Hallo,
Ik heb een 480 turbo automaat gezien met 4 traps automaatbak.
Ik hoorde dat deze niet veel voorkomt.
Kan iemand mij wat meer info geven over deze bakken.
Kan de automaat bak de pks van een turbomotor aan en zijn ze betrouwbaar?
Ik hoop wat meer kennis op te doen hiervan met deze vragen.
Alvast bedankt!
Mvg mike
480 turbo automaat
- Mike460turbo
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 02.01.2012 - 20:48
- Locatie: Hengelo
Volvo 460 turbo, 1992
Opel calibra 2.5 v6, 1995
Vw Golf 2; 1.3, 1987
Opel astra gsi 1996
Opel calibra 2.0 8v 1991
Volvo 440 1.7 GL 1991
Opel calibra 2.5 v6, 1995
Vw Golf 2; 1.3, 1987
Opel astra gsi 1996
Opel calibra 2.0 8v 1991
Volvo 440 1.7 GL 1991
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Die combinatie oftewel "turbomaat" komt idd niet veel voor. De bak is de 4 traps ZF4. Die bakken zijn redelijk ok, mits de atf zo nu en dan ververst is, zeg om de 60dkm. De B18ft motor is standaard nou niet echt een pk en Nm monster, 120pk en 175Nm, dat kan de bak wel aan als die niet mishandeld en verwaarloost is. Als de bak geen atf verversingen krijgt dan houdt het tegen de 200dkm op. Levensverlengend is om bij de verversingen van de atf een flesje Lubegard toe te voegen, dat houdt de bak lekker soepel. De 3ton is dan zeker haalbaar.
Bij aanschaf erop letten of de bak mooi en soepel schakeld en of de kick down goed werkt, terugschakelen mag wat bruusk gaan. Een no no is verbrande olie. Die is bruin van kleur en ruikt ook verbrand. De ATF moet mooi helder en roze rood aan de peilstok hangen.
Bij aanschaf erop letten of de bak mooi en soepel schakeld en of de kick down goed werkt, terugschakelen mag wat bruusk gaan. Een no no is verbrande olie. Die is bruin van kleur en ruikt ook verbrand. De ATF moet mooi helder en roze rood aan de peilstok hangen.