Ik heb in de gebruikershandleiding gezocht hoe de zelf dimmende binnenspiegel werkt, echter staat daar niets over beschreven.
In de spiegel zie ik in het midden een grote eclipse vormende cirkel en zitten er boven 2 gaatjes (sensoren?)
Kan iemand vertellen hoe deze werkt. Het lijkt mij als er een auto s'avonds achter je rijdt dat hij automatisch naar de anti verblindingsstand toegaat.
Het gaat over een V70 XC MY01.
Gr Peter
Zelf dimmende spiegel
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
- Locatie: Flevoland
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Dat klopt, hij dimt automatisch. Vergelijk maar met je buitenspiegels, die dimmen niet.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
- Locatie: Flevoland
Ik zit op het forum te kijken en zag dat deze spiegels lek(?) kunnen gaan.Battlecruiser schreef:Dat klopt, hij dimt automatisch. Vergelijk maar met je buitenspiegels, die dimmen niet.
Is de omschreven eclipse in de spiegel een aanwijzing hiervoor?
Als er een auto achter mij rijdt heb ik het idee dat er niets gebeurt.
Gr Peter
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Een ovaal of cirkel oid in de spiegel hoort niet. Als hij écht kapot is, gaat hij zelfs lekken.
Vervanging van de spiegel is zeer kostbaar (paar honderd euro....)
Vervanging van de spiegel is zeer kostbaar (paar honderd euro....)
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Slopertjes zijn wel wat goedkoper maar nog altijd aan de prijs. De spiegel moet helder zijn, zittern er figuren of vlekken is dan vreest de mensch met angst en beven dat deze kaputt is.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
en dan ben je ook het haasje....... 
je kan er eentje van de sloop halen, is soms voor een prikkie te krijgen.
Wel moet je dan het binnenwerk omsolderen, ivm auto-gerelateerde elektronica, zoals AB etc.
Hoe je dat kan doen, staat ook wel ergens hier beschreven, maar kan de link zo niet 1-2-3 vinden.

je kan er eentje van de sloop halen, is soms voor een prikkie te krijgen.
Wel moet je dan het binnenwerk omsolderen, ivm auto-gerelateerde elektronica, zoals AB etc.
Hoe je dat kan doen, staat ook wel ergens hier beschreven, maar kan de link zo niet 1-2-3 vinden.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- bijlaard
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23.01.2012 - 17:24
- Locatie: Varsseveld
- Contacteer:
Simpelste manier is (volgens mij) om van de sloop-spiegel voorzichtig het glas af te snijden (zit met dubbel-zijdig tape op de printplaat) de 2 draadjes losmaken en van het sloop-spiegel glas weer vast te solderen op de print-plaat.
Je kan ook de chip (eeprom of mcu naar gelang leeftijd) overzetten. Of als je het helemaal leuk wilt doen: uitlezen en programeren naar de sloop spiegel.
Je kan ook de chip (eeprom of mcu naar gelang leeftijd) overzetten. Of als je het helemaal leuk wilt doen: uitlezen en programeren naar de sloop spiegel.
Wat je met een klik van je muis op het net wel niet kan leren 

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 02.09.2012 - 16:22
De spiegel hierboven weergegeven is zeker weten kapot.
Voor de handleiding omtrent de spiegel omsolderen moet je even op http://www.matthewsvolvosite.com/ kijken.
Voor de handleiding omtrent de spiegel omsolderen moet je even op http://www.matthewsvolvosite.com/ kijken.
Volvo S60 2.4 140 PK uit 2001
+170k km. Alle opties behalve RTI & Telefoon.
+170k km. Alle opties behalve RTI & Telefoon.
- bijlaard
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23.01.2012 - 17:24
- Locatie: Varsseveld
- Contacteer:
@ Matthews volvosite laten ze inderdaad zien hoe het glas vervangen moet worden, een makkelijke manier is even een (goedkoop) plamuurmes aanslijpen tot die goed scherp is en dan er dwars doorheen drukken (zie foto).
Dan gaat het zonder veel kracht te hoeven gebruiken en het minste risiko dat de spiegel breekt.
Dan gaat het zonder veel kracht te hoeven gebruiken en het minste risiko dat de spiegel breekt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wat je met een klik van je muis op het net wel niet kan leren 

- bijlaard
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23.01.2012 - 17:24
- Locatie: Varsseveld
- Contacteer:
Het kan ook dat de printplaat zelf kapot is bv lekkage van stroom accu loopt langzaam leeg, of de dimmer werkt niet etc.
Dan wordt het verhaal iets ingewikkelder, als men dan een spiegel van de sloop wil gebruiken zijn er een paar opties.
In de spiegel op de printplaat zit de code van de afstands bediening, deze moet dus van de originele (wat daar dan ook van over is) overgezet worden naar de spiegel van de sloop.
Een iets tijdrovende manier is het over-solderen van de chip van de een naar de ander.
Ook een optie is het met een programmer lezen van de flash/eeprom uit de originele en het weer programeren van de file in de sloop spiegel zodat alles weer werkt.
zie foto's
mvgr
Dan wordt het verhaal iets ingewikkelder, als men dan een spiegel van de sloop wil gebruiken zijn er een paar opties.
In de spiegel op de printplaat zit de code van de afstands bediening, deze moet dus van de originele (wat daar dan ook van over is) overgezet worden naar de spiegel van de sloop.
Een iets tijdrovende manier is het over-solderen van de chip van de een naar de ander.
Ook een optie is het met een programmer lezen van de flash/eeprom uit de originele en het weer programeren van de file in de sloop spiegel zodat alles weer werkt.
zie foto's
mvgr
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wat je met een klik van je muis op het net wel niet kan leren 
