Derde bankje inbouwen
- Siebert
- 3rd Gear member
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:39
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Op zoek naar een derde bankje. Is dit lastig in te bouwen? Denk dat het meeste wel is voorbereid, maar gordels ook? Kwestie van plug-and-play? Iemand ervaring/tips/tricks?
XC90 T6, 2003 • 940 2.3ic Malmö estate, 1996, 416.000+
Automaat • V40 1.8 • Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
Automaat • V40 1.8 • Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Er is net een topic geweest over dit onderwerp.
Samengevat: Is voorbereid ook voor de gordels. Maar zorg dat je het aangeschafte bankje wel compleet hebt met alle gordels erbij want die zijn los erg duur.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=29204
Samengevat: Is voorbereid ook voor de gordels. Maar zorg dat je het aangeschafte bankje wel compleet hebt met alle gordels erbij want die zijn los erg duur.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=29204
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Koop er gelijk ook een veiligheidsbril bij voor je kids,voor het geval er iemand binnen komt van achteren!
- Siebert
- 3rd Gear member
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:39
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Arjan: had topic gezien, maar niet helemaal doorgelezen...
Ramon&Ramon: nee, op de achterbank van een Cinquecento ben je veilig...
http://www.haringen.eu/Volvostory_new.htm
Een beetje onderaan staat de tekst van een officiële brief van Mats Ola Palm.
President and Chief Executive Officer, Volvo Cars of North America
Ramon&Ramon: nee, op de achterbank van een Cinquecento ben je veilig...
http://www.haringen.eu/Volvostory_new.htm
Een beetje onderaan staat de tekst van een officiële brief van Mats Ola Palm.
President and Chief Executive Officer, Volvo Cars of North America
XC90 T6, 2003 • 940 2.3ic Malmö estate, 1996, 416.000+
Automaat • V40 1.8 • Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
Automaat • V40 1.8 • Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Idd liever op een extra bankje in een Volvo dan op de normale bank van een kleine auto..
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik zal je verdere details en foto,s besparen.
Ik ben nu eenmaal anti-derde bankje.
Op de schade afdeling een V70 gezien die tot aan de achterbank is platgereden door een grote bestelwagen.
Er zaten drie volwassenen in en twee kids.
De gevolgen kun je raden.
Kinderen zitten met hun neus bijna tegen de achterruit,zien de ellende aankomen en hebben geen schijn van kans om weg te komen.
Ik zeg ook niet dat je het beter niet kunt doen,dat is je eigen verantwoordelijkheid.
Ik ben nu eenmaal anti-derde bankje.
Op de schade afdeling een V70 gezien die tot aan de achterbank is platgereden door een grote bestelwagen.
Er zaten drie volwassenen in en twee kids.
De gevolgen kun je raden.
Kinderen zitten met hun neus bijna tegen de achterruit,zien de ellende aankomen en hebben geen schijn van kans om weg te komen.
Ik zeg ook niet dat je het beter niet kunt doen,dat is je eigen verantwoordelijkheid.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Je kinderen zijn wel de kreukelzone he als je ze daar plaatst, hou daar ajb rekening mee bij dit oude type auto. Die stoeltjes zijn ook beschikbaar voor een v70 bijvoorbeeld, daar is het denk ik wel veilig te doen. (of niet zie ramonramon hierboven of plaatje helemaal onderaan)
Hier een foto van een 740 sedan, bij de station is niks anders gebeurt in 1985 dan de achterkant op te hogen. De laadruimte bleef bij de verandering de kreukelzone, wie daar zit kan het amper/niet na vertellen.
Hier een foto van een 740. Ongeval in Zweden met 3 voertuigen die 100km per uur reden. Iedereen is er zonder verwonding vanaf gekomen. Maar je ziet duidelijk wat er van de achterkant is overgebleven, helemaal niks.

