Pagina 1 van 2
Vaste of afneembare trekhaak
Geplaatst: 29.04.2006 - 12:27
door MN
Ik ben aan het rondkijken naar een trekhaak. Ik zal de trekhaak bijna alleen gebuiken tijdens de vakantie. Ik zit er aa te denken om een vaste trekhaak te nemen. Eigenlijk alleen maar om de meerprijs van een afneembare. Ik vroeg mij nu af, of er mensen zijn die negatieve ervaringen hebben met een vaste trekhaak op de V70 tov een afneembare of andere redenen hebben om een afneembare te nemen.
Gr Marcel
Geplaatst: 29.04.2006 - 14:18
door the fonz
Hey Marcel,
Mijn vader heeft op zijn v70 een demonteerbare trekhaak. Dit omdat veel mensen een vaste trekhaak niet mooi vinden. Ikzelf vind het geen gezicht. Een kapje is toch veel minder aanwezig. Wij gebruiken hem alleen maar om een paar keer per jaar met de aanhangwagen te rijden (2 keer per jaar hoogstens). Dan word de haak bij het reservewiel vandaan gehaald en erop gezet. Heel handig.
Ik weet niet wat de kosten precies zijn, dus dat kan inderdaad bepalend zijn. In ieder geval is de demonteerbare heel handig!
Geplaatst: 29.04.2006 - 14:54
door Ben
Als je er geen moeite mee hebt dat de trekhaak zichtbaar is en minder geld wilt uitgeven kun je voor de 'gewone' kiezen.
Bijkomend voordeel is dat de trekhaak als extra afstandhouder bij het parkeren fungeert

Geplaatst: 29.04.2006 - 16:46
door MN
Ben schreef:Bijkomend voordeel is dat de trekhaak als extra afstandhouder bij het parkeren fungeert

Een oudewetse achteruitrij sensor

Geplaatst: 29.04.2006 - 17:37
door RobV70
Heb op m'n V70 ook een vaste trekhaak om een paar redenen:
- "rolt" er iemand voor het verkeerslicht of in de file tegen je aan, heb je daar doorgaans weinig last van
- ik ken mezelf: iedere keer die trekhaak weer loshalen en monteren, doe ik niet. In het begin misschien (nieuwtje)
- los ding achter in de auto
- en er is een behoorlijk prijsverschil
Geplaatst: 29.04.2006 - 19:35
door VolvoLeo
Doe mij maar een vaste trekhaak. Parkeren? Nog niet zo lang geleden heeft iemand zijn Ford Fiesta er total loss op gereden en ik was klaar met wat spuitwerk. Trekhaakje was nog keurig recht.
trekhaak
Geplaatst: 29.04.2006 - 21:50
door JosW
Oke, een afneembare is mooier! Echter, mijn vaste trekhaak heeft mij voor heel wat schade behoed. Voor allebei is dus iets te zeggen. De meerprijs zou voor mij een bepalende factor zijn.
Succces bij het overdenken.
Jos.
Geplaatst: 29.04.2006 - 21:53
door Gast
Ik heb een vaste. Zat er onder.
Als ik de keuze had gehad was het een afneembare geworden.
Mooier.
ps: zorg dat je de juiste trekhaak (hoogte) krijgt.
Als je niveau regeling hebt, heb je een lagere kogel.
Succes.
Geplaatst: 29.04.2006 - 23:31
door Broes
Nog een aanvulling op het bovende: Bij niveau regeling is er bij Brink alleen maar een type met afneembare kogel verkrijgbaar. Deze kost ongeveer 290 euro ex BTW zonder montage en kabelset. Zie ook
www.brinkweb.com
Peter
Geplaatst: 29.04.2006 - 23:39
door Gast
Broes schreef:Nog een aanvulling op het bovende: Bij niveau regeling is er bij Brink alleen maar een type met afneembare kogel verkrijgbaar. Deze kost ongeveer 290 euro ex BTW zonder montage en kabelset. Zie ook
www.brinkweb.com
Peter
Sinds kort dan? Ik heb namelijk een vaste Brink trekhaak en niveauregeling.
Geplaatst: 30.04.2006 - 08:32
door bart simpson
Alle originele Volvo trekhaken zijn van Brinks.
Geplaatst: 30.04.2006 - 21:36
door RobV70
Ja, ik heb ook een vaste (Zweedse) Brink trekhaak (Volvo accessoire) op m'n D5 met niveauregeling. Geen probleem, hoogte kogel en niveauregeling werken perfect.
Geplaatst: 30.04.2006 - 22:44
door Gast
RobV70 schreef:Ja, ik heb ook een vaste (Zweedse) Brink trekhaak (Volvo accessoire) op m'n D5 met niveauregeling. Geen probleem, hoogte kogel en niveauregeling werken perfect.
Dan moet je een Brink trekhaak hebben met het type nr. 60-145700.
Je zal niet de eerste zijn waar een verkeerde is gemonteerd.
Geplaatst: 01.05.2006 - 07:46
door bart simpson
AlexV70 schreef:RobV70 schreef:Ja, ik heb ook een vaste (Zweedse) Brink trekhaak (Volvo accessoire) op m'n D5 met niveauregeling. Geen probleem, hoogte kogel en niveauregeling werken perfect.
Dan moet je een Brink trekhaak hebben met het type nr. 60-145700.
Je zal niet de eerste zijn waar een verkeerde is gemonteerd.
Dat doen dealers soms zelfs :shock:
Geplaatst: 01.05.2006 - 18:09
door Rogier64
Ik heb een afneembare trekhaak, loskoppelen en monteren is een fluitje van een cent. Staat mooier vind ik, maar er zijn ook tegenstanders die de relatief grote afdekkap niet mooi vinden. Maar de pen waar de trekhaak aan komt en de contactstop zitten er wel netjes achter. Tja, zoals hier al blijkt, alles heeft voor en nadelen.
Geplaatst: 27.01.2007 - 23:20
door drive_a_legend
Elk voordeel hep ze nadeel. Of was het omgekeerd?
Geplaatst: 28.01.2007 - 22:16
door nikske
demonteren is idd echt geen last. De haak zelf leg ik op wat doeken IN het reservewiel (doeken tegen het rammelen).
Geplaatst: 02.02.2007 - 14:08
door Macdaddy
Een trekhaak als extra veiligheid? Ik zet toch ook geen bull-bar voren erop!
Ga voor een afneembare, dat is vele malen mooier. Kijk maar eens naar het profiel van een auto met vaste trekhaak (van de zijkant ) geen gezicht.
Geplaatst: 03.02.2007 - 08:37
door Oceanracer
Heb je achteruitrij-sensoren? Die kunnen nog wel eens een storing geven na montage van een vaste trekhaak. Deze "zien" je trekhaak dan als opstakel. Dan zou ik voor een afneembare gaan. Bij mij heeft het 1 jaar en 4 sets (originele!!!) sensoren gekost voor het eindelijk goed werkte.
Geplaatst: 03.02.2007 - 09:14
door Bundy
Macdaddy schreef:Een trekhaak als extra veiligheid? Ik zet toch ook geen bull-bar voren erop!
Ga voor een afneembare, dat is vele malen mooier. Kijk maar eens naar het profiel van een auto met vaste trekhaak (van de zijkant ) geen gezicht.
Helemaal mee eens!! :roll: