Aanschaf XC90 MY2003/2004
Geplaatst: 26.11.2012 - 23:39
Hallo,
Ik heb sinds kort mijn oog laten vallen op de XC90 van het jaar 2003/2004.
Ik rijd relatief weinig kilometers maar hecht wel waarde aan een mooie, comfortabele en rijk uitgeruste auto. Vandaag ben ik bij 2 volvo's wezen kijken en heb ik in 1 een proefrit mogen maken. De eerste volvo waar ik bij ben wezen kijken was een T6 uitvoering met iets meer dan 2 ton op de teller. De verkopende partij liet mij alleen een proefrit maken als ik echt serieus interesse had. Op dit moment ben ik eerst aan het kijken of deze auto mij past en kan ik nog niet zeggen of het wat gaat worden, dus op naar de volgende XC90. Hierin mocht ik wel een mooi proefritje maken. het ging om de 2.5T versie met 209pk. Volledige opties en ook iets meer dan 2 ton op de teller. De eigenaar heeft haar 2 jaar geleden uit Duitsland geïmporteerd en is dus niet NAP erkend, wel is er een complete onderhoudshistorie aanwezig. De auto reed voortreffelijk! Wat een ervaring om zo hoog en comfortabel te rijden. De auto rijd in mijn beleving naar behoren, zeker voor een auto met 2 ton op de teller. Maar nu rest mijn vraag, wat zijn de aandachtspunten bij het aanschaffen van dit type Volvo? Ik heb een paar dingen gelezen over de Geartronic bak, dat deze toch veel problemen oplevert. Recent heeft de eigenaar vervangen: remblokken, uitlaat, banden en aandrijfas.
Zijn er veel voorkomende "problemen" rond deze kilometerstand of is het aardig safe om tot een koop over te gaan. Ik begrijp ook wel dat je niet uit kunt sluiten dat er iets met de auto gebeurt, ik heb laatst ook weer een leuke rekening gehad voor mijn C30 waar ik niet op zat te wachten. Maar als er dingen zijn waar dit MY om bekend staat dan zou dat fijn zijn om te weten.
Wat mij ook op viel tijdens de testrit was dat de automatische stuurbekrachtiging lichtjes corrigeerde in bochten. Is dit normaal of een gevolg van lekkage?
Ik hoop dat iemand mij van wat nuttige tips kan voorzien want stiekem ben ik al verkocht :roll:
matthijs
Ik heb sinds kort mijn oog laten vallen op de XC90 van het jaar 2003/2004.
Ik rijd relatief weinig kilometers maar hecht wel waarde aan een mooie, comfortabele en rijk uitgeruste auto. Vandaag ben ik bij 2 volvo's wezen kijken en heb ik in 1 een proefrit mogen maken. De eerste volvo waar ik bij ben wezen kijken was een T6 uitvoering met iets meer dan 2 ton op de teller. De verkopende partij liet mij alleen een proefrit maken als ik echt serieus interesse had. Op dit moment ben ik eerst aan het kijken of deze auto mij past en kan ik nog niet zeggen of het wat gaat worden, dus op naar de volgende XC90. Hierin mocht ik wel een mooi proefritje maken. het ging om de 2.5T versie met 209pk. Volledige opties en ook iets meer dan 2 ton op de teller. De eigenaar heeft haar 2 jaar geleden uit Duitsland geïmporteerd en is dus niet NAP erkend, wel is er een complete onderhoudshistorie aanwezig. De auto reed voortreffelijk! Wat een ervaring om zo hoog en comfortabel te rijden. De auto rijd in mijn beleving naar behoren, zeker voor een auto met 2 ton op de teller. Maar nu rest mijn vraag, wat zijn de aandachtspunten bij het aanschaffen van dit type Volvo? Ik heb een paar dingen gelezen over de Geartronic bak, dat deze toch veel problemen oplevert. Recent heeft de eigenaar vervangen: remblokken, uitlaat, banden en aandrijfas.
Zijn er veel voorkomende "problemen" rond deze kilometerstand of is het aardig safe om tot een koop over te gaan. Ik begrijp ook wel dat je niet uit kunt sluiten dat er iets met de auto gebeurt, ik heb laatst ook weer een leuke rekening gehad voor mijn C30 waar ik niet op zat te wachten. Maar als er dingen zijn waar dit MY om bekend staat dan zou dat fijn zijn om te weten.
Wat mij ook op viel tijdens de testrit was dat de automatische stuurbekrachtiging lichtjes corrigeerde in bochten. Is dit normaal of een gevolg van lekkage?
Ik hoop dat iemand mij van wat nuttige tips kan voorzien want stiekem ben ik al verkocht :roll:
matthijs