Nadat ik mij heb voorgesteld in de desbetreffende topic van mij,heb ik een opmerking.
Ik heb dit forum,voordat ik lid werd,beetje doorgelezen en het viel me op dat men niet echt bijster enthousiast is w.b.t het interieur van de v40.
Het zou een beetje kraken/rammelen met name de portieren,en het dash materiaal zou niet zo hoogwaardig zijn.
Schrok er toch wel van,want dit wordt mijn eerste v40 en op deze manier werd mijn plezier een beetje getemperd.
Ik dacht dat volvo zich kon meteen met de duurde merken e.d,of overdrijf ik nu een beetje?
Overigens heb ik proefgereden met de radio uit,en geen kraakje of wat ook kunnen ontdekken.
Ik vond de binnenkant zelf wel erg hoogwaardig aan doen.
Ik heb hiervoor gereden in een nieuwe kia ceed van een vriend van me,maar daar was ook alles zeer stevig en mooi materiaal gebruik,volvo moet hierboven toch wel kunnen uitstijgen?
Wat is jullie visie hierop?ik hoop wel op een stille auto,ook na een aantal jaar.
kwaliteit interieur
- dutchlimits
- 5th Gear member
Je hebt je eigen ervaringen al, dus geen probleem toch? Wacht gewoon af tot je je wagen hebt..
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- Paul
- Geartronic member
Zou ook even wachten op je eigen auto. Volgens mij valt het reuze mee en de exemplaren die er zijn komen inderdaad op fora wat vaker voor.
Mensen klagen namelijk eerder dan dat ze goede ervaringen delen.
Mensen klagen namelijk eerder dan dat ze goede ervaringen delen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 3rd Gear member
Ik heb zelf nergens last van. Met de gekozen materialen is niets mis en rammeltjes komen in mijn auto in ieder geval niet voor.remco1977 schreef:Het zou een beetje kraken/rammelen met name de portieren,en het dash materiaal zou niet zo hoogwaardig zijn.
Het enige waar ik heel af en toe last van heb ik een piepje. Gelukkig is deze weg voor je je er echt aan begint te storen.
Andere mensen hebben resonatie in de bestuurdersportier maar dat kan snel worden opgelost.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
-
- 6th Gear member
Ook helemaal geen last van rammeltjes of kraken (ondertussen al weer 5500 km op de teller). Ook geen piepjes of fluiten..
En kwaliteit is gewoon goed.. Mooie heerlijk zittende leren stoelen.
Heb alleen zelf geen vergelijk met andere merken qua interieur.
En kwaliteit is gewoon goed.. Mooie heerlijk zittende leren stoelen.
Heb alleen zelf geen vergelijk met andere merken qua interieur.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
-
- 1st Gear member
ik kan je zeggen dat het interieur van de Volvo met kop en schouders boven dat van de C'eed uitsteekt. Toevallig laatst in de showroom van Kia geweest en ik let altijd erg op interieurafwerking.
Volvo V40 D2 Momentum + intro
- diesel01
- Geartronic member
+1theroadmap schreef:ik kan je zeggen dat het interieur van de Volvo met kop en schouders boven dat van de C'eed uitsteekt. Toevallig laatst in de showroom van Kia geweest en ik let altijd erg op interieurafwerking.
Zicomfort steekt met kop en schouders boven Kia uit.
Mijn ouders hebben nu 2 maal hun Sorrento gerepatrieerd zien worden, eenmaal uit Spanje met 10k op de klok en afgelopen jaar uit z.Frankrijk toen had de auto 80k gedraaid, auto moet nog 3 worden..
Jij gaat wel gelukkig worden met de V40.
-
- 2nd Gear member
Ik zit wel met een aantal probleempjes:
-Stuur "kraakt" soms (ofwel iets in dashboard achter het stuur)
-Indien bestuurders stoel volledig achteruit staat tikt er iets in bochten onder de stoel.
