Beste,
Momenteel beschik ik over geen wagen (heb er ook nog geen nood aan). Maar binnen een klein half jaartje zal dit onmisbaar voor me worden.
En daar ik altijd al gefascineerd ben door oldtimers vraag ik me toch af of dat geen mogelijkheid is. Enorm veel kilometers per dag zullen er niet mee gedaan worden, pakweg maximum 200 per dag, maar er zullen ook dagen/maanden zijn dat dit bijvoorbeeld maar 30 kilometer of minder is (en gemiddeld genomen minder dan 100km per dag). Enige uitzondering zullen vakanties zijn.
Maar ik blijf met enkele vragen zitten, waar jullie misschien we raad mee weten.
Mijn budget is niet enorm groot 4000-5000 max.
Maar naast aankoop denk ik dat onderhoud en kosten om met een oldtimer te rijden ook aardig hoog zijn?
Zijn zulke auto's dan verhoudingsgewijs voor regelmatig (al dan niet dagelijks) gebruik wel handig? Of is het beter om een andere recente wagen te kopen en in de toekomst een weekend-oldtimer aan te schaffen?
Verder beschik ik, in zeker het eerste jaar (mogelijk zelfs langer), niet over de mogelijkheid om zo'n auto binnen te stallen. En ik weet niet of dit wel zo'n goed idee is om winter en zomer zo'n oldtimer buiten te laten staan? Moesten ze nu effectief noodweer (bijvoorbeeld -15 graden en een pak sneeuw voorspellen), kan ik eventueel wel enkele dorpen verder bij familie aan een garageplek raken voor enkele dagen.
En misschien wel het belangrijkste punt. Ik ken zelf weinig of niets van automechanica en kan dus zelf niet instaan voor onderhoud, het is op termijn wel de bedoeling mij hier in te verdiepen en eventueel avondschool hierover te volgen, maar dit zal ook het eerste jaar niet mogelijk zijn. Eventueel door andere volvo liefhebbers hier in de buurt wat kennis opdoen zodat kleine klusjes uitgevoerd kunnen worden. Ook voor het klussen kan ik eventueel de stalruimte bij familie gebruiken.
Is het dan toch nog mogelijk om een oldtimer aan te schaffen en te (laten) onderhouden binnen een schappelijk budget? En welke types raden jullie mij aan met de bovenstaande gegevens om de eerste stappen in de oldtimer wereld te zetten. En hierop volgend ook de eerste stappen in het leren werken met oldtimers?
Ikzelf heb al wat opgezocht van types die me wel liggen (qua uiterlijk).
Volvo Amazon P120
Volvo Amazon P220
Volvo pv 544
Volvo pv444
volvo 145
Volvo 164
Volvo duet pv210 of pv445
Als jullie nog aanvullende vragen voor mij hebben hoor ik het graag!
Vriendelijke groeten
Jeroen
klassieker of toch maar niet?
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Je praat over gemiddeld ongeveer 100 km per dag, dat is toch even 36500 km per jaar, nog niet de vakantie(s)?
Dit is toch wel een serieuze afstand voor een oldtimer als een PV oid.
En als je er op moet vertrouwen (woon-werk verkeer) moet je toch wel rekenen op een betrouwbare auto, dus behoorlijke onderhoud......
Een oldtimer heeft een vrij korte onderhoudsinterval, ong 7500 km, dit itt een moderne, waar ze rond de 20000 of 25000 km pas wat nodig hebben.
Neem dit mee in je beslissing of een oldtimer zo'n goed idee is in jouw geval.
Dit is toch wel een serieuze afstand voor een oldtimer als een PV oid.
En als je er op moet vertrouwen (woon-werk verkeer) moet je toch wel rekenen op een betrouwbare auto, dus behoorlijke onderhoud......
Een oldtimer heeft een vrij korte onderhoudsinterval, ong 7500 km, dit itt een moderne, waar ze rond de 20000 of 25000 km pas wat nodig hebben.
Neem dit mee in je beslissing of een oldtimer zo'n goed idee is in jouw geval.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Als je zoveel rijdt, doe geen oldtimer.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Blaylock schreef:Beste,
pakweg maximum 200 per dag, maar er zullen ook dagen/maanden zijn dat dit bijvoorbeeld maar 30 kilometer of minder is (en gemiddeld genomen minder dan 100km per dag). Enige uitzondering zullen vakanties zijn.
