De eerste drie wielen waren zo los, de slotbouten gingen iets lastiger maar ze kwamen los. Totdat ik aan m'n laatste wiel zou beginnen, zodra je kracht zette op de slotbout draaide de dop zichzelf er weer af, met grof geweld gepoogd er doppen op te slaan etc. Resultaat: kapotte doppen.
Ten einde raad ben ik naar de lokale volvo/oldtimer specialist gegaan.
- Geprobeerd met een dop met schroefdraad erin vat te krijg op de bout, lukte niet
- moer eropgelast, de las hield niet, waarschijnlijk een rare legering (en keihard)
- geprobeerd 'm kapot te bikken met een luchtbeitel, alleen de randjes gingen stuk, de kern bleef in tact
Vervolgens de brander erop gezet en 'm verwarmd totdat 'ie licht gaf, toen weer de luchtbeitel erop en uiteindelijk kwam er beweging in
De beste man is anderhalf uur bezig geweest, en heeft 'm (met minimale, niet te vermijden schade aan de velg) losgekregen, petje af!
De slotbouten heb ik direct in de vuilnisbak gemikt, de kans dat m'n velgen gejat worden zal minimaal zijn
Werk in uitvoering, cross country