-De lederen bekleding van de versnellingspook is los van de middenconsole (dus die chrome rand is los)
Het interieur van mijn vorige auto (Audi A4) was wel van hogere kwaliteit. 5 jaar oud en niks op aan te merken, nooit een rammeltje, piepje, .. gehoord
-Stuur "kraakt" soms (ofwel iets in dashboard achter het stuur)
-Indien bestuurders stoel volledig achteruit staat tikt er iets in bochten onder de stoel.
-De lederen bekleding van de versnellingspook is los van de middenconsole (dus die chrome rand is los)
Het interieur van mijn vorige auto (Audi A4) was wel van hogere kwaliteit. 5 jaar oud en niks op aan te merken, nooit een rammeltje, piepje, .. gehoord
-
- 4th Gear member
Ik vind het interieur van prima kwaliteit, het ziet er strak uit, is gemaakt van mooie materialen en alles zit stevig in elkaar. Zelfs in de Duitse testbladen positioneren ze het boven dat van de MB A-klasse en de BMW 1 serie. Maar eerlijk is eerlijk; ik hoor sinds het kouder is geworden sporadisch een 'kraakje' tussen twee kunststof delen in de B-stijl als ik in de parkeergarage met een wiel een steile helling oprijd. Dat doet niet af aan de uitermate degelijke indruk die de auto maakt.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Volvo C30 1.8 Sport
-
- 2nd Gear member
Het design van het interieur vind ik persoonlijk de A-klasse en de 1-reeks overstijgen. Het is alleszins mooier en alleen al het zachte leder in de deuren is een reden om de 2 anderen minder goed te vinden. De nieuwe A3 heb ik nog niet gezien.
In de praktijk ben ik licht teleurgesteld. Achterin hoor ik regelmatig het leder 'kraken', vermoedelijk 2 zeteldelen die bewegen ten opzichte van elkaar. Ook zit de deur rechtsachter niet goed in elkaar en zie ik een spleet van 3 mm. Dat ga ik uiteraard ook aan de dealer voorleggen wanneer ik binnenkort mijn "eerste 5000 km-rapport" ga doorsturen. Ook hoor ik van onderin de deur van de bestuurder een beetje gekraak komen wanneer ik over kasseien rijd.
Zoals ik al in een eerdere post aanhaalde lijkt veel hiervan te wijten aan't feit dat dit een vroege productierun is. Ben er zeker van dat de kwaliteit van de auto's die nu geleverd worden al beter zal zijn. En volgend modeljaar gaat het er ook alleen maar op vooruitgaan. Dit lijkt me dus absoluut geen reden om geen V40 te kopen!
In de praktijk ben ik licht teleurgesteld. Achterin hoor ik regelmatig het leder 'kraken', vermoedelijk 2 zeteldelen die bewegen ten opzichte van elkaar. Ook zit de deur rechtsachter niet goed in elkaar en zie ik een spleet van 3 mm. Dat ga ik uiteraard ook aan de dealer voorleggen wanneer ik binnenkort mijn "eerste 5000 km-rapport" ga doorsturen. Ook hoor ik van onderin de deur van de bestuurder een beetje gekraak komen wanneer ik over kasseien rijd.
Zoals ik al in een eerdere post aanhaalde lijkt veel hiervan te wijten aan't feit dat dit een vroege productierun is. Ben er zeker van dat de kwaliteit van de auto's die nu geleverd worden al beter zal zijn. En volgend modeljaar gaat het er ook alleen maar op vooruitgaan. Dit lijkt me dus absoluut geen reden om geen V40 te kopen!
-
- 2nd Gear member
De auto die ik kocht stond al in de showroom,dus ik weet niet of het een vroege productie betreft.
Ik weet ook niet hoelang een showroom auto verkocht mag worden als zijnde nieuw,hij heeft ook nog helemaal niks gelopen.
Neemt niet weg dat ik de v40 nu al 1 van de mooiste verschijningen vind.