Amazon combi
volvo 245
volvo 745
waarom een station, dit ivm de vakantie's. Is nl erg makkelijk is mijn ervaring en als je op gas gaat rijden hou je nog genoer ruimte over.
Mijn budget is niet enorm groot 4000-5000 max.
Amazon combi (soms wel met nog wat werk)
volvo 245 dan heb je een mooie met gas
volvo 745 dan heb je een mooie met gas
Maar naast aankoop denk ik dat onderhoud en kosten om met een oldtimer te rijden ook aardig hoog zijn?
Ligt eraan wat je zelf kan en of je de ruimte hebt, maar in over het algemeen kost een oldtimer gewoonweg meer dan een reguliere auto.
Zijn zulke auto's dan verhoudingsgewijs voor regelmatig (al dan niet dagelijks) gebruik wel handig?
Ja mits je zelf het onderhoud doet en hem ook goed bijhoud
Verder beschik ik, in zeker het eerste jaar (mogelijk zelfs langer), niet over de mogelijkheid om zo'n auto binnen te stallen. En ik weet niet of dit wel zo'n goed idee is om winter en zomer zo'n oldtimer buiten te laten
Als er dagelijks mee gereden wordt dan moet het niet zo'n probleem zijn, geen korte afstanden. Wel is het belangrijk dat je weet of de wagen goed in de tectyl zit en of de holle delen zijn behandeld. Oude tectyl kan barsten en daar komt weer vuil en vocht bij, de rest gaat vanzelf.
Moesten ze nu effectief noodweer (bijvoorbeeld -15 graden en een pak sneeuw voorspellen), kan ik eventueel wel enkele dorpen verder bij familie aan een garageplek raken voor enkele dagen.
Zoals gezegd dit hangt helemaal af van de staat van de auto, maar in de winter is het wel belangrijk dat je dynamo en accu in goede staat zijn, zo ook de ontwasseming.
En misschien wel het belangrijkste punt. Ik ken zelf weinig of niets van automechanica en kan dus zelf niet instaan voor onderhoud, het is op termijn wel de bedoeling mij hier in te verdiepen en eventueel avondschool hierover te volgen, maar dit zal ook het eerste jaar niet mogelijk zijn. Eventueel door andere volvo liefhebbers hier in de buurt wat kennis opdoen zodat kleine klusjes uitgevoerd kunnen worden. Ook voor het klussen kan ik eventueel de stalruimte bij familie gebruiken.
Koop daarom niet de goedkoopste en ga niet over 1 nacht ijs. Neem een kenner mee.
Is het dan toch nog mogelijk om een oldtimer aan te schaffen en te (laten) onderhouden binnen een schappelijk budget? En welke types raden jullie mij aan met de bovenstaande gegevens om de eerste stappen in de oldtimer wereld te zetten. En hierop volgend ook de eerste stappen in het leren werken met oldtimers?
Het budget is redelijk, dat wil zeggen je koopt er geen oldtimer van die in showroomstaat is maar gewoon goed is. Onderhoud laten doen is afhankelijk of je dit door een specialist laat doen (60 euro ex btw p/uur) of bij een beun de haas. Zelf doen en dan leer je het meest echter de kans is dan groot dat je even zonder auto zit en kan dat??? en een plek om de reparatie uit te voeren moet je ook hebben op straat nu in de winter is niet fijn.
Ikzelf heb al wat opgezocht van types die me wel liggen (qua uiterlijk).
Volvo Amazon P120
Volvo Amazon P220
Volvo pv 544
Volvo pv444
volvo 145
Volvo 164
Volvo duet pv210 of pv445
Je hebt een mooi lijstje gemaakt van mooie auto's maar een Duett voor dat budget is zoeken naar een speld. Let wel je kiest voor auto's die qua onderdelen duurder zijn dan een 2 serie of een 7 serie. Ook dit zijn recht toe recht aan auto's en sleutelvriendelijk. Voordeel is dat de onderdelen veel meer voorradig zijn en dus stukken goedkoper. Maar ik ben het met je een dat een amazon of katterug meer charme heeft.
