Het volgende probleem dient zich aan. Als de auto een nacht stil heeft gestaan en ik kom 's morgens terug dan is de remdruk volledig uit het pedaal verdwenen. De auto remt dan niet en rolt dus naar voren maar zodra ik de motor start bouwt de druk op en kan ik remmen.
Ook sist het pedaal afentoe na het remmen, als ik dan op de zijkant tik dan stopt het.
Wat kan het zijn? Ik lees dingen over de rembekrachtiger en daar word ik niet vrolijk van.....
Keihard rempedaalen sissen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1938
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Ik heb dat ook een keer meegemaakt toen ik een leen S80 meekreeg van de dealer. Bij inlevering na het weekend sprak ik er met de chef werkplaats over en die gaf i.d.d. aan dat de hoofdremcilinder lek was. Wil je niet bang maken maar hij gaf aan dat dat een dure grap was...
Weet ook niet of hoofdremcilinder hetzelfde is als de rembekrachtiger en of dat dan een kwaal/zwakke productie serie was van de eerste serie V70n's, want bij onze V70 is in 2004 bij 98.000 km de rembekrachtiger al vervangen.
I.i.g. sterkte ermee!
Gr. Edwin
Weet ook niet of hoofdremcilinder hetzelfde is als de rembekrachtiger en of dat dan een kwaal/zwakke productie serie was van de eerste serie V70n's, want bij onze V70 is in 2004 bij 98.000 km de rembekrachtiger al vervangen.
I.i.g. sterkte ermee!
Gr. Edwin
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Nielsje
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 12.08.2008 - 09:06
- Locatie: Vught
Ik wil je niet bang maken maar, bij mij is ongeveer 1,5 jaar geleden de rembekrachtiger vervangen. Dat geintje kosten toen € 375.- maar dat was met 50% coulance. Dag 13e maand of kerstbonus.
I.i.g. succes.
I.i.g. succes.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
Als het de hoofdremcilinder is dan valt het nog mee, deze kost € 120,- en schijnt vrij makkelijk te vervangen te zijn. De rembekrachtiger kost nieuw € 420,- en ik heb een vraagje bij Autorima uitstaan voor een tweedehands.Edwin schreef:Ik heb dat ook een keer meegemaakt toen ik een leen S80 meekreeg van de dealer. Bij inlevering na het weekend sprak ik er met de chef werkplaats over en die gaf i.d.d. aan dat de hoofdremcilinder lek was. Wil je niet bang maken maar hij gaf aan dat dat een dure grap was...
Weet ook niet of hoofdremcilinder hetzelfde is als de rembekrachtiger en of dat dan een kwaal/zwakke productie serie was van de eerste serie V70n's, want bij onze V70 is in 2004 bij 98.000 km de rembekrachtiger al vervangen.
I.i.g. sterkte ermee!
Gr. Edwin
Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Er is overduidelijk iets met je remmerij aan de hand. Voldoende remolie in het systeem?
Mijn advies: GARAGE! en dat maar ten spoedigste.
Mijn advies: GARAGE! en dat maar ten spoedigste.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Herbe089
- 2nd Gear member
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 11.10.2011 - 08:37
- Locatie: Maarssen, 1102 km ten ZW van Torslanda
Inderdaad, ik zou zsm naar een dealer rijden en het heel goed laten bekijken. Op remmerij (=veiligheid) moet je echt niet bezuinigen.
Volvo V70 D5 Edition DPF 185 pk MY2007 Handgeschakeld 6-bak Zilver Metallic met Volvo Forum kentekenplaatsticker, Nivomats en HU-650 High Performance Audio icm iMIV LE+.
Remmen kun je je geen "spatz" mee veroorloven. Is of de rembekrachtiger of de hoofdremcilinder. Beide essentiele onderdelen van het remcircuit.
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
membraam van de rembekrachtiger - deze zijn niet los te vervangen en moet de hele rembekrachtiger vervangen worden.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Dus, kleine 500 euri aftikken aan het einde van het jaar. 'T kon minder.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Of-topic: Wat ben jij in vredesnaam van plan Dick?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Nou, dit :shock:dbosker schreef:altijd nog beter dan oudejaarsavond door te brengen op de IC van het ziekenhuis.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
ah, nee dat geldt niet voor mij (hoop ik). Maar ik zou niet te lang doorrijden met remmen die niet goed functioneren. Vandaar de opmerking dat ik liever nog EUR 500,-- zou aftikken bij de dealer dan in de kreukels in het ziekenhuis te moeten doorbrengen.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
PFFFFFF, ik dacht al. Maar met bovenstaande stelling kan ik het dan ook niet meer dan eens zijn.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Hij blijft echt remmen met een lekkage in de rembekrachtiger,vervangen of reparen is wel noodzakelijk natuurlijk.
Repareren van het membraam is bij sommige types ook mogelijk.
Repareren van het membraam is bij sommige types ook mogelijk.
Ramon,
Dat gesis zou toch in de eerste instantie aan de rembekrachtiger doen denken i.p.v. de hoofdremcilinder?
Dat gesis zou toch in de eerste instantie aan de rembekrachtiger doen denken i.p.v. de hoofdremcilinder?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Is ook de bekrachtiger die dat doet,een hoofdremcilinder kan niet sissen..
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29683
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Geen risico's nemen met je remmen, direct laten controleren en repareren. Als je remmen weigeren betreft de ellende meestal niet alleen jezelf maar geeft het vaak schade en letsel bij andere weggebruikers.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976