Heb weinig verstand van auto's. Met mijn beste verstand vor een volvo gekozen. Heeft al 179.000km op de teller staan.
Distributieriem is nog niet vervangen. Althans, aan de kap was te zien dat deze zelfs nog nooit losgedraaid was. Hij moet dus vervangen worden!
Alleen het probleem is dat we niet zeker weten waar de steunpunten/ophangpunten van de motor zitten en of deze dan gaat kantel etc etc.!
Wie kan mij vertellen waar deze steunpunten zitten?
Misschien een link naar een technische tekening?!
Hoe de motor gekanteld dient te worden (of kan ik er op een andere manier makkelijk bij)?
Moet ik pers se de spanrollen vervangen bij vervanging riem? (want van dat geld kan ik bijna 4 riemen kopen;) etc etc.
Kortom weet jij hoe ik het makkelijkst de distributierriem vervang?
Laat het me weten, want ik ga me erg zorgen maken als ik de enge verhalen lees over koppakkingen die kapot gaan;)
steunpunten/ophanging? vervangen distributieriem
-
- 1st Gear member
Het kàn bijna niet dat de riem nog nooit vervangen is. Want dat moet al véél eerder.
Aan de rechterkant van de motor zit een demper, als je die losdraait dan zou je net genoeg ruimte moeten hebben om de kap van de riem te verwijderen. Je moter blijft dan gewoon zitten. Sterker nog, als je net als ik vergeet hem vast te draaien kun je er zelfs mee rijden. (Don't try this at home)
De spanrollen kun je het beste ook meteen vervangen, deze zijn ook aan slijtage onderhevig en je probleem is net zo groot als bij een gebroken riem.
Aan de rechterkant van de motor zit een demper, als je die losdraait dan zou je net genoeg ruimte moeten hebben om de kap van de riem te verwijderen. Je moter blijft dan gewoon zitten. Sterker nog, als je net als ik vergeet hem vast te draaien kun je er zelfs mee rijden. (Don't try this at home)
De spanrollen kun je het beste ook meteen vervangen, deze zijn ook aan slijtage onderhevig en je probleem is net zo groot als bij een gebroken riem.
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Contacteer:
Volgens mijn hoef je niks los te halen als het gaat om de motor op hanging.
Als ik jou was zou ik wel de waterpomp mee vervangen die willen nog wel eens gaan lekken en ander moet je er twee keer zijn en zou zonde zijn van de tijd.
kijk meteen ook of hij op de krukas niet olie lekt want dan kan de keerring er wel eens door zijn.
Als ik jou was zou ik wel de waterpomp mee vervangen die willen nog wel eens gaan lekken en ander moet je er twee keer zijn en zou zonde zijn van de tijd.
kijk meteen ook of hij op de krukas niet olie lekt want dan kan de keerring er wel eens door zijn.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- Starter
Hallo Experts,
Dringend hulp nodig.
Mijn Volvo 440 heeft een gebroken distributieriem en ik ben hem aan het vervangen.
De kap waar hij achterzit was redelijk makkelijk te verwijderen, maar ik krijg de riem niet om de onderste poelie, de kap welke tegen de motor aanzit, zit in de weg.
Hoe krijg ik de nieuwe riem tussen de poelie van de multiriem door?
Moet ik daarvoor nog verder slopen?
Door die multiriempoelie kan ik ook het merkteken niet zien op het onderste tandwiel.
Moet die multiriempoelie er eerst af????
Dat hoop ik toch niet.
Zit erg in nood, help!!!!
Leo
Dringend hulp nodig.
Mijn Volvo 440 heeft een gebroken distributieriem en ik ben hem aan het vervangen.
De kap waar hij achterzit was redelijk makkelijk te verwijderen, maar ik krijg de riem niet om de onderste poelie, de kap welke tegen de motor aanzit, zit in de weg.
Hoe krijg ik de nieuwe riem tussen de poelie van de multiriem door?
Moet ik daarvoor nog verder slopen?
Door die multiriempoelie kan ik ook het merkteken niet zien op het onderste tandwiel.
Moet die multiriempoelie er eerst af????
Dat hoop ik toch niet.
Zit erg in nood, help!!!!
Leo