Pagina 1 van 3
D4 MT of D2 Powershift
Geplaatst: 13.12.2012 - 16:03
door codriver
Ik ben volgend jaar weer aan een nieuwe auto toe en twijfel tussen een S60 D4 met handbak of een D2 met Powershift. Ik heb bij de dealer al gevraagd om een dag met een D2 Powershift te kunnen rijden.
Ook twijfel ik nog tussen een Summum of R-Design uitvoering.
Ben benieuwd naar ervaringen.
Geplaatst: 13.12.2012 - 17:23
door Thom
Sta je veel in de file? Neme de D2 PS. Die motor houdt echter niet bepaald over en de twijfelende Powershift helpt ook niet bepaald.. Dan maar zelf roeren, maar wél die heerlijke vijfcilinder diesel die zat power heeft!
Geplaatst: 13.12.2012 - 18:07
door codriver
Ik sta bijna nooit in de file en rij ongeveer 63.000 km per jaar
Geplaatst: 13.12.2012 - 18:37
door OGA244
Zou als je zakelijk rijdt niet tot volgend jaar wachten, beiden gaan naar 25% bijtelling
Geplaatst: 13.12.2012 - 18:37
door denjos
Ik zou niet twijfelen en voor de roffel van de 5 cilinder gaan.
Geplaatst: 13.12.2012 - 18:54
door Laguna-S60
codriver schreef:Ik sta bijna nooit in de file en rij ongeveer 63.000 km per jaar
zekers de D4!
Geplaatst: 13.12.2012 - 18:59
door lancer
Ga je ook ACC nemen op de auto? Dan heeft de Powershift nog wat extra meerwaarde.
Geplaatst: 13.12.2012 - 21:10
door Thom
Met 63.000km per jaar is een automaat wel heel fijn. Echter schakelt die bak ook niet verkeerd en u gaat er qua power anders wel fors op achteruit. Resumé: een D4 Summum uit voorraad nemen met 20% (de R Design vind ik te hard voor lange afstanden). Er zijn er genoeg, Volvo produceert immers meer dan het verkoopt.
Geplaatst: 13.12.2012 - 22:02
door Soepkop
Ik zou voor de D4 gaan.
Geplaatst: 13.12.2012 - 22:04
door bart simpson
denk dat niemand een S60 D4 Summum op vooraad heeft, voor dat geld heb je een S80 D4 limited edition die ook in die 20% zit
Geplaatst: 13.12.2012 - 22:24
door codriver
Ik moet wachten tot volgend jaar omdat mijn huidige auto nog een poosje mee moet, 25% bijtelling kom ik toch niet onderuit, voordeel is wel dat de S/V60 per 1 januari een netto geprijsde auto wordt met een lagere bruto prijs.
In beide gevallen komt de auto uit op ongeveer 40.500,-
Ik ben het schakelen eigenlijk een beetje zat en een D4 GT is boven budget.
Geplaatst: 13.12.2012 - 23:51
door Thom
denk dat niemand een S60 D4 Summum op vooraad heeft, voor dat geld heb je een S80 D4 limited edition die ook in die 20% zit
Ik denk dat als je geen 65+ bent er weinigen voor de bedaagde S80 kiezen.
Geplaatst: 14.12.2012 - 00:03
door rsnhakan
Een S80 is een prachtige auto. Heel mooi om te zien.
Vwb de keuze in motor zou ik voor een D4 gaan.
Geplaatst: 14.12.2012 - 02:27
door Frederik Welvaert
Is er geen D3 geartronic? Dan heb je de 5 cilinder én de automaat. Als ik nu zou moeten kiezen tussen een D2 PS en een D4 MT kies ik toch voor de luxe van de automaat. Kan de mijne niet meer missen, ook al zijn pk's leuk (ik heb dan echt wel luxe met 5 cilinders met veel paarden én automaat)
Ik heb deze zomer een ritje mogen doen met een S60 D2 powershift en dat ging goed hoor. Al die extra kracht is leuk, maar heb je niet per se nodig.
Geplaatst: 14.12.2012 - 08:25
door rsnhakan
De D3 met 136 pk is er jammer genoeg niet in Nederland.
Geplaatst: 14.12.2012 - 19:25
door olson
Zeker de D4. Heerlijke roffel!!! en fantastische motor om veel km's te maken.
Geplaatst: 15.12.2012 - 00:01
door Frederik Welvaert
Met een D2 kan je ook goed kilometers maken hoor. Mijn ma heeft er 150000 gedaan in 2 jaar met zijn V70 DrivE (nog de "oude" 110pk 1.6D)
Best jammer dat er in de fiscale regelvoering zoveel verschil zit tussen B en NL. Nu krijg je bepaalde motorisaties die voor de één wel beschikbaar zijn en voor de ander niet. Hoezo "eengemaakt Europa"?
Geplaatst: 15.12.2012 - 07:21
door bart simpson
Thom schreef:denk dat niemand een S60 D4 Summum op vooraad heeft, voor dat geld heb je een S80 D4 limited edition die ook in die 20% zit
Ik denk dat als je geen 65+ bent er weinigen voor de bedaagde S80 kiezen.
zoiets als bij de 5 van BMW en de E van MB
Geplaatst: 15.12.2012 - 10:55
door BlackcurrantV70
Die BMW 5 is ook vooral in trek bij de bumperklevers.....
Persoonlijk zou ik toch overwegen om een D4 GT te nemen, je koopt een auto normaal voor etteljke jaren en dan voor een D2tje gaan, zou je achteraf spijt kunnen van krijgen.
In een Volvo hoort (imho) echt een 5 cyl, en vergeet die PS ajb, wij hebben een nieuwe C70 2.0D PS gehad en uit miserie en aanhoudende problemen na anderhalf jaar ingeruild voor een D3 GT.
Geplaatst: 15.12.2012 - 13:26
door codriver
D4 GT is boven budget en dus geen optie.
En ik ben nog lang geen 65+er
