Hallo Collega-volvorijders,
Sinds een paar maandjes ben ik in het bezit van een V70 D5 uit 2005, ondertussen zo'n 255.000 km gereden.
Bij stationair draaiende motor voel en hoor ik een (hinderlijke) brom in de auto. Wanneer ik een heel klein beetje gas bij geef, naar circa 800-900 toeren, is de brom weg.
Heeft iemand enig idee waar ik dit moet zoeken??
Denk zelf aan een motorsteun. Zit ik in de goede richting? En zo ja, welke zou het kunnen zijn?
Alvast bedankt voor de reacties!
Trilling in auto bij stationair (V70 D5 2005 185pk)
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Nee is niet aan te passen. Bij dit soort klachten zou je kunnen denken aan de uitlaat(flex gedeelte), of inderdaad een motorsteun. Je zou ze echt allemaal moeten controleren ,maar bij 255.000 km is het fijne er wel vanaf. Er zijn er 5:
- bovenste motor
- onder 2 hydraulisch/pneumatische
- 1 rechts onder onder de krukas poelie
- 1 baksteun.
Heb overigens nog een bijna nieuwe steun liggen voor de rechterkant.
- bovenste motor
- onder 2 hydraulisch/pneumatische
- 1 rechts onder onder de krukas poelie
- 1 baksteun.
Heb overigens nog een bijna nieuwe steun liggen voor de rechterkant.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 13.11.2010 - 22:10
- Locatie: Westervoort
Edraket, bedankt voor jouw reactie.
De bovenste neem ik aan van niet. Heb deze goed aangetrokken en gevraagd aan iemand of het geluid in de auto minder werd. Dat was dus niet het geval.
Ik verwacht dat het de steun aan de rechterzijde is, door komt het geluid ook voor mijn gevoel vandaan. En dat is ook de steun die jij hebt liggen??
De bovenste neem ik aan van niet. Heb deze goed aangetrokken en gevraagd aan iemand of het geluid in de auto minder werd. Dat was dus niet het geval.
Ik verwacht dat het de steun aan de rechterzijde is, door komt het geluid ook voor mijn gevoel vandaan. En dat is ook de steun die jij hebt liggen??
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
En?pasv70 schreef:Edraket, bedankt voor jouw reactie.
De bovenste neem ik aan van niet. Heb deze goed aangetrokken en gevraagd aan iemand of het geluid in de auto minder werd. Dat was dus niet het geval.
Ik verwacht dat het de steun aan de rechterzijde is, door komt het geluid ook voor mijn gevoel vandaan. En dat is ook de steun die jij hebt liggen??
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Heb een pb gestuurd, maar nog geen reactie op gekregen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 4th Gear member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
- Locatie: West-Friesland
Edraket jouw reactie van: "bij 255dkm is het fijne d'r wel vanaf" ben ik niet helemaal met je eens, maar dit terzijde.
Stationair onder de 800 toeren lijkt mij net een beetje te laag, mogelijke oorzaak voor een brom dus.
Het exacte toerental weet ik eigenlijk niet, maar dat hoop ik hier vande week te lezen.
Stationair onder de 800 toeren lijkt mij net een beetje te laag, mogelijke oorzaak voor een brom dus.
Het exacte toerental weet ik eigenlijk niet, maar dat hoop ik hier vande week te lezen.
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Rond de 800 toeren stationair voor een D5 is normaal, dan moet ie rustig kunnen lopen. Wat wel eens gebeurd is dat het kunststof deksel wat de motor afdekt, mee-resoneert. Bij geopende motorkap hoor je dat.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- pieneman
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 30.09.2006 - 22:34
- Locatie: Noord-Holland
Ed, jij hebt het over het flexibele deel van de uitlaat: kan dat, alleen bij koude motor, kraken veroorzaken bij wegrijden?
Mijn D5 liep bij de laatste uitlees sessie 749 rpm (warme motor).
Mijn D5 liep bij de laatste uitlees sessie 749 rpm (warme motor).
XC60 2.4D AWD GT Kinetic
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Nee meestal veroorzaakt het flexibele uitlaatstuk een gebrom, maar geen gekraak.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95