Tankklep XC70 opent niet

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lilian
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 15.08.2008 - 09:46

Ik wilde gaan tanken, zoals gewoonlijk haalde ik sleutel uit het contact, wilde de tankklep openen, maar kon weer wegrijden, want hij zit vast. Opent niet, ook niet met lichte druk. Ik heb het boekje doorgenomen, maar vind er niets over.

Heb ik soms een geheime knop nooit ontdekt?
XC70 AWD D5 Momentum Edition Luxe 2007
940 GLE TDI 2.4 6 cilinder 1991
NJ8
4th Gear member
Berichten: 807
Lid geworden op: 12.08.2011 - 21:35

Bij ontrendeling CV zou hij los moeten gaan. Misschien heb je iets aan dit topic?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... t=tankklep
Kayman
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 28.01.2011 - 15:36

Ik heb hetzelfde gehad zo'n 2 jaar geleden.
Ik heb weliswaar een V70 maar mogelijk is het euvel hetzelfde.
Bij mij was de tankdopvergrendeling elektronisch, wat inhoudt dat het met een motortje gaat.

dit motortje was kapot. Bij de dealer langsgereden, die heeft als noodoplossing het motortje losgekoppeld waardoor de klep niet meer op slot ging. Een nieuw motortje was inmiddels besteld en is er iets later ingezet. Betrof bij mij nog een garantie euvel, dus kosten zijn mij onbekend.

Succes en ik ben benieuwd naar de oplossing.
V50 Edition2 2.4i GearTronic
Gebruikersavatar
Lilian
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 15.08.2008 - 09:46

Bedankt, ik ben inmiddels naarstig aan het zoeken naar een pin, hendel, kabeltje of wat dan ook om hem handmatig te openen. Heb rechtsachter de klep weggehaald (waarachter ook de first aid kit zit) en ik vind nog steeds niets, alleen bouten en schroeven van de verlichting. Hoe onbenullig, een tankklep die niet meer open gaat en dan vervolgens een groot raadsel hoe het te openen..
XC70 AWD D5 Momentum Edition Luxe 2007
940 GLE TDI 2.4 6 cilinder 1991
Gebruikersavatar
Lilian
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 15.08.2008 - 09:46

Gevonden.

Precies achter de bekleding van de 12volt stekker zit schuimplastic en daarachter, bovenin zit een vierkant motortje verstopt. Beetje zitten bewegen, want goed zien lukt niet, en de klep kon ik openen. Weer wat wijzer :-)
XC70 AWD D5 Momentum Edition Luxe 2007
940 GLE TDI 2.4 6 cilinder 1991
Sir Volvalot
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 01.11.2008 - 22:56

Weliswaar een oud topic, maar het tankklepje van mijn XC70 wilde vandaag ook niet meer open en dat juist terwijl de tank al op reserve stond. De dealer heeft inderdaad ook bij mij het electronische slot opgeheven zodat het klepje nu niet meer afgesloten zit, maar ik kan er tenminste weer bij.

De kosten voor reparatie bedragen 172,67 volgens opgave dealer, waarbij het slot en de sloteenheid vervangen worden. Ik denk er nog even over na btw.
XC70 D5 MY2003, standkachel, schuifdak, premium soud & subwoofer, xenon, VCE, iMiv, Garmin 3590 LMT, Bury CC9060
Skoda Yeti 1.2 Elegance
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Sir Volvalot schreef:Weliswaar een oud topic, maar het tankklepje van mijn XC70 wilde vandaag ook niet meer open en dat juist terwijl de tank al op reserve stond. De dealer heeft inderdaad ook bij mij het electronische slot opgeheven zodat het klepje nu niet meer afgesloten zit, maar ik kan er tenminste weer bij.

De kosten voor reparatie bedragen 172,67 volgens opgave dealer, waarbij het slot en de sloteenheid vervangen worden. Ik denk er nog even over na btw.
Zonde van je geld dus,ook al zit hij op slot,je trekt hem zo open..
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Dan kan je beter een tankdop met slot kopen. Dat is een stuk goedkoper en degelijker dan de originele afsluiting.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”