Hallo allemaal,
Af en toe weigert de interieurverlichting bij het openen van de portieren. De verlichting gaat wel aan bij het van het slot halen van de deur, en bij het verwijderen van de sleutel uit het contact. Wanneer de klacht zich voordoet gaat ook de verlichting in de voetenruimte en het rode lampje in het portier niet aan. De eerste keer dat het probleem zich voordeed, weigerde de verlichting alleen dienst bij het linker voorportier, dus bij rechtsvoor en de achterdeuren ging het licht gewoon aan. Ik begreep dat de verlichting wordt aangestuurd door een kwikschakelaar die in het slot zit, en dat daar waarschijnlijk het probleem zou zitten. Na een paar uur maakte ik de deur weer open en een seconde na het openen dacht ik een klik uit het dashboard te horen en ging de verlichting in de voetenruimte en het rode lampje in de deur ineens aan. Dat was een paar weken geleden. Vanavond deed de klacht zich weer voor, en nu blijft het licht ook uit bij het openen van het rechter voorportier. Ik denk dus niet meer dat het in de kwikschakelaar in het slot zit, maar aan een ander defect, bv een kapot relais, dat, afgaande op het klikkende geluid, ergens onder het dashboard zit.
Weet iemand hier meer over, en bijvoorbeeld ook waar dat relais dan eventueel zit?
binnenverlichting gaat niet aan bij openen voordeur(en)
- t_w
- 4th Gear member
Als ik het me goed herinner, wordt dit allemaal vanaf de centrale aanstuureenheid geregeld en zitten er geen losse relais meer tussen (?) Alhoewel het inderdaad wel toevallig is dat nu beide deuren het niet meer doen.
Ik weet net of je er wat aan hebt, maar bij deze:
De meeste problemen met de binnenverlichting van de S/V/C70 komen van de micro switches die in het slot van de deur zitten. Zijn prima zelf schoon te maken, of wanneer nodig, te vervangen. Volgens mij kan Conrad deze schakelaars wel leveren.
hier een probleem wat zich bij mij had voor gedaan:

Een en ander schoongemaakt:

En wat ik gedaan heb, is een stukje 'plastic' geplaatst op de witte kunststof hevel, zodat de schakelaar weer wat verder ingedrukt werd (foto is niet erg scherp, maar stukje kunststof is 'doorzichtig', vandaar misschien wat slechter te zien)
Ik weet net of je er wat aan hebt, maar bij deze:
De meeste problemen met de binnenverlichting van de S/V/C70 komen van de micro switches die in het slot van de deur zitten. Zijn prima zelf schoon te maken, of wanneer nodig, te vervangen. Volgens mij kan Conrad deze schakelaars wel leveren.
hier een probleem wat zich bij mij had voor gedaan:
Een en ander schoongemaakt:
En wat ik gedaan heb, is een stukje 'plastic' geplaatst op de witte kunststof hevel, zodat de schakelaar weer wat verder ingedrukt werd (foto is niet erg scherp, maar stukje kunststof is 'doorzichtig', vandaar misschien wat slechter te zien)
Volvo 480 Turbo '90 FWD MT Red - Sold...
Volvo V70R '98 FWD MT Pearl Saffron - Sold...