D4 (163pk) of D3 (136pk)
- ronnyking760
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 26.10.2012 - 22:52
Hallo allemaal, ik overweeg ernstig om een V60 aan te schaffen, maar ik kan nog maar niet beslissen de motorisatie D3 (136pk) of de D4 (163pk) te nemen. Afhankelijk van de meerprijs blijkt de D4 iets meer te verbruiken in het stadsverkeer tegenover de D3. Klopt dit met jullie bevindingen ? Kortom, ik zou graag hier een discussie volgen onder de belgen D4 versus D3.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Ik ben dan geen Belg, maar wat voor motor heb jij in je huidige auto? Heb je dat extra vermogen nodig? Hoe is je rijstijl? (rustig of lekker vlot)
Onze D2 kan erg zuinig zijn, mits er rustig mee gereden wordt. Met een D4 heb je nog altijd een stukje extra vermogen over, bij een D3 is dat minder. Hoe meer je de motor gaat belasten, des te meer die zal verbruiken.
Onze D2 kan erg zuinig zijn, mits er rustig mee gereden wordt. Met een D4 heb je nog altijd een stukje extra vermogen over, bij een D3 is dat minder. Hoe meer je de motor gaat belasten, des te meer die zal verbruiken.
- ronnyking760
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 26.10.2012 - 22:52
voor het ogenblik rij ik met een Astra GTC 100pk. Ik ben wel van het rustige type qua rijstijl. Maar dat wil wel zeggen dat ik toch graag wat vermogen in reseve hou ipv met een wagen te rijden waarvan ge bij een rustige rijstijl al voelt dat hij op zijn vol vermogen zit.rsnhakan schreef:Ik ben dan geen Belg, maar wat voor motor heb jij in je huidige auto? Heb je dat extra vermogen nodig? Hoe is je rijstijl? (rustig of lekker vlot)
Onze D2 kan erg zuinig zijn, mits er rustig mee gereden wordt. Met een D4 heb je nog altijd een stukje extra vermogen over, bij een D3 is dat minder. Hoe meer je de motor gaat belasten, des te meer die zal verbruiken.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Ik weet niet hoe een D3 rijdt, aangezien deze niet in Nederland wordt verkocht. Een D4 ("vroeger" D3, dus met 163 pk) heb ik wel gereden, maar dan in een XC70, wat toch weer een stuk groter is dan een V60. Dit reed zeer aangenaam.
Persoonlijk denk ik dat een D3 voldoende is. Mede door het hoge koppel. (350 nm) Je zou ook een extra optie kunnen aanvinken ipv meer te betalen voor een D4.
Persoonlijk denk ik dat een D3 voldoende is. Mede door het hoge koppel. (350 nm) Je zou ook een extra optie kunnen aanvinken ipv meer te betalen voor een D4.
- denjos
- 2nd Gear member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12.10.2009 - 01:25
- Locatie: Opdenberg
Ik rijd nu met de D3 136pk en en kom uit een drive 1.6d 110pk
en voor mij heeft deze meer als genoeg koppel en vermogen.
Ik rijd wel rustig, bijna altijd met 2 kleine kinderen mee.
Maar de 5 cylinder is echt zo zalig om naar te luisteren als je wat in toeren gaat dat dit toch af en toe ook gebeurt.
De dealer zal anders ook wel klaarstaan om jou een proefrit aan te bieden.
Zijn daar meestal vriendelijke mensen.
Kwa verbruik zit ik nu (3000km) op 7.9 maar ik rijd wel met 19duim velgen en eigenlijk enkel ritjes van max 10km woon werk verkeer en verder ook enkel stad. In de zomer eens naar Spanje maar verder ziet hij niet veel snelweg.
en voor mij heeft deze meer als genoeg koppel en vermogen.
Ik rijd wel rustig, bijna altijd met 2 kleine kinderen mee.
Maar de 5 cylinder is echt zo zalig om naar te luisteren als je wat in toeren gaat dat dit toch af en toe ook gebeurt.
De dealer zal anders ook wel klaarstaan om jou een proefrit aan te bieden.
Zijn daar meestal vriendelijke mensen.
Kwa verbruik zit ik nu (3000km) op 7.9 maar ik rijd wel met 19duim velgen en eigenlijk enkel ritjes van max 10km woon werk verkeer en verder ook enkel stad. In de zomer eens naar Spanje maar verder ziet hij niet veel snelweg.
Volvo V50 1.6D MY2006 safari green
Volvo V50 1.6D MY2007 willow green
Volvo V50 1.6D MY2010 ice white
Volvo V60 D3 RD MY2013
Volvo V70 2.4D MY 2009
Volvo V50 1.6D MY2007 willow green
Volvo V50 1.6D MY2010 ice white
Volvo V60 D3 RD MY2013
Volvo V70 2.4D MY 2009
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 17:22
- Locatie: Kruibeke
Hey Ronnyking ..
Ikzelf heb voor een D3 136pk gekozen .. deze wagen geeft meer dan voldoende koppel en snelheid/rijplezier.
Zoals hierboven vermeld, als je echt een sportieve bestuurder bent en je houd van dat beetje extra dan misschien toch de D4.