Bron
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=57651
De 2 serie kent hetzelfde probleem, heb eens foto's van iemand gezien die in Amerika van een weg afrolde in de bergen. De passagiersruimte bleef intact en diegene overleefde het zonder problemen. Maar de laadruimte achter was helemaal platgedrukt tot de C stijl.
Gewoon als waarschuwing, uiteraard zijn de ouwe sleeen een stuk minder veilig, maar maak gebruik van de veiligheid die toen beschikbaar was. En van kreukelzones hadden ze in de jaren 80 toen dit type auto werd ontworpen wel kaas van gegeten.
Dit is blijkbaar het resultaat bij een V70

Hier een foto van een 740 sedan, bij de station is niks anders gebeurt in 1985 dan de achterkant op te hogen. De laadruimte bleef bij de verandering de kreukelzone, wie daar zit kan het amper/niet na vertellen.
Hier een foto van een 740. Ongeval in Zweden met 3 voertuigen die 100km per uur reden. Iedereen is er zonder verwonding vanaf gekomen. Maar je ziet duidelijk wat er van de achterkant is overgebleven, helemaal niks.

Bron
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=57651
De 2 serie kent hetzelfde probleem, heb eens foto's van iemand gezien die in Amerika van een weg afrolde in de bergen. De passagiersruimte bleef intact en diegene overleefde het zonder problemen. Maar de laadruimte achter was helemaal platgedrukt tot de C stijl.
Gewoon als waarschuwing, uiteraard zijn de ouwe sleeen een stuk minder veilig, maar maak gebruik van de veiligheid die toen beschikbaar was. En van kreukelzones hadden ze in de jaren 80 toen dit type auto werd ontworpen wel kaas van gegeten.
Dit is blijkbaar het resultaat bij een V70

Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Als ik dit weer zo bekijk,krijg ik weer de kriebels...
Er kan altijd iets gebeuren onderweg,dat klopt,maar op deze manier met je kids helemaal achterin,vergeef je het jezelf nooit!
Er kan altijd iets gebeuren onderweg,dat klopt,maar op deze manier met je kids helemaal achterin,vergeef je het jezelf nooit!
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Maar ja zo zal het gaan met de meeste auto's met extra bank/ stoelen.
Ik zie ook veel moeders hun kinderen vast knopen op de achterbank van een alto uit eind jaren 80... Denk dat ze dan nog steeds veiliger zijn achterin op een extra bankje van een grote Volvo.
Ik zat toen ik nog heel wat jonger was op het extra bankje achterin de Volvo 745 en daarna 945
Ik zie ook veel moeders hun kinderen vast knopen op de achterbank van een alto uit eind jaren 80... Denk dat ze dan nog steeds veiliger zijn achterin op een extra bankje van een grote Volvo.
Ik zat toen ik nog heel wat jonger was op het extra bankje achterin de Volvo 745 en daarna 945
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Ieder moet het zelf weten, mij maakt het niet uit. Het is alleen een waarschuwing die ik iedereen graag meegeef. En ramonramon die volgens mij al heel lang werkt in de autobranche zal het er ook mee eens zijn. Wat iedereen met dit advies doet moet die zelf weten.
Dat andere hun kind zonder kinderstoel/gordels in een Alto zetten of dat wij vroeger achter in de achterbak werden gesmeten zonder gordels wil niet zeggen dat we dat nog steeds moeten doen. Al zegt men (zelfs bevestigend met een officiële brief in 1993) dat het veilig is, foto's en ooggetuigen zeggen mij iig voldoende.
Alle grootte all purpose vehicles zitten de extra stoelen nooit in de laadruimte. Is het verhaal precies andersom, men maakt van de personenruimte extra ruimte door de stoelen te demonteren. Die stoelen zitten ook altijd voor de achterwielen.
Dat andere hun kind zonder kinderstoel/gordels in een Alto zetten of dat wij vroeger achter in de achterbak werden gesmeten zonder gordels wil niet zeggen dat we dat nog steeds moeten doen. Al zegt men (zelfs bevestigend met een officiële brief in 1993) dat het veilig is, foto's en ooggetuigen zeggen mij iig voldoende.
Alle grootte all purpose vehicles zitten de extra stoelen nooit in de laadruimte. Is het verhaal precies andersom, men maakt van de personenruimte extra ruimte door de stoelen te demonteren. Die stoelen zitten ook altijd voor de achterwielen.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Sorry dat ik door blijf gaan, hier weer een voorbeeld. Had m nog in mn favorieten wist ik ergens.

http://www.mothering.com/community/t/10 ... ow-seating
De achterklep van een V70 is van fiberglass. Metalenachterklep zijn ze bij de 7 serie al van afgestapt, die was van aluminium.