W.b.t het kraken van de lederen zetels achter,dit had ik in mijn astra cabrio van 2007 ook,er zit toch altijd iets speling in het carrosserie van een auto,kan ook niet anders want dan zou het breken,dit kun je dus een beetje horen.
Correct me if i wrong.
Wel grappig te lezen dat er nog iemand is die een kia ceed vergelijk met de v40 qua materiaalgebruik.
Ik weet ook niet hoelang een showroom auto verkocht mag worden als zijnde nieuw,hij heeft ook nog helemaal niks gelopen.
Neemt niet weg dat ik de v40 nu al 1 van de mooiste verschijningen vind.
W.b.t het kraken van de lederen zetels achter,dit had ik in mijn astra cabrio van 2007 ook,er zit toch altijd iets speling in het carrosserie van een auto,kan ook niet anders want dan zou het breken,dit kun je dus een beetje horen.
Correct me if i wrong.
Wel grappig te lezen dat er nog iemand is die een kia ceed vergelijk met de v40 qua materiaalgebruik.
- V40-D2
- 2nd Gear member
Kwaliteit is prima hoor.
het zwevende gedeelte van de middenconsole is heel stevig.
Pak bv de nieuwe ford focus: Als je hier een beetje aan het dashboard gaat trekken dan beweegt alles mee, heel slap material gebruik aldaar.
In de V40 voelen alle knoppen ook zeer stevig en robuust aan.
het zwevende gedeelte van de middenconsole is heel stevig.
Pak bv de nieuwe ford focus: Als je hier een beetje aan het dashboard gaat trekken dan beweegt alles mee, heel slap material gebruik aldaar.
In de V40 voelen alle knoppen ook zeer stevig en robuust aan.
-= V40 D2 Momentum | Driver Support Line | Electric Silver =-
-
- 2nd Gear member
Hahaha,zie het al voor me,iemand een splinternieuwe ford focus.
Meneer stapt uit en blijft per ongeluk ergens aan hangen,heel het dashboard aan vellen.
Sorry,af en toe beetje levendige fantasie.
Maar id,dat viel mij ook op dat alles zo robuust is,geeft wel een fijn en vertrouwd gevoel.
Ik heb trouwens ook dat systeem dat mijn auto automatisch remt voor fietsers en voetgangers,kun je dit uitzetten?
Meneer stapt uit en blijft per ongeluk ergens aan hangen,heel het dashboard aan vellen.
Maar id,dat viel mij ook op dat alles zo robuust is,geeft wel een fijn en vertrouwd gevoel.
Ik heb trouwens ook dat systeem dat mijn auto automatisch remt voor fietsers en voetgangers,kun je dit uitzetten?
-
- 4th Gear member
Collision warning / distance alert (de lampjes voor je neus) kun je uitzetten, city safety met pedestrian detection niet volgens mij. Waarom zou je dat ook willen?
Volvo C30 1.8 Sport
Volvo C30 1.8 Sport
-
- 2nd Gear member
Inderdaad, daarmee doe je de Focus toch echt te kort. Ik vind het echt een hele fijne auto om in te rijden. Sportief zonder oncomfortabel te worden. Interieur is modern vorm gegeven, alhoewel ik kan voorstellen dat sommige mensen het te druk vinden.remco1977 schreef:Hahaha,zie het al voor me,iemand een splinternieuwe ford focus.
Volvo XC40 T5 Recharge R-Design Automaat (2020)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
- robert-v50
- 2nd Gear member
De kwaliteit van het interieur overstijgd veel anderen, waaronder - de oude - BMW 1-serie, maar kraakjes hoor ik af en toe ook, als gevolg van het vervormen van de carosserie (bijvoorbeeld schuin over een drempel rijden), niets storends, het is gewoon een hele solide auto.
Qua eerste indruk zien Kia's en (nog meer) Hyundai's er geweldig uit, niks om je voor te schamen, maar ga je op details letten (naden tussen panelen e.d.), dan zit een volvo gewoon top in elkaar.
Wat met name Hyundai doet (en Kia minder) is het waarnemen van naden en "slordige" overgangen moeilijk maken door deze uit het zicht te plaatsen (overlappingen, ronde vormen e.d.).
Ik vind sowieso dat veel merken hun interieurs op een hoog niveau hebben, ook Ford, hoewel ik niet gecharmeerd ben van hun ontwerp.
Maar TS, je hebt toch zelf in een V40 gereden, zelf ervaren en op basis daarvan besloten te bestellen? Niet te veel afgaan op 'verhalen', want
a) mensen met klachten posten eerder op fora dan mensen zonder. Daardoor krijg je altijd een negatiever beeld.
b) Media blijkt nogal vooringenomen en gaat met een vergrootglas zoeken als ze niks anders kunnen vinden (ik herinner bijvoorbeeld een mijnheer van de consumentenbond die iedere keer bij in- en uitstappen ban een V40 zijn hoofd zou stoten, terwijl ik daar met mijn 1.93m moeite voor moet doen). Ik lees ook dat het materiaal van het dashboard 'matig' zou zijn in vergelijking tot de grote concurrenten, maar ik vraag me dan af wat dat matig zou zijn; materiaal is zacht, voorzien van mooi structuur, matte afwerking die geen vervelende weerkaatsing opleverd en sluit rondom prachtig aan op andere delen...
En hoe het interieur het doet over een aantal jaren? Wellicht wat kraakjes, we weten het niet. En dit hangt denk ik ook af of je een eerste serie had, of dat je wat later op de lijst stond. Die van mij is gewoon stil en solide.
Ik weet wel dat mijn V50 na ruim 180.000km in krap drie jaar nog goed in elkaar zat..goed genoeg om bijna blind een nieuwe Volvo te willen.
Ik ben in ieder geval overtuigd dat de V40 een heel goed pakket vertegenwoordigd qua kwaliteit, fun-factor en gadget-niveau in verhouding tot de prijs. "De duitsers" zullen toch even achter hun oren gekrabt hebben bij de lancering.
Veel plezier en geniet van je volvo, het rijplezier overstemd toch de meeste onhebbelijkheden!
Qua eerste indruk zien Kia's en (nog meer) Hyundai's er geweldig uit, niks om je voor te schamen, maar ga je op details letten (naden tussen panelen e.d.), dan zit een volvo gewoon top in elkaar.
Wat met name Hyundai doet (en Kia minder) is het waarnemen van naden en "slordige" overgangen moeilijk maken door deze uit het zicht te plaatsen (overlappingen, ronde vormen e.d.).
Ik vind sowieso dat veel merken hun interieurs op een hoog niveau hebben, ook Ford, hoewel ik niet gecharmeerd ben van hun ontwerp.
Maar TS, je hebt toch zelf in een V40 gereden, zelf ervaren en op basis daarvan besloten te bestellen? Niet te veel afgaan op 'verhalen', want
a) mensen met klachten posten eerder op fora dan mensen zonder. Daardoor krijg je altijd een negatiever beeld.
b) Media blijkt nogal vooringenomen en gaat met een vergrootglas zoeken als ze niks anders kunnen vinden (ik herinner bijvoorbeeld een mijnheer van de consumentenbond die iedere keer bij in- en uitstappen ban een V40 zijn hoofd zou stoten, terwijl ik daar met mijn 1.93m moeite voor moet doen). Ik lees ook dat het materiaal van het dashboard 'matig' zou zijn in vergelijking tot de grote concurrenten, maar ik vraag me dan af wat dat matig zou zijn; materiaal is zacht, voorzien van mooi structuur, matte afwerking die geen vervelende weerkaatsing opleverd en sluit rondom prachtig aan op andere delen...
En hoe het interieur het doet over een aantal jaren? Wellicht wat kraakjes, we weten het niet. En dit hangt denk ik ook af of je een eerste serie had, of dat je wat later op de lijst stond. Die van mij is gewoon stil en solide.
