Ik heb bij Fasttech advies gevraagd over mogelijkheden van tuning van mijn XC60. Antwoordt Fasttech:
"Er van uitgaande dat de 215Pk dezelfde motor heeft als de 2012 205Pk, dan kan deze alleen met een Steinbauer injector module goed getuned worden. 35Pk 80Nm is dan haalbaar."
Betekend dat dus geen chiptuning maar een aparte module in het systeem erbij? En dus geen problemen bij software updates?
Weet iemand meer? Bij voorbaat dank voor de reacties.
tuningadvies XC60 D5 GT AWD MY13
- Black-or-White
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 08.03.2012 - 18:56
- Locatie: Ster van Twente
(voorheen VictorS60)
'98-'03 S40 1.8i MY99 exclusive, 15"arcturus, zwart metallic
'03-'12 S60 2.4 170pk MY04, dynamic, RTI, 16"Mimas, black sapphire
'12-'14 XC60 D5 AWD Geartronic MY13, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'14-'22 XC60 D5 AWD Geartronic MY14 Polestar, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'22-heden XC60 T8 Inscription MY22, 20", Crystal White
'98-'03 S40 1.8i MY99 exclusive, 15"arcturus, zwart metallic
'03-'12 S60 2.4 170pk MY04, dynamic, RTI, 16"Mimas, black sapphire
'12-'14 XC60 D5 AWD Geartronic MY13, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'14-'22 XC60 D5 AWD Geartronic MY14 Polestar, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'22-heden XC60 T8 Inscription MY22, 20", Crystal White
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Over Steinbauer tuning is nog een heel topic te vinden, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50162 , misschien dat je daar je antwoord kan vinden.
Persoonlijk zou ik bij een nieuwe D5 met garantie voor polestar gaan of wellicht rica overwegen. Bedenk alleen wel dat de geartronic en de awd wel beperkingen met zich mee brengen, maar daar is genoeg over te vinden op dit prachtige forum!!
Persoonlijk zou ik bij een nieuwe D5 met garantie voor polestar gaan of wellicht rica overwegen. Bedenk alleen wel dat de geartronic en de awd wel beperkingen met zich mee brengen, maar daar is genoeg over te vinden op dit prachtige forum!!

- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Vreemd verhaal hoor. Ik heb een MY10 XC60 2.4D AWD GT, 163pk/420Nm, zelfde motor als de biturbo D5 (205pk/420Nm) en daar wisten ze bij Rica wel raad mee. Ze beweren motorsoftware te hebben die de motor naar 255pk/500Nm brengt (en op maat kan je zelfs hoger gaan) maar dat leek me niet zo gezond omdat ik graag de automaat en awd heel hou. De mijne is gechipt naar 225pk/460Nm. Uiteraard een enorm verschil met de 163pk, want die wordt vanaf 2800rpm softwarematig geknepen. Nu trekt de motor gewoon aan 1 stuk door. Bij jou zal het verschil veel minder zijn, dus ik het het echt waard is... Oja, lager verbruik moet je ook niet verwachten, wat een tuner ook beweert. Kracht haal je altijd uit brandstof en lucht, meer power is dus meer lucht (hogere turbo druk) maar ook meer brandstof. Verbruik controleer je vooral met je rechtervoet!
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
vaak zijn versteulde programmas door de kleinere tuners niet meer te hacken/goed uit te lezen en dus aan te passenVictorS60 schreef:Ik heb bij Fasttech advies gevraagd over mogelijkheden van tuning van mijn XC60. Antwoordt Fasttech:
"Er van uitgaande dat de 215Pk dezelfde motor heeft als de 2012 205Pk, dan kan deze alleen met een Steinbauer injector module goed getuned worden. 35Pk 80Nm is dan haalbaar."
Betekend dat dus geen chiptuning maar een aparte module in het systeem erbij? En dus geen problemen bij software updates?
Weet iemand meer? Bij voorbaat dank voor de reacties.
RICA/BSR moet dat wel lukken, die zijn vaak ook de eerste met dat soort nieuwere modellen
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- renezzzz
- 2nd Gear member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 16:03
- Locatie: Gex
Een lager verbruik kan zeker mogelijk zijn. Afhankelijk van de tuning kun je sneller opschakelen en daarmee brandstof sparen. Ik ben het echter wel met je eens voor wat betreft de rechtervoet. Men wil met tunning meer PK/Koppel, dat is meestal maar goed voor 1 ding: 'vlotter' rijden. En daarvoor heb je nou eenmaal meer brandstof nodig...ppFreddy schreef:Oja, lager verbruik moet je ook niet verwachten, wat een tuner ook beweert. Kracht haal je altijd uit brandstof en lucht, meer power is dus meer lucht (hogere turbo druk) maar ook meer brandstof. Verbruik controleer je vooral met je rechtervoet!
------------------------------------------
Wagenpark:
XC60 - D5 - Xenium - Flamenco Red
Mitsubishi Colt Invite 1.3
BMW Z4 2.5si
Wagenpark:
XC60 - D5 - Xenium - Flamenco Red
Mitsubishi Colt Invite 1.3
BMW Z4 2.5si
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
In de praktijk merk je geen wezenlijk verschil is mijn ervaring. (Bij een tdi)
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk