:Goed, 1 koppelingsplaat dus. Weet je hoeveel uur werk dit ong. is?
Moet het motorblok eruit voor de koppelingsplaat en evt dua-massa vliegwiel?
Ben idd. momenteel de afweging aan het maken of het nog zinvol is om te investeren.
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Reservoir gaat vaak lekken bij de ansluiting van de slang
Soms wil zelfs alleen de slangkelm de lekkage veroorzaken, mmaar niet altijd.
En een reservoir kost 47:50
http://www.parts4swedes.nl/nl/product/r ... achtiging/
Ramon weet hier nog wel meer van.
Soms wil zelfs alleen de slangkelm de lekkage veroorzaken, mmaar niet altijd.
En een reservoir kost 47:50
http://www.parts4swedes.nl/nl/product/r ... achtiging/
Ramon weet hier nog wel meer van.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- 1-wiel
- 4th Gear member
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19
Motorblok hoeft er niet uit.
Wel subframe er onderuit.
Benzine uitvoering 6 uur werk, diesel 7 uur, dit is de tijd die ik er mee bezig was.
Die tijd om koppeling te wisselen en vliegwiel en krukaskeerring en vries/afblankplug.
Wel subframe er onderuit.
Benzine uitvoering 6 uur werk, diesel 7 uur, dit is de tijd die ik er mee bezig was.
Die tijd om koppeling te wisselen en vliegwiel en krukaskeerring en vries/afblankplug.
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Krukaskeerring is bij die van mij vervangen. Kostte een kleine 600 euro.
Er moet dan namelijk ook een nieuwe distributieriem op, omdat deze eraf moet en vaak ook onder de olie zit.
Dat is wel wat uurtjes werk, en dat soort werkzaamheden laat ik niet doen door een universele garage. alleen door een dealer.
Er moet dan namelijk ook een nieuwe distributieriem op, omdat deze eraf moet en vaak ook onder de olie zit.
Dat is wel wat uurtjes werk, en dat soort werkzaamheden laat ik niet doen door een universele garage. alleen door een dealer.
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Dit is de andere kant van het blok, de bak zijde,Krukaskeerring is bij die van mij vervangen. Kostte een kleine 600 euro.
Er moet dan namelijk ook een nieuwe distributieriem op, omdat deze eraf moet en vaak ook onder de olie zit.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Daar heb je gelijk in, maar gezien het verhaal van de garage waar hij nu staat had ik sterk het idee dat het om de bakzijde gaat.Hij heeft het over de achterste krukas keerring. Dat is dus degene die aan de bak zijde zit?
Dat het om de distributiezijde gaat is natuurlijk ook heel goed mogelijk
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- 1-wiel
- 4th Gear member
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19
Distributieriem vervangen bij d5 is niet zo heel veel werk.
Inclusief waterpomp nog geen 2 uur werk.
Inclusief waterpomp nog geen 2 uur werk.
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Om de krukaskeerring te vervangen aan de bakzijde ,moet de bak eronder uit,al met al voor een niet ervaren monteur een dag werk.
Wat de onderdelen betreft,je zult eerst de bak moeten demonteren om te zien wat er allemaal mis is buiten het vervangen van de keerring om.
Wat de onderdelen betreft,je zult eerst de bak moeten demonteren om te zien wat er allemaal mis is buiten het vervangen van de keerring om.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat is veel geld voor deze reparatie,als het om de voorste keerring aan de distributiezijde gaat!Turbodesk schreef:Krukaskeerring is bij die van mij vervangen. Kostte een kleine 600 euro.
Er moet dan namelijk ook een nieuwe distributieriem op, omdat deze eraf moet en vaak ook onder de olie zit.
Dat is wel wat uurtjes werk, en dat soort werkzaamheden laat ik niet doen door een universele garage. alleen door een dealer.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 25.06.2009 - 21:40
- Locatie: ASSEN
- Contacteer:
Even een update en bedankt voor de adviezen:
Het rubberen vriesdopje was er dus uit. Deze is vervangen door een metalen, vastgezet met loctite. Daarnaast de koppelingsplaat en de drukgroep vervangen en een verstuiver vernieuwd.
De intercooler was dus niet ingezakt of iets dergelijks, maar heeft een tik gehad van waarschijnlijk een stoeprand. Hij is niet lek en koelt dus nog. De dop van de stuurbekrachtigingsvloeistof moest een slag aangedraaid worden.
Al met al valt het achteraf dus nog mee. totale kosten: € 900,-
De draagarmrubbers en de motorsteunen moeten wel vernieuwd worden, was het advies. offerte daarvoor is € 400,- Is dat een normale prijs?
Nogmaals bedankt voor de kennis en de adviezen. Dat helpt toch om goede beslissingen te nemen.
Het rubberen vriesdopje was er dus uit. Deze is vervangen door een metalen, vastgezet met loctite. Daarnaast de koppelingsplaat en de drukgroep vervangen en een verstuiver vernieuwd.
De intercooler was dus niet ingezakt of iets dergelijks, maar heeft een tik gehad van waarschijnlijk een stoeprand. Hij is niet lek en koelt dus nog. De dop van de stuurbekrachtigingsvloeistof moest een slag aangedraaid worden.
Al met al valt het achteraf dus nog mee. totale kosten: € 900,-
De draagarmrubbers en de motorsteunen moeten wel vernieuwd worden, was het advies. offerte daarvoor is € 400,- Is dat een normale prijs?
Nogmaals bedankt voor de kennis en de adviezen. Dat helpt toch om goede beslissingen te nemen.
- 1-wiel
- 4th Gear member
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19
Als €400 inclusief de benodigde onderdelen en de arbeidskosten is, zeg ik : LATEN VERVANGEN.
Succes
Succes
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...