D4 MT of D2 Powershift

Gebruikersavatar
codriver
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 23.04.2007 - 22:42
Locatie: @home

Ik ben volgend jaar weer aan een nieuwe auto toe en twijfel tussen een S60 D4 met handbak of een D2 met Powershift. Ik heb bij de dealer al gevraagd om een dag met een D2 Powershift te kunnen rijden.

Ook twijfel ik nog tussen een Summum of R-Design uitvoering.
Ben benieuwd naar ervaringen.
Volvo S60 2.4 AT Edition 1
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Sta je veel in de file? Neme de D2 PS. Die motor houdt echter niet bepaald over en de twijfelende Powershift helpt ook niet bepaald.. Dan maar zelf roeren, maar wél die heerlijke vijfcilinder diesel die zat power heeft!
Gebruikersavatar
codriver
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 23.04.2007 - 22:42
Locatie: @home

Ik sta bijna nooit in de file en rij ongeveer 63.000 km per jaar
Volvo S60 2.4 AT Edition 1
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13499
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Zou als je zakelijk rijdt niet tot volgend jaar wachten, beiden gaan naar 25% bijtelling
Gebruikersavatar
denjos
2nd Gear member
Berichten: 236
Lid geworden op: 12.10.2009 - 01:25
Locatie: Opdenberg

Ik zou niet twijfelen en voor de roffel van de 5 cilinder gaan.
Volvo V50 1.6D MY2006 safari green
Volvo V50 1.6D MY2007 willow green
Volvo V50 1.6D MY2010 ice white
Volvo V60 D3 RD MY2013
Volvo V70 2.4D MY 2009
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

codriver schreef:Ik sta bijna nooit in de file en rij ongeveer 63.000 km per jaar
zekers de D4!
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3133
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Ga je ook ACC nemen op de auto? Dan heeft de Powershift nog wat extra meerwaarde.
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Met 63.000km per jaar is een automaat wel heel fijn. Echter schakelt die bak ook niet verkeerd en u gaat er qua power anders wel fors op achteruit. Resumé: een D4 Summum uit voorraad nemen met 20% (de R Design vind ik te hard voor lange afstanden). Er zijn er genoeg, Volvo produceert immers meer dan het verkoopt.
Soepkop
4th Gear member
Berichten: 675
Lid geworden op: 16.04.2011 - 09:09

Ik zou voor de D4 gaan.
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014
/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II

Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II
/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

denk dat niemand een S60 D4 Summum op vooraad heeft, voor dat geld heb je een S80 D4 limited edition die ook in die 20% zit
Volvo for life
Gebruikersavatar
codriver
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 23.04.2007 - 22:42
Locatie: @home

Ik moet wachten tot volgend jaar omdat mijn huidige auto nog een poosje mee moet, 25% bijtelling kom ik toch niet onderuit, voordeel is wel dat de S/V60 per 1 januari een netto geprijsde auto wordt met een lagere bruto prijs.
In beide gevallen komt de auto uit op ongeveer 40.500,-
Ik ben het schakelen eigenlijk een beetje zat en een D4 GT is boven budget.
Volvo S60 2.4 AT Edition 1
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

denk dat niemand een S60 D4 Summum op vooraad heeft, voor dat geld heb je een S80 D4 limited edition die ook in die 20% zit
Ik denk dat als je geen 65+ bent er weinigen voor de bedaagde S80 kiezen.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Een S80 is een prachtige auto. Heel mooi om te zien.

Vwb de keuze in motor zou ik voor een D4 gaan.
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Is er geen D3 geartronic? Dan heb je de 5 cilinder én de automaat. Als ik nu zou moeten kiezen tussen een D2 PS en een D4 MT kies ik toch voor de luxe van de automaat. Kan de mijne niet meer missen, ook al zijn pk's leuk (ik heb dan echt wel luxe met 5 cilinders met veel paarden én automaat)
Ik heb deze zomer een ritje mogen doen met een S60 D2 powershift en dat ging goed hoor. Al die extra kracht is leuk, maar heb je niet per se nodig.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

De D3 met 136 pk is er jammer genoeg niet in Nederland.
Gebruikersavatar
olson
3rd Gear member
Berichten: 343
Lid geworden op: 10.05.2011 - 08:03

Zeker de D4. Heerlijke roffel!!! en fantastische motor om veel km's te maken.
S60 D3 Summum 2012, Four-C, black sapphire.
V60 B4 R-Design 2021 Birch light
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Met een D2 kan je ook goed kilometers maken hoor. Mijn ma heeft er 150000 gedaan in 2 jaar met zijn V70 DrivE (nog de "oude" 110pk 1.6D)

Best jammer dat er in de fiscale regelvoering zoveel verschil zit tussen B en NL. Nu krijg je bepaalde motorisaties die voor de één wel beschikbaar zijn en voor de ander niet. Hoezo "eengemaakt Europa"?
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Thom schreef:
denk dat niemand een S60 D4 Summum op vooraad heeft, voor dat geld heb je een S80 D4 limited edition die ook in die 20% zit
Ik denk dat als je geen 65+ bent er weinigen voor de bedaagde S80 kiezen.
zoiets als bij de 5 van BMW en de E van MB
Volvo for life
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8445
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Die BMW 5 is ook vooral in trek bij de bumperklevers.....

Persoonlijk zou ik toch overwegen om een D4 GT te nemen, je koopt een auto normaal voor etteljke jaren en dan voor een D2tje gaan, zou je achteraf spijt kunnen van krijgen.

In een Volvo hoort (imho) echt een 5 cyl, en vergeet die PS ajb, wij hebben een nieuwe C70 2.0D PS gehad en uit miserie en aanhoudende problemen na anderhalf jaar ingeruild voor een D3 GT.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
codriver
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 23.04.2007 - 22:42
Locatie: @home

D4 GT is boven budget en dus geen optie.

En ik ben nog lang geen 65+er :P
Volvo S60 2.4 AT Edition 1
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”