Pagina 1 van 3

Ervaringen T6 op gas

Geplaatst: 27.12.2012 - 23:06
door Frederick
Voorlopig ben ik nog super tevreden met mijn diesel, maar ik kijk reeds ver vooruit en durf soms te dromen van een V70 of XC60 T6.. Met de huidige brandstofprijzen is dit een vrij duur speeltje om zo'n 1500 km per week mee te bollen.
Daarom zou ik die dan graag op gas leggen. Enkel, wie heeft er ervaring (positief en negatief) met een T6 op gas? En welk systeem kiezen? Mijn pa heeft vroegr wel eens een 850GLT op gas gehad, maar dat was met een megatank in de koffer en vooral, redelijk wat moeilijkheden om hem betrouwbaar te krijgen. Met name erg veel problemen bij omschakelen benzine naar gas na start en stationair draaien was ook een kunst. De motor pingelde graag ;)
Dus, vooraleer ik me een onbetaalbare droom in huis haal, graag jullie suggesties!
Alvast bedankt!

Geplaatst: 27.12.2012 - 23:14
door toppertje
ik ben bang voor weinig (bruikbare) reakties......

Geplaatst: 27.12.2012 - 23:18
door Frederick
toppertje schreef:ik ben bang voor weinig (bruikbare) reakties......
Daar ben ik helaas ook bang voor... Eerste indruk os dat de meeste gasrijders met oudere modellen en motoren rijden, waarover tenandere niets verkeerd!

Geplaatst: 27.12.2012 - 23:46
door Ramon&Ramon
Mijn ervaring met T zessen op lpg zijn niet echt super,vaak ellende en storingen en het zijn niet de fijnste en meest betrouwbare motoren.

Geplaatst: 28.12.2012 - 20:13
door Frederick
Ramon&Ramon schreef:... En het zijn niet de fijnste en meest betrouwbare motoren.
Verklaar u een beetje nader en wat als alternatief voor een pk- en koppelbeest? :evil:

Geplaatst: 28.12.2012 - 20:18
door bart simpson
je wilde klaarblijkelijk wat anders horen, ik zeg DOEN! lekker gas erin en knallen

(zijn er voor uw beroepsgroep personeelsvoorwaarden tav snelheidsovertredingen?)

Geplaatst: 28.12.2012 - 20:19
door Frederick
Nee, ik wil gefundeerde reacties terugvinden...

Geplaatst: 28.12.2012 - 20:22
door bart simpson
is DOEN! dan geen reactie?

Geplaatst: 28.12.2012 - 20:24
door Frederick
Beter lezen alleswetend tekenfilmfiguur... GEFUNDEERD...
Waarom wel, waarom niet...?

Geplaatst: 28.12.2012 - 20:27
door bart simpson
geen hond doet het vanwege de volstrekte ongeschiktheid van het T6 blok voor lpg, dat KAN een reden zijn.
Ikzelf juich dit soort dappere intiatieven juist toe!

Geplaatst: 28.12.2012 - 20:28
door Marc Apeldoorn
Er zijn op dit forum een paar V70 R rijders actief met Vialle LPI (waaronder ikzelf).
Als je met beleid rijdt en flashlube gebruikt en als je echt zwaar het vermogen aanspreekt op benzine overschakelt is er m.i. niet veel aan de hand.
En ach, kan best zijn dat de kleppen een keer aan de beurt zijn, maar dat moet je incalculeren...

Geplaatst: 28.12.2012 - 20:29
door bart simpson
sinds wanneer is een R een T6?

Geplaatst: 28.12.2012 - 20:29
door Frederick
Kijk eens aan! Helaas wist ik niet dat het T6 blok niet voor gas geschikt is... Anders zou ik de vraag ook niet stellen natuurlijk ;)
En kan uw wijsheid misschoen ook vertellen waarom? Of is dat voor een andere keer?

Geplaatst: 28.12.2012 - 20:31
door Marc Apeldoorn
Frederick schreef:
Ramon&Ramon schreef:... En het zijn niet de fijnste en meest betrouwbare motoren.
Verklaar u een beetje nader en wat als alternatief voor een pk- en koppelbeest? :evil:
@Bart, ik reageerde op voornoemde quote, en ik weet dat de T6 een hele andere motor is.........

Geplaatst: 28.12.2012 - 20:33
door bart simpson
Sorry

Geplaatst: 28.12.2012 - 20:38
door Marc Apeldoorn
hahaha, jij hoeft geen sorry te zeggen Bart, ik weet dat je het beste voor hebt met ons

Geplaatst: 29.12.2012 - 00:14
door Ramon&Ramon
Marc Apeldoorn schreef:
Frederick schreef:
Ramon&Ramon schreef:... En het zijn niet de fijnste en meest betrouwbare motoren.
Verklaar u een beetje nader en wat als alternatief voor een pk- en koppelbeest? :evil:
@Bart, ik reageerde op voornoemde quote, en ik weet dat de T6 een hele andere motor is.........
Een T6 is zonder lpg al niet echt betrouwbaar,ze staan op MP soms maanden te koop voor zeer lage prijzen.
Ik ken ze persoonlijk van binnen en buiten en daar wil ik het verder bij laten!