Als jullie nog aanvullende vragen voor mij hebben hoor ik het graag!
Vriendelijke groeten
Jeroen
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 08.01.2013 - 12:44
Hey,
De 100km is een ruwe gok.
Probleem is dat, met het diploma dat ik verkrijg (archeologie) een werkplek nogal variabel gaat zijn.
Kan bijvoorbeeld perfect zijn dat ik 2 maanden geen auto gebruik omdat ik perfect via openbaar vervoer op de werkplek raak.
Maar er zullen ook weken bij zijn dat ik een eindje moet rijden. En ook momenten dat het bijvoorbeeld maar 10 km zal zijn en enkel slechts enkele keren per week de auto gebruikt zal worden (anders de fiets
).
De 100 km gemiddeld is dus absoluut een ruwe schatting welke waarschijnlijk verre van gehaald gaat worden. (beter overschatten dan onderschatten denk ik maar
)
En een onderhoud aan een oldtimer volvo, is dit makkelijk aan te leren en zelf uit te voeren met basis werkgereedschap?
De 100km is een ruwe gok.
Probleem is dat, met het diploma dat ik verkrijg (archeologie) een werkplek nogal variabel gaat zijn.
Kan bijvoorbeeld perfect zijn dat ik 2 maanden geen auto gebruik omdat ik perfect via openbaar vervoer op de werkplek raak.
Maar er zullen ook weken bij zijn dat ik een eindje moet rijden. En ook momenten dat het bijvoorbeeld maar 10 km zal zijn en enkel slechts enkele keren per week de auto gebruikt zal worden (anders de fiets

De 100 km gemiddeld is dus absoluut een ruwe schatting welke waarschijnlijk verre van gehaald gaat worden. (beter overschatten dan onderschatten denk ik maar

En een onderhoud aan een oldtimer volvo, is dit makkelijk aan te leren en zelf uit te voeren met basis werkgereedschap?
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Ik zie een aantal factoren:
Vrij veel kilometers: > 35000
Beperkt budget
Geen stalling
Weinig technische know how
Dat bij elkaar opgeteld levert een negatief oldtimer-advies op.
Kies een recentere wagen en blijf dromen over en sparen voor een weekend-oldtimer.
Vrij veel kilometers: > 35000
Beperkt budget
Geen stalling
Weinig technische know how
Dat bij elkaar opgeteld levert een negatief oldtimer-advies op.
Kies een recentere wagen en blijf dromen over en sparen voor een weekend-oldtimer.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 22.03.2010 - 13:56
Ik heb 60.000km per jaar in oldtimers gereden, was echt prachtig!!!!
Oja, 1 advies: NIET DOEN! Ik had er voor nood 3 stuks want met die kilometrage gaat er gewoon veel stuk. En je bent 's weekends echt druk met afstellen en vervangen van zaken. Ook het brandstofverbruik is behoorlijk hoger dan een wat modernere auto.
Ik "heb" veel meer met oude(re) auto's dan recente modellen maar een oude auto is een hobby. Je bent er veel tijd en geld aan kwijt en helemaal als je serieus veel kilometers gaat rijden. En ik weet niet waarom je straks meer kilometers gaat maken, maar als het voor je werk is net als bij mij dan wil je alleen maar dat het ding 's ochtends start.
Succes met je beslissing.
Oja, 1 advies: NIET DOEN! Ik had er voor nood 3 stuks want met die kilometrage gaat er gewoon veel stuk. En je bent 's weekends echt druk met afstellen en vervangen van zaken. Ook het brandstofverbruik is behoorlijk hoger dan een wat modernere auto.
Ik "heb" veel meer met oude(re) auto's dan recente modellen maar een oude auto is een hobby. Je bent er veel tijd en geld aan kwijt en helemaal als je serieus veel kilometers gaat rijden. En ik weet niet waarom je straks meer kilometers gaat maken, maar als het voor je werk is net als bij mij dan wil je alleen maar dat het ding 's ochtends start.