Hoogstwaarschijnlijk ga ik nog een chiptuning laten doen .. om toch dat extra te hebben maar tegelijk toch ook net iets zuiniger te zijn.
Ikzelf heb voor een D3 136pk gekozen .. deze wagen geeft meer dan voldoende koppel en snelheid/rijplezier.
Zoals hierboven vermeld, als je echt een sportieve bestuurder bent en je houd van dat beetje extra dan misschien toch de D4.
Hoogstwaarschijnlijk ga ik nog een chiptuning laten doen .. om toch dat extra te hebben maar tegelijk toch ook net iets zuiniger te zijn.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
wat een onzin weer, je tilt de belasting maar verpakt het anders, een gechipte D3 wordt niet zuiniger
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 17:22
- Locatie: Kruibeke
Check dit product van Heico dan toch maar even na Bart ..
http://www.heicosportiv.be/webshop/actu ... prodID=519
Als jij één of ander chiptuningcenter in je buurt gaat voor 4 - 500 euro, dan moet ik jou gelijk geven.
Maar Heico heeft neem en zal teleurstellen denk ik.
PS: Je zal de volledig link moeten copy/pasten, het lukt mij niet anders.
http://www.heicosportiv.be/webshop/actu ... prodID=519
Als jij één of ander chiptuningcenter in je buurt gaat voor 4 - 500 euro, dan moet ik jou gelijk geven.
Maar Heico heeft neem en zal teleurstellen denk ik.
PS: Je zal de volledig link moeten copy/pasten, het lukt mij niet anders.
- ronnyking760
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 26.10.2012 - 22:52
nee hoor ! BIV en jaarlijkse taks blijft hetzelfde voor D3 en D4. Beiden hebben immers een uitstoot van 119gram. Of ben ik verkeerd ?bart simpson schreef:wat een onzin weer, je tilt de belasting maar verpakt het anders, een gechipte D3 wordt niet zuiniger
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ FuNkTrAxXz, ik mis bij Heico een CVO of een TÜV verklaring om die emissieclaim te staven, ik geloof het derhalve niet
@ ronnyking760, waarom koop je dan geen D4? € 1.200,-- prijsverschil af fabriek met alle garanties tegen € 1500,-- bij Heico en verlies van garanties.
Volgens mij kende België fiscale PK's en geen CO2 tax
@ ronnyking760, waarom koop je dan geen D4? € 1.200,-- prijsverschil af fabriek met alle garanties tegen € 1500,-- bij Heico en verlies van garanties.
Volgens mij kende België fiscale PK's en geen CO2 tax
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 14.10.2007 - 13:35
- Locatie: Antwerp
Je hebt gelijk.ronnyking760 schreef:nee hoor ! BIV en jaarlijkse taks blijft hetzelfde voor D3 en D4. Beiden hebben immers een uitstoot van 119gram. Of ben ik verkeerd ?bart simpson schreef:wat een onzin weer, je tilt de belasting maar verpakt het anders, een gechipte D3 wordt niet zuiniger
In BE wordt de verkeersbelasting berekend op cilinderinhoud en niet op PK's.
D2 = € 256,61
D3/D4 = € 385,84
D5 = € 562,72
V60 D3 Momentum + Motion
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 17:22
- Locatie: Kruibeke
@ Bart: Met een D4 zou ik op 163 Pk zitten & met de Heico op 195 pk - 460 nm (zo goed als een D5).
De verkeersbelasting en verzekering blijft hetzelfde, wie niet weet niet deert.
& wat garantie betreft .. mijn plaatselijke dealer is bereidt deze update te installeren en hij garandeerd mij dat de garantie behouden blijft.
De garantie is afhankelijk van hoe de dealer de schade doorgeeft hé
Aléja .. OT: Ik vind persoonlijk een D3 een fijne motor .. je zal meer dan vlot mee in het verkeer kunnen (dankzij de 350nm koppel) ook inhalen op autostrade zal weinig problemen geven. De D4 zal u nog dat tikkeltje extra geven .. maar als je een normale rustiger chauffeur bent ga je met de D3 meer dan genoeg leut mee beleven & kan je eventueel enkele opties extra nemen!
De verkeersbelasting en verzekering blijft hetzelfde, wie niet weet niet deert.
& wat garantie betreft .. mijn plaatselijke dealer is bereidt deze update te installeren en hij garandeerd mij dat de garantie behouden blijft.
De garantie is afhankelijk van hoe de dealer de schade doorgeeft hé
Aléja .. OT: Ik vind persoonlijk een D3 een fijne motor .. je zal meer dan vlot mee in het verkeer kunnen (dankzij de 350nm koppel) ook inhalen op autostrade zal weinig problemen geven. De D4 zal u nog dat tikkeltje extra geven .. maar als je een normale rustiger chauffeur bent ga je met de D3 meer dan genoeg leut mee beleven & kan je eventueel enkele opties extra nemen!
- ronnyking760
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 26.10.2012 - 22:52
dank u heren voor jullie mening hieromtrent, voor ik beslis zal ik een proefrit proberen te regelen met jullie mening indachtig.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@codriver, bij Volvo NL geen en bij Volvo in NL vast een paar, vanwaar de vraag?
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Rica en Volvo NL zijn geen partners, op geen enkel vlak, en dat mag je van mij rustig aannemen.
Volvo for life