Probleem met USB aansluiting

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
DeNnZ
1st Gear member

Hallo Allen,

Ik bezit sinds enige tijd een V50 vII uit 2008.
De auto beschikt over een AUX,USB en Ipod aansluiting.

Wat ik opmerk is dat ik met de USB aansluiting nogal wat problemen heb, al is de USB stick aangesloten blijf ik zo nu en dan het bericht "apparaat aansl." in beeld houden. Zelfs na een aantal keer in en uitpluggen (na het inpluggen staat er wel "laden").

Dan opeens werkt het wel een keer en blijft hij het gewoon doen. Zet ik de auto na de rit weer af en start ik deze bijv. de volgende ochtend weer, dan kan het gebeuren dat ie m weer kwijt is maar dit is ook niet altijd het geval.

De Ipod aansluiting daarentegen werkt altijd.

Heeft iemand ervaring met dit probleem of heeft iemand misschien een oplossing?

Dennis.
lint
Geartronic member

Zit de usb stick wel goed vast in de aansluiting?
Ik heb dat ook wel eens dat door trillingen de usb stick niet goed zit en dan een soorgelijke storing laat zien.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
D5R-Design
5th Gear member

Bij mijn V70 zit ook deze hopeloze set.
Mijn vorige V50 had een fabrieks USB aansluiting en geen een keer in de 140.000 km een probleem gehad met een Sandisk 16 gig stick.
Mijn V70 gaf met deze stick steeds problemen. Na aanraden van Vos in Oss een andere Stick gekocht (Philips 16 gig) helaas doen deze sticks het maar 2 maanden dan zijn ze van de een op de andere dag onleesbaar.
Met de appel aansluiting doe ik niks.
Was één V90
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

In de S40 heb ik een Sony radio. Aanvankelijk met een normale ('lange') USB stick ook problemen door trillingen e.d.
Nu gebruik ik al weer een tijdje een 16GB micro ('kort') USB stickje van PNY en het probleem is over doordat deze door zijn afmetingen niet vatbaar is voor trillingen.
En vergeet ook niet dat een USB aansluiting gewoonweg niet bedoeld is om daar heel vaak een stick/kabel uit te halen en weer in te plaatsen want er ontstaat daardoor steeds meer speling !

Afbeelding

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
DeNnZ
1st Gear member

Allen bedankt voor jullie bijdrage.

Helaas is het probleem nog niet verholpen.
De USB stick zit zeker weten goed vast en heeft geen speling.
Als hij het voor een keer wel doet, kun je ook gerust aan het snoer, stekker of USB stick wroeten zonder dat hij ermee ophoudt.

Misschien dat ik eens een keer een ander sticky ga proberen.

Allen bedankt!
Paul
Geartronic member

Zou zeker andere stick proberen
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
DeNnZ
1st Gear member

Ik heb inmiddels betreffende USB stick maar eens opnieuw geformatteerd (FAT32) en opnieuw voorzien van muziek.

Ik heb dit maal de muziek netjes in mappen op de stick gezet. Voorheen zat de muziek zowel los als in mappen op het stickje (een bende dus).

Moet zeggen dat het nu lijkt alsof alles goed werkt, maar wacht nog even rustig een aantal dagen rijden af om te kijken of hij hem weer "kwijtraakt"

Ik zal over een weekje melden of het geholpen heeft!
Peter48
Starter

Ik heb een V50, ook met een usb aansluiting. Ook ik heb dat zelfde probleem. Ook al een keer een ander merk sticky gekocht. Daarna dacht ik dat het over was maar is niet het geval. Nou moet ik wel zeggen dat als ik hem iedere keer automatisch naar het volgende nummer laat gaan helemaal geen probleem heb. De problemen heb ik wel bij het handmatig kiezen in het menu, als ik een paar mappen overslaat.
DeNnZ
1st Gear member

Ik kan jullie melden dat het helaas niet heeft mogen baten.
De eerste paar dagen heb ik echt 0 problemen gehad, maar daarna begon het gedonder weer, helaas...

Ik zal je tip eens proberen Peter, maar bedoel je hiermee dat je gewoonweg niet moet kiezen tussen nummers en gewoon de auto alle nummer van voor tot achter moet laten afspelen? Zou ook niet helemaal de bedoeling moeten zijn lijkt me ;-)
Peter48
Starter

Inderdaad gewoon achter elkaar laten afspelen dan heb ik geen last van dat probleem. Het moet ook niet de bedoeling zijn volgens mij.
DeNnZ schreef:Ik kan jullie melden dat het helaas niet heeft mogen baten.
De eerste paar dagen heb ik echt 0 problemen gehad, maar daarna begon het gedonder weer, helaas...

Ik zal je tip eens proberen Peter, maar bedoel je hiermee dat je gewoonweg niet moet kiezen tussen nummers en gewoon de auto alle nummer van voor tot achter moet laten afspelen? Zou ook niet helemaal de bedoeling moeten zijn lijkt me ;-)
Volvo V50 2.0 Buisines Pro Edition
Volvo S40 1.8 Knetic
Volvo V40 1.8
Volvo 440 1.8 Sport
Volvo 440 1.8
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”