Ik ben aan het rondkijken naar een trekhaak. Ik zal de trekhaak bijna alleen gebuiken tijdens de vakantie. Ik zit er aa te denken om een vaste trekhaak te nemen. Eigenlijk alleen maar om de meerprijs van een afneembare. Ik vroeg mij nu af, of er mensen zijn die negatieve ervaringen hebben met een vaste trekhaak op de V70 tov een afneembare of andere redenen hebben om een afneembare te nemen.
Gr Marcel
Vaste of afneembare trekhaak
-
- 4th Gear member
Hey Marcel,
Mijn vader heeft op zijn v70 een demonteerbare trekhaak. Dit omdat veel mensen een vaste trekhaak niet mooi vinden. Ikzelf vind het geen gezicht. Een kapje is toch veel minder aanwezig. Wij gebruiken hem alleen maar om een paar keer per jaar met de aanhangwagen te rijden (2 keer per jaar hoogstens). Dan word de haak bij het reservewiel vandaan gehaald en erop gezet. Heel handig.
Ik weet niet wat de kosten precies zijn, dus dat kan inderdaad bepalend zijn. In ieder geval is de demonteerbare heel handig!
Mijn vader heeft op zijn v70 een demonteerbare trekhaak. Dit omdat veel mensen een vaste trekhaak niet mooi vinden. Ikzelf vind het geen gezicht. Een kapje is toch veel minder aanwezig. Wij gebruiken hem alleen maar om een paar keer per jaar met de aanhangwagen te rijden (2 keer per jaar hoogstens). Dan word de haak bij het reservewiel vandaan gehaald en erop gezet. Heel handig.
Ik weet niet wat de kosten precies zijn, dus dat kan inderdaad bepalend zijn. In ieder geval is de demonteerbare heel handig!
Maurice
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Als je er geen moeite mee hebt dat de trekhaak zichtbaar is en minder geld wilt uitgeven kun je voor de 'gewone' kiezen.
Bijkomend voordeel is dat de trekhaak als extra afstandhouder bij het parkeren fungeert
Bijkomend voordeel is dat de trekhaak als extra afstandhouder bij het parkeren fungeert

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 1st Gear member
Heb op m'n V70 ook een vaste trekhaak om een paar redenen:
- "rolt" er iemand voor het verkeerslicht of in de file tegen je aan, heb je daar doorgaans weinig last van
- ik ken mezelf: iedere keer die trekhaak weer loshalen en monteren, doe ik niet. In het begin misschien (nieuwtje)
- los ding achter in de auto
- en er is een behoorlijk prijsverschil
- "rolt" er iemand voor het verkeerslicht of in de file tegen je aan, heb je daar doorgaans weinig last van
- ik ken mezelf: iedere keer die trekhaak weer loshalen en monteren, doe ik niet. In het begin misschien (nieuwtje)
- los ding achter in de auto
- en er is een behoorlijk prijsverschil
If you are so smart, why don't you drive a Volvo too?
- JosW
- 5th Gear member
Oke, een afneembare is mooier! Echter, mijn vaste trekhaak heeft mij voor heel wat schade behoed. Voor allebei is dus iets te zeggen. De meerprijs zou voor mij een bepalende factor zijn.
Succces bij het overdenken.
Jos.
Succces bij het overdenken.
Jos.
Ik heb een vaste. Zat er onder.
Als ik de keuze had gehad was het een afneembare geworden.
Mooier.
ps: zorg dat je de juiste trekhaak (hoogte) krijgt.
Als je niveau regeling hebt, heb je een lagere kogel.
Succes.
Als ik de keuze had gehad was het een afneembare geworden.
Mooier.
ps: zorg dat je de juiste trekhaak (hoogte) krijgt.
Als je niveau regeling hebt, heb je een lagere kogel.
Succes.
- Broes
- 1st Gear member
Nog een aanvulling op het bovende: Bij niveau regeling is er bij Brink alleen maar een type met afneembare kogel verkrijgbaar. Deze kost ongeveer 290 euro ex BTW zonder montage en kabelset. Zie ook www.brinkweb.com
Peter
Peter
V70 T Ocean Race
Sinds kort dan? Ik heb namelijk een vaste Brink trekhaak en niveauregeling.Broes schreef:Nog een aanvulling op het bovende: Bij niveau regeling is er bij Brink alleen maar een type met afneembare kogel verkrijgbaar. Deze kost ongeveer 290 euro ex BTW zonder montage en kabelset. Zie ook www.brinkweb.com
Peter
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Alle originele Volvo trekhaken zijn van Brinks.
Volvo for life
-
- 1st Gear member
Ja, ik heb ook een vaste (Zweedse) Brink trekhaak (Volvo accessoire) op m'n D5 met niveauregeling. Geen probleem, hoogte kogel en niveauregeling werken perfect.
If you are so smart, why don't you drive a Volvo too?
Dan moet je een Brink trekhaak hebben met het type nr. 60-145700.RobV70 schreef:Ja, ik heb ook een vaste (Zweedse) Brink trekhaak (Volvo accessoire) op m'n D5 met niveauregeling. Geen probleem, hoogte kogel en niveauregeling werken perfect.
Je zal niet de eerste zijn waar een verkeerde is gemonteerd.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat doen dealers soms zelfs :shock:AlexV70 schreef:Dan moet je een Brink trekhaak hebben met het type nr. 60-145700.RobV70 schreef:Ja, ik heb ook een vaste (Zweedse) Brink trekhaak (Volvo accessoire) op m'n D5 met niveauregeling. Geen probleem, hoogte kogel en niveauregeling werken perfect.
Je zal niet de eerste zijn waar een verkeerde is gemonteerd.
- Rogier64
- 5th Gear member
Ik heb een afneembare trekhaak, loskoppelen en monteren is een fluitje van een cent. Staat mooier vind ik, maar er zijn ook tegenstanders die de relatief grote afdekkap niet mooi vinden. Maar de pen waar de trekhaak aan komt en de contactstop zitten er wel netjes achter. Tja, zoals hier al blijkt, alles heeft voor en nadelen.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
-
- 3rd Gear member
Elk voordeel hep ze nadeel. Of was het omgekeerd?
- Macdaddy
- 2nd Gear member
Een trekhaak als extra veiligheid? Ik zet toch ook geen bull-bar voren erop!
Ga voor een afneembare, dat is vele malen mooier. Kijk maar eens naar het profiel van een auto met vaste trekhaak (van de zijkant ) geen gezicht.
Ga voor een afneembare, dat is vele malen mooier. Kijk maar eens naar het profiel van een auto met vaste trekhaak (van de zijkant ) geen gezicht.
Volvo V70 D5 Black Sapphire Edition 12/2003
- Oceanracer
- Geartronic member
Heb je achteruitrij-sensoren? Die kunnen nog wel eens een storing geven na montage van een vaste trekhaak. Deze "zien" je trekhaak dan als opstakel. Dan zou ik voor een afneembare gaan. Bij mij heeft het 1 jaar en 4 sets (originele!!!) sensoren gekost voor het eindelijk goed werkte.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Bundy
- 2nd Gear member
Helemaal mee eens!! :roll:Macdaddy schreef:Een trekhaak als extra veiligheid? Ik zet toch ook geen bull-bar voren erop!