Ik weet wel dat mijn V50 na ruim 180.000km in krap drie jaar nog goed in elkaar zat..goed genoeg om bijna blind een nieuwe Volvo te willen.
Ik ben in ieder geval overtuigd dat de V40 een heel goed pakket vertegenwoordigd qua kwaliteit, fun-factor en gadget-niveau in verhouding tot de prijs. "De duitsers" zullen toch even achter hun oren gekrabt hebben bij de lancering.
Veel plezier en geniet van je volvo, het rijplezier overstemd toch de meeste onhebbelijkheden!
[2008 - 2011] V50 1.6D Edition-1
[2011 - 2012] Skoda Octavavia1.6 TDI Elegance Business 7-DSG
[2012 - 2012] BMW 118D Business
[2-11-2012] V40 D2 Summum - Black Sapphire Metallic, 17";Manan, Body Kit, Verlaagd sportchassis met HP-spoiler en Charcoal/Blond-Leder interieur
[2011 - 2012] Skoda Octavavia1.6 TDI Elegance Business 7-DSG
[2012 - 2012] BMW 118D Business
[2-11-2012] V40 D2 Summum - Black Sapphire Metallic, 17";Manan, Body Kit, Verlaagd sportchassis met HP-spoiler en Charcoal/Blond-Leder interieur
-
- 2nd Gear member
Cavallino:omdat ik heb gelezen dat dat systeem soms ingrijpt wanneer je al iets gezien hebt,bij ons op de parkeerplaats hebben we een slagboom voordat je het parkeerplaats op kan rijden,en dan heb ik geen zin dat mijn auto vanzelf remt e.d,ik weet dat je dit wel zelf in de hand hebt,maar over het algemeen vind ik zulke systemen vrij vervelend,ik hou liever zelf alles in de hand.
Ik had liever gezien dat je het systeem zelf in en uit kan schakelen naar gelang de situatie.
robert-v50:je hebt helemaal gelijk,genieten zal ik zeker doen,dit wordt mijn eerste volvo dus ervaring heb ik er nog niet mee,ik ben zeer benieuwd.
Ik had liever gezien dat je het systeem zelf in en uit kan schakelen naar gelang de situatie.
robert-v50:je hebt helemaal gelijk,genieten zal ik zeker doen,dit wordt mijn eerste volvo dus ervaring heb ik er nog niet mee,ik ben zeer benieuwd.
-
- 4th Gear member
Waar ik werk is er ook zo'n slagboom (twee achter elkaar zelfs), maar ik heb nog niet meegemaakt dat de auto daar zelf automatisch voor remt. Misschien omdat ik sowieso niet met de neus 'eronder' ga staan.remco1977 schreef:Cavallino:omdat ik heb gelezen dat dat systeem soms ingrijpt wanneer je al iets gezien hebt,bij ons op de parkeerplaats hebben we een slagboom voordat je het parkeerplaats op kan rijden,en dan heb ik geen zin dat mijn auto vanzelf remt e.d,ik weet dat je dit wel zelf in de hand hebt,maar over het algemeen vind ik zulke systemen vrij vervelend,ik hou liever zelf alles in de hand.
Volvo C30 1.8 Sport
Volvo C30 1.8 Sport
-
- 1st Gear member
even een domme vraag misschien, maar heb je nou dat veiligheidspakket er zelf op besteld en wil je nu alles uitzetten?remco1977 schreef:Hahaha,zie het al voor me,iemand een splinternieuwe ford focus.
Volvo V40 D2 Momentum + intro
-
- 3rd Gear member
Dat kan. Deels via de knoppen op de middenconsole en anders via het menu.theroadmap schreef:even een domme vraag misschien, maar heb je nou dat veiligheidspakket er zelf op besteld en wil je nu alles uitzetten?
Nu: V60 B5 Inscription 2022