HU-601, hoe antenneversterker aansluiten?

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
VolvoS801999
2nd Gear member

Hoi,

Even een vraagje: ik heb voor kerst een antenneversterker gehad, die achterin de auto voor de bumperantenne moet. Dat ding is al geïnstalleerd enzo, antennekabeltje e.d. allemaal aangesloten.

Ik merkte geen verschil in ontvangst, al had ik daar eigenlijk al geen klachten over. Via een hoop rare armbuigingen en een spiegeltje ben ik er achter gekomen dat er slechts 1 antennekabel aangesloten is op de radio in plaats van 2. Aangezien de stekker 2 antenne-ingangen heeft moet die van de antenneversterker in de bumper daar ook bij, maar ik zie maar 1 kabel erin zitten. Hoe krijg ik alsnog die antenneversterker aangesloten op de radio in die andere antenne-ingang? Ter verduidelijking even een plaatje:

Afbeelding

De groen omcirkelde antenne-ingang is aangesloten, in de rode zit dus geen kabel. De antenneversterker is wel aangesloten op een antennekabel achterin, dus mijn vraag: waar blijft die kabel achter de radio?

Rens
VolvoS801999
2nd Gear member

O, kan het zijn dat er een tussenkabeltje gaat van radio naar auto met aan weerszijden een connector? Is de auto-kant wel altijd voorzien van de twee kabels? Thnx!

Rens
euerw
5th Gear member

Zover ik weet zijn het 2 kabels, ik zou even een pm naar Bob doen van VT die weet het wel op zeker
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
VolvoS801999
2nd Gear member

Hoi,

Ik heb de radio eruit gehad en ik vermoed dat de auto ooit een andere radio (niet-volvo) heeft gehad. Ik kan met de beste wil maar 1 antennekabel vinden. Het signaal is echter goed en helder, dus ik denk dat ik het zo laat.

Ik ben er inmiddels achter dat het kan zijn dat er achterin wel een kabel ligt, en voorin niet. Dat zou dus kunnen betekenen dat ik een kabel moet trekken van voor naar achter, om die daar dan ergens aan te sluiten in de al aanwezige kabel. Voorlopig blijft het zo even.

Rens
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”