Geplaatst: 29.12.2012 - 08:53
door V70/2.4D/2003
Frederick, je hebt nu van twee forummers de tip/het advies/aanraden gekregen om geen T6 om te gaan bouwen naar LPG. Als je goed leest mag je zelfs concluderen dat de T6 motor op benzine al niet de meest betrouwbare is.
Die twee forummers, Bart Simpson en Ramon & Ramon, zijn mensen die er op Volvo-gebied toch redelijk toe doen en in elk geval heel goed weten waar ze het over hebben.
Als die zeggen: doe maar niet, dan beter niet doen.
Als ze met een ondertoon zeggen: vooral doen! dan dien je er zwaar rekening mee te houden dat je in dat geval er wel eens behoorlijk leeg op kunt gaan lopen. (Waar een tekenfilmfiguur dan graag de reparaties voor uit zal willen voeren want ook daar moet de schoorsteen roken :wink: )

Wil je toch zonodig LPG voor de centjes, neem dan een V70 t/m 2000, de Classic dus. Die motoren lusten nog wel gas zonder dat ze zich er in gaan verslikken en zure oprispingen krijgen waardoor jij geen prettig Volvo-leven zult hebben. :cry:

Mijn advies, neem een D5. Wil je dan nog meer koppel en vermogen geef hem dan een dieet van Polestar. Ik durf wel met je te wedden dat je aan het einde aardig goedkoper uit bent en zeker meer genot en plezier van je auto hebt gehad.

En leuker en beter kunnen we het denk ik niet maken. :)

Geplaatst: 29.12.2012 - 09:03
door Frederick
V70/2.4D/2003 schreef:Frederick, je hebt nu van twee forummers de tip/het advies/aanraden gekregen om geen T6 om te gaan bouwen naar LPG. Als je goed leest mag je zelfs concluderen dat de T6 motor op benzine al niet de meest betrouwbare is.
Die twee forummers, Bart Simpson en Ramon & Ramon, zijn mensen die er op Volvo-gebied toch redelijk toe doen en in elk geval heel goed weten waar ze het over hebben.
Als die zeggen: doe maar niet, dan beter niet doen.
Als ze met een ondertoon zeggen: vooral doen! dan dien je er zwaar rekening mee te houden dat je in dat geval er wel eens behoorlijk leeg op kunt gaan lopen. (Waar een tekenfilmfiguur dan graag de reparaties voor uit zal willen voeren want ook daar moet de schoorsteen roken :wink: )

Wil je toch zonodig LPG voor de centjes, neem dan een V70 t/m 2000, de Classic dus. Die motoren lusten nog wel gas zonder dat ze zich er in gaan verslikken en zure oprispingen krijgen waardoor jij geen prettig Volvo-leven zult hebben. :cry:

Mijn advies, neem een D5. Wil je dan nog meer koppel en vermogen geef hem dan een dieet van Polestar. Ik durf wel met je te wedden dat je aan het einde aardig goedkoper uit bent en zeker meer genot en plezier van je auto hebt gehad.

En leuker en beter kunnen we het denk ik niet maken. :)
Idd een mooie samenvatting en een desillusie rijker.. Ik stelde me wat meer voor bij de T6, zeker qua betrouwbaarheid.
Een classic is zeker geen optie.
Maar zoals je reeds voor mij concludeert: lekker blijven dieselen!
Mijn V70 krijgt binnekort haar nieuwjaarskado van BSR, gaat ze nog iets beter van haar plaats.. De opvolger binnen enkele jaren zal dan ook weer een dieseltje worden (of Volvo moest met oets beter op de proppen komen tegen dan ;) ).
Voor mijn part topic gesloten.

En oh ja Bart... Ja we krijgen een voorkeursbehandeling bij overtredingen: maximumtarieven en intern tucht aan je been...

Geplaatst: 29.12.2012 - 10:22
door Gast
Ramon&Ramon schreef:
Marc Apeldoorn schreef:
Frederick schreef: Verklaar u een beetje nader en wat als alternatief voor een pk- en koppelbeest? :evil:
@Bart, ik reageerde op voornoemde quote, en ik weet dat de T6 een hele andere motor is.........
Een T6 is zonder lpg al niet echt betrouwbaar,ze staan op MP soms maanden te koop voor zeer lage prijzen.
Ik ken ze persoonlijk van binnen en buiten en daar wil ik het verder bij laten!
Was de T6 niet van oorsprong een Ford motor?