Succes met je beslissing.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 19:58
Het kan wel....... als je het per se wilt
http://www.autoblog.com/2012/07/09/ny-v ... s-w-video/
Maar dit is natuurlijk extreem uitzonderlijk....
http://www.autoblog.com/2012/07/09/ny-v ... s-w-video/
Maar dit is natuurlijk extreem uitzonderlijk....
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Maar dat is weer een P1800. Die stond niet bij z'n favorieten 

Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29489
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Heb je al aan een 940 gedacht, is net wat moderner, nog geen echte klassieker maar als je zoveel wilt gaan rijden een beter rijdende auto dan de 2 serie.
Bovendien is binnen jouw budget een hele mooie 940 mogelijk.
Bovendien is binnen jouw budget een hele mooie 940 mogelijk.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Aan een echte klassieker zou ik zeker niet beginnen. Zeker met het aantal kilometers dat je denkt te gaan rijden slijt alles sneller dan je verwacht.
Een echte klassieker die zowel uiterlijk maar vooral technisch in een optimale staat verkeerd zal niet eenvoudig te vinden zijn binnen het gedachte budget. Als je eenmaal begonnen bent met een min of meer versleten geval dan blijft het dat vermoedelijk ook ! Daar valt nauwelijks tegenaan te sleutelen en vergeet de kosten niet !
Dit zou iets kunnen zijn maar ja die staat wel ver weg om even te gaan bekijken. Geheel roestvrij is hij zeker want daar doen we hier niet aan !
Volvo 244 GL
Verder denk ik dat je niet de illusie moet hebben middels een cursus die je evt. wilt gaan volgen je even snel in staat bent om een klassieke auto aan de praat te houden. Daar is toch wel enige jaren ervaring voor nodig. Het is niet voor niets dan men in garagebedrijven maar wat blij is met de echte oude monteur die door slechts kwaad te kijken naar een onwillige auto deze zoveel ontzag inboezemt dat de auto van schrik weer gaat lopen. Die jonge gasten van tegenwoordig zijn meer van de diagnose apparatuur en componenten vervangen waarmee natuurlijk niet gezegd is dat het slechte monteurs zijn maar ze zijn van een ander soort ........
Verder is het niet onbelangrijk is om in je achterhoofd te houden is dat, zolang de CO2 hysterie aanhoudt en vermoedelijk is dat een blijvertje wat het levert leuk geld op nu iedereen zo is geïndoctrineerd dat men denkt dat de mens het klimaat kan regelen, overheden steeds strengere emissie-eisen gaan stellen met als gevolg dat de milieuzones steeds uitgebreider worden en er dus steeds meer plaatsen komen waar je niet meer welkom bent met zo'n 'milieu-onvriendelijk geval'. Niet echt handig voor dagelijks gebruik !
Reken er maar op dat ze nog heel wat in petto hebben voor ons !
Hier in Lissabon mogen vanaf april a.s. bijv auto's van voor 2000 (!) op een hoop plaatsen al niet meer komen !
Een 940 is ook al genoemd en mij lijkt dat een heel aantrekkelijke optie. Betrouwbaar, niet storinggevoelig door dat er nauwelijks elektronica inzit en uit ervaring weet ik dat je erin rijdt als een vorst !
En .......... het is de laatste Volvo automobiel die nog gebouwd is, de huidige zijn gewoon auto's !
Rob
Een echte klassieker die zowel uiterlijk maar vooral technisch in een optimale staat verkeerd zal niet eenvoudig te vinden zijn binnen het gedachte budget. Als je eenmaal begonnen bent met een min of meer versleten geval dan blijft het dat vermoedelijk ook ! Daar valt nauwelijks tegenaan te sleutelen en vergeet de kosten niet !
Dit zou iets kunnen zijn maar ja die staat wel ver weg om even te gaan bekijken. Geheel roestvrij is hij zeker want daar doen we hier niet aan !
Volvo 244 GL
Verder denk ik dat je niet de illusie moet hebben middels een cursus die je evt. wilt gaan volgen je even snel in staat bent om een klassieke auto aan de praat te houden. Daar is toch wel enige jaren ervaring voor nodig. Het is niet voor niets dan men in garagebedrijven maar wat blij is met de echte oude monteur die door slechts kwaad te kijken naar een onwillige auto deze zoveel ontzag inboezemt dat de auto van schrik weer gaat lopen. Die jonge gasten van tegenwoordig zijn meer van de diagnose apparatuur en componenten vervangen waarmee natuurlijk niet gezegd is dat het slechte monteurs zijn maar ze zijn van een ander soort ........
Verder is het niet onbelangrijk is om in je achterhoofd te houden is dat, zolang de CO2 hysterie aanhoudt en vermoedelijk is dat een blijvertje wat het levert leuk geld op nu iedereen zo is geïndoctrineerd dat men denkt dat de mens het klimaat kan regelen, overheden steeds strengere emissie-eisen gaan stellen met als gevolg dat de milieuzones steeds uitgebreider worden en er dus steeds meer plaatsen komen waar je niet meer welkom bent met zo'n 'milieu-onvriendelijk geval'. Niet echt handig voor dagelijks gebruik !
Reken er maar op dat ze nog heel wat in petto hebben voor ons !
Hier in Lissabon mogen vanaf april a.s. bijv auto's van voor 2000 (!) op een hoop plaatsen al niet meer komen !
Een 940 is ook al genoemd en mij lijkt dat een heel aantrekkelijke optie. Betrouwbaar, niet storinggevoelig door dat er nauwelijks elektronica inzit en uit ervaring weet ik dat je erin rijdt als een vorst !
En .......... het is de laatste Volvo automobiel die nog gebouwd is, de huidige zijn gewoon auto's !
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Dat filmpje had ik al eens gezien zonder verder naar de begeleidende tekst te kijken en ....... mijn verstand in te schakelen.ferretje schreef:Maar dit is natuurlijk extreem uitzonderlijk....
Dit laatste heb ik nu wel gedaan en inderdaad, het is extreem uitzonderlijk !
Ik heb eens wat analyse losgelaten op het geheel waarbij ik mijlen-/kilometerstanden, meetmomenten (jaartallen); leeftijd van de auto ; gemiddelde mijlen/kilometers p/j enz. in een pot heb gegooid, flink heb geschud en daarna voorzichtig alles voor me heb uitgespreid.
Dat de man een enorme liefde heeft voor die Volvo P1800 staat buiten kijf en dat hij zou liegen of fantaseren is ook het laatste dat ik zou willen beweren maar de nodige twijfels zet ik er toch wel bij !
Het zouden maar zo beduidend minder mijlen kunnen zijn. Nog steeds een respectabel aantal daar niet van maar om de ontbrekende mijlen die nodig zijn om aan de aantallen uit het verhaal te komen bij elkaar te rijden is toch nog wel enige rijtijd benodigd. Óf en hóe het allemaal gecheckt is weet ik niet maar feit is wel dat de teller van een Volvo P1800 maar tot 99.999 mijl of km's gaat en een vergissing met het 'aantal malen klokje rond' is maar zo gemaakt .........
Z'n inschatting dat hij ca. 100.000 mijl p/j rijdt is volkomen onjuist. Als je aan de slag gaat met de gegevens uit het verhaal, haalt hij dat bij lange na niet. Zou dat wel zo zijn dat had de teller nu al minstens op 4.600.000 mijl moeten staan !
Om even de getallen voor ons wat duidelijker te laten spreken:
100.000 miles = 160.934 km !
3.000.000 miles = 4.828.032 km !
4.600.000 miles = 7.402.982 km !
Daar moet je in de VS met op de meeste plaatsen een v.max van 55 mph = 88 km/u toch wel héééél erg lang voor in je auto zitten. Erg benieuwd hoe hij dat allemaal met zijn beroep als leraar heeft weten te combineren .........
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
De interviews met
Irv Gordon hebben me wel overtuigd van zijn verhaal. Al het onderhoud aan zijn '66 1800S is geverifieerd. Zelfs hoeveel banden hij heeft versleten en hoeveel keer tanken het heeft gekost om aan dit ongelooflijke milage te komen zijn gedocumenteerd.
Irv Gordon hebben me wel overtuigd van zijn verhaal. Al het onderhoud aan zijn '66 1800S is geverifieerd. Zelfs hoeveel banden hij heeft versleten en hoeveel keer tanken het heeft gekost om aan dit ongelooflijke milage te komen zijn gedocumenteerd.