http://www.mothering.com/community/t/10 ... ow-seating
De achterklep van een V70 is van fiberglass. Metalenachterklep zijn ze bij de 7 serie al van afgestapt, die was van aluminium.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Wat weer een dom geneuzel! Stemmingmakerij noem ik dit! Zal ik hier even de foto's van de overleden bestuurder plaatsen die zich hier in zijn V70 op een boom langs de provinciale weg te pletter heeft gereden? Autorijden is zo veilig als de bestuurder zelf en die om hem/haar heen. Vage insinuaties en dito foto's heeft TS niet om gevraagd.
Steek je energie van het zoeken naar plaatjes liever in het leveren aan informatie voor TS!
Steek je energie van het zoeken naar plaatjes liever in het leveren aan informatie voor TS!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Siebert
- 3rd Gear member
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:39
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Zo is dat Oceanracer. Ik vroeg om tips om het bankje in te bouwen. Het is een discussie geworden, kunnen we beter een ander topic over starten.
XC90 T6, 2003 • 940 2.3ic Malmö estate, 1996, 416.000+
Automaat • V40 1.8 • Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
Automaat • V40 1.8 • Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
- Siebert
- 3rd Gear member
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:39
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Oh ja, ik heb net een brandvrije overal, handschoenen, schoenen en een helm aangeschaft... Leek me veiliger achter het stuur... Maar goed, kunnen we misschien beter een ander topic over starten...
XC90 T6, 2003 • 940 2.3ic Malmö estate, 1996, 416.000+
Automaat • V40 1.8 • Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
Automaat • V40 1.8 • Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Naar mijn idee is dit meer een bericht wat de stemming in een mineur brengt!Oceanracer schreef:Wat weer een dom geneuzel! Stemmingmakerij noem ik dit! Zal ik hier even de foto's van de overleden bestuurder plaatsen die zich hier in zijn V70 op een boom langs de provinciale weg te pletter heeft gereden? Autorijden is zo veilig als de bestuurder zelf en die om hem/haar heen. Vage insinuaties en dito foto's heeft TS niet om gevraagd.
Steek je energie van het zoeken naar plaatjes liever in het leveren aan informatie voor TS!
Een ieder mag zijn mening geven,wat de uitkomst daar ook van zijn mag.
- leidsekade
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 27.10.2006 - 21:43
- Locatie: Utrecht
Inbouwen is niet erg lastig als je alles hebt. Uurtje of twee denk ik. Heb het zelf al een keer of drie gedaan. Alleen als je LPG hebt past het eigenlijk niet. Kom anders gerust langs in Utrecht. Mijn kinderen vinden het bankje geweldig
Jerry
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1998 Midnight Blue 307 K
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1997 Nautic Blue 527k
Renault Laguna 2.0 DCI 130 FAP estate (Lease)
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1998 Midnight Blue 307 K
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1997 Nautic Blue 527k
Renault Laguna 2.0 DCI 130 FAP estate (Lease)
- Siebert
- 3rd Gear member
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:39
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Geen LPG, wel originele 6CD-wisselaar onder het opklapbare vloertje. Hier zal ik denk ik een ander plekkie voor moeten vinden....
XC90 T6, 2003 • 940 2.3ic Malmö estate, 1996, 416.000+
Automaat • V40 1.8 • Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
Automaat • V40 1.8 • Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Bij mij zit de originele CD wisselaar links bij de motor voor de elektrische antenne. Hij zit dan wel op zijn zij. Er zijn CD wisselaars waar je dan wel een knopje moet om zetten als je hem ipv plat op zij zij gaat leggen. Hij zit bij mij tegen het linker plankje geschroefd.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Zet ook vooral geen spanning op de wisselaar, als de H/V stand nog niet goed staat! Zo heb ik namelijk mijn eigen wisselaar om zeep geholpen...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Ik kan het niet laten:
http://www.vanagon.com/info/safety/volv ... /index.htm
Wat zou je blij zijn als je in de kofferbak zit!
Bij een Estate zit een belangrijk deel van de kreukelzone in de C-stijl. Bij standaard botsproeven (60 km/h) knikt ie daar.
Gewoon inbouwen dus.
http://www.vanagon.com/info/safety/volv ... /index.htm
Wat zou je blij zijn als je in de kofferbak zit!
Bij een Estate zit een belangrijk deel van de kreukelzone in de C-stijl. Bij standaard botsproeven (60 km/h) knikt ie daar.
Gewoon inbouwen dus.
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973