Hey allemaal,
Binnenkort ga ik mijn automaat (aw55) laten flushen bij Gery Slot. Mij was bekend dat hij flushte met BG-olie, terwijl er voor deze automaten uitdrukkelijk alleen originele olie wordt voorgeschreven.
Inmiddels heb ik gelezen dat sommigen hem hebben laten flushen met de BG-olie, waarna ze na een paar weken toch weer wat probleempjes kregen in de vorm van het schakelgedrag. Om verkeerde oliesoorten uit te sluiten, was ik toen zover dat ik hem enkel en alleen gespoeld wil hebben met de Volvo olie die voorgeschreven staat, dus volvo 1161540 (zelfde als mobil 3309) en niet met de BG olie.
Vandaag Gery gebeld, en nu blijkt dat je (tegenwoordig) de keuze hebt waarmee je hem gespoeld wil hebben, ook eventueel met die originele volvo-olie. Was dat bij jullie bekend?
Gr, Rens
Flushen automaat bij GS
-
- 2nd Gear member
- Oceanracer
- Geartronic member
GS heeft destijds besloten niet inhoudelijk in te gaan op de discussie over de gekozen ATF. Wel is in diverse topics doorgekomen dat je inmiddels zelf kan kiezen. Gezien de uitkomst van de discussie kon hij ook niet anders, maar dat is míjn mening....
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
Hey Oceanracer,
Het lijkt mij, terwijl er bv voor de aw55 bakken één bepaald type olie voorgeschreven wordt, de bedoeling dat de gebruikte olie bij een spoelbehandeling ook afgestemd moet zijn op de bak. Dus dat er niet in elke bak dezelfde olie gekieperd kan worden. Vandaar ook mijn vraag aan Gery.
Inhoudelijk ingaan op enige discussie is daarbij voor mij dan ook niet belangrijk, aangezien er inderdaad in andere topics al het een en ander over gediscusiëerd is. Mijn keuze gaat dan ook uit naar de originele olie.
Gr, Rens
Het lijkt mij, terwijl er bv voor de aw55 bakken één bepaald type olie voorgeschreven wordt, de bedoeling dat de gebruikte olie bij een spoelbehandeling ook afgestemd moet zijn op de bak. Dus dat er niet in elke bak dezelfde olie gekieperd kan worden. Vandaar ook mijn vraag aan Gery.
Inhoudelijk ingaan op enige discussie is daarbij voor mij dan ook niet belangrijk, aangezien er inderdaad in andere topics al het een en ander over gediscusiëerd is. Mijn keuze gaat dan ook uit naar de originele olie.
Gr, Rens