Ik ben volgend jaar weer aan een nieuwe auto toe en twijfel tussen een S60 D4 met handbak of een D2 met Powershift. Ik heb bij de dealer al gevraagd om een dag met een D2 Powershift te kunnen rijden.
Ook twijfel ik nog tussen een Summum of R-Design uitvoering.
Ben benieuwd naar ervaringen.
D4 MT of D2 Powershift
- denjos
- 2nd Gear member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12.10.2009 - 01:25
- Locatie: Opdenberg
Ik zou niet twijfelen en voor de roffel van de 5 cilinder gaan.
Volvo V50 1.6D MY2006 safari green
Volvo V50 1.6D MY2007 willow green
Volvo V50 1.6D MY2010 ice white
Volvo V60 D3 RD MY2013
Volvo V70 2.4D MY 2009
Volvo V50 1.6D MY2007 willow green
Volvo V50 1.6D MY2010 ice white
Volvo V60 D3 RD MY2013
Volvo V70 2.4D MY 2009
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
zekers de D4!codriver schreef:Ik sta bijna nooit in de file en rij ongeveer 63.000 km per jaar
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Met 63.000km per jaar is een automaat wel heel fijn. Echter schakelt die bak ook niet verkeerd en u gaat er qua power anders wel fors op achteruit. Resumé: een D4 Summum uit voorraad nemen met 20% (de R Design vind ik te hard voor lange afstanden). Er zijn er genoeg, Volvo produceert immers meer dan het verkoopt.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 16.04.2011 - 09:09
Ik zou voor de D4 gaan.
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
denk dat niemand een S60 D4 Summum op vooraad heeft, voor dat geld heb je een S80 D4 limited edition die ook in die 20% zit
Volvo for life
- codriver
- 3rd Gear member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 23.04.2007 - 22:42
- Locatie: @home
Ik moet wachten tot volgend jaar omdat mijn huidige auto nog een poosje mee moet, 25% bijtelling kom ik toch niet onderuit, voordeel is wel dat de S/V60 per 1 januari een netto geprijsde auto wordt met een lagere bruto prijs.
In beide gevallen komt de auto uit op ongeveer 40.500,-
Ik ben het schakelen eigenlijk een beetje zat en een D4 GT is boven budget.
In beide gevallen komt de auto uit op ongeveer 40.500,-
Ik ben het schakelen eigenlijk een beetje zat en een D4 GT is boven budget.
Volvo S60 2.4 AT Edition 1
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Een S80 is een prachtige auto. Heel mooi om te zien.
Vwb de keuze in motor zou ik voor een D4 gaan.
Vwb de keuze in motor zou ik voor een D4 gaan.
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Is er geen D3 geartronic? Dan heb je de 5 cilinder én de automaat. Als ik nu zou moeten kiezen tussen een D2 PS en een D4 MT kies ik toch voor de luxe van de automaat. Kan de mijne niet meer missen, ook al zijn pk's leuk (ik heb dan echt wel luxe met 5 cilinders met veel paarden én automaat)
Ik heb deze zomer een ritje mogen doen met een S60 D2 powershift en dat ging goed hoor. Al die extra kracht is leuk, maar heb je niet per se nodig.
Ik heb deze zomer een ritje mogen doen met een S60 D2 powershift en dat ging goed hoor. Al die extra kracht is leuk, maar heb je niet per se nodig.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
De D3 met 136 pk is er jammer genoeg niet in Nederland.
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Met een D2 kan je ook goed kilometers maken hoor. Mijn ma heeft er 150000 gedaan in 2 jaar met zijn V70 DrivE (nog de "oude" 110pk 1.6D)
Best jammer dat er in de fiscale regelvoering zoveel verschil zit tussen B en NL. Nu krijg je bepaalde motorisaties die voor de één wel beschikbaar zijn en voor de ander niet. Hoezo "eengemaakt Europa"?
Best jammer dat er in de fiscale regelvoering zoveel verschil zit tussen B en NL. Nu krijg je bepaalde motorisaties die voor de één wel beschikbaar zijn en voor de ander niet. Hoezo "eengemaakt Europa"?
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zoiets als bij de 5 van BMW en de E van MBThom schreef:Ik denk dat als je geen 65+ bent er weinigen voor de bedaagde S80 kiezen.denk dat niemand een S60 D4 Summum op vooraad heeft, voor dat geld heb je een S80 D4 limited edition die ook in die 20% zit
Volvo for life
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Die BMW 5 is ook vooral in trek bij de bumperklevers.....
Persoonlijk zou ik toch overwegen om een D4 GT te nemen, je koopt een auto normaal voor etteljke jaren en dan voor een D2tje gaan, zou je achteraf spijt kunnen van krijgen.
In een Volvo hoort (imho) echt een 5 cyl, en vergeet die PS ajb, wij hebben een nieuwe C70 2.0D PS gehad en uit miserie en aanhoudende problemen na anderhalf jaar ingeruild voor een D3 GT.
Persoonlijk zou ik toch overwegen om een D4 GT te nemen, je koopt een auto normaal voor etteljke jaren en dan voor een D2tje gaan, zou je achteraf spijt kunnen van krijgen.
In een Volvo hoort (imho) echt een 5 cyl, en vergeet die PS ajb, wij hebben een nieuwe C70 2.0D PS gehad en uit miserie en aanhoudende problemen na anderhalf jaar ingeruild voor een D3 GT.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D