Beste forum leden.
Mijn garage en ik komen er niet uit. Betreft een XC70 MY 2006, D5 Summum. Sinds oktober 2012 melding 6805 en de bekende storing MOTOR SERV VEREIST. Ook de symptomen nauwelijks power, traag reageren op gas e.d. zoals vermeld op dit forum waren aanwezig.
Dealer geweest en gezien de prijzen ook mijn eigen garage bezocht.
Acties tot nu toe (ook dankzij de ervaringen en adviezen die ik op dit forum vond):
1. TCV / turboregelklep voorop motorblok vervangen
2. LMM vervangen
3. Lucht meet sensor thv linkerkoplamp vervangen
4. Driewegklep vacuum achter motorblok vervangen
5. Vacuumpomp vervangen
6. Vacuumslangen en T-stukken gecontroleerd en zonodig vervangen
7. Brandstoffilter vervangen
8. Turbovacuumstang / werking was ook prima
9. Motorrubbers (vacuum) vervangen
Helaas mocht allemaal niet baten :-x :-x
Uiteindelijk aan de slag gegaan met turbo. Tijdens demontage bleek dit lastiger dan verwacht want de Haldex koppeling zit in de weg, waardoor die i.t.t. een V70 niet zomaar kan worden gedemonteerd. De rubberen slang van de turbo naar de ijzeren pijp onder het motorblok bleek van binnen flink verteerd (soort kapotte binnenband) losgeslagen vellen rubber zijn waarschijnlijk de intercooler ingeblazen. Met een dikke rubberen slang de turbo direct aangesloten buiten de intercooler om en de luchtmeetsensor (onder 3) in de slang gebouwd.
Ook dat hielp niet. 6805 bleef aanwezig
Wij zijn nu van plan om de turbo te vervangen, heeft iemand nog een briljant idee? Ik weet het niet meer.
Wie kan mij helpen, mag ook bellen op 06-41138841.
Alvast bedankt.
Mvg René
Help: Storing 6805, MOTOR SERVICE VEREIST
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Intercooler dichtgeslagen?
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Brandstofdruk gemeten?
Injectorterugvoer gemeten?
Opbrengst brandstofpomp gemeten?
Uitgelezen bij de dealer of universeel?
Laaddruk sensoren goed?
Het is een turbolaaddruk code die hij op geeft.
Geen slang gescheurd in het inlaat traject?
Injectorterugvoer gemeten?
Opbrengst brandstofpomp gemeten?
Uitgelezen bij de dealer of universeel?
Laaddruk sensoren goed?
Het is een turbolaaddruk code die hij op geeft.
Geen slang gescheurd in het inlaat traject?
- rene41
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 30.10.2012 - 20:30
- Locatie: Zuid Holland
Brandstofdruk gemeten? neen
Injectorterugvoer gemeten? neen
Opbrengst brandstofpomp gemeten? ja was ok
Uitgelezen bij de dealer of universeel? dealer
meldingen
ecm-6805 laaddrukregeling onjuiste stroming
Laaddruk sensoren goed? zijn vervangen
Het is een turbolaaddruk code die hij op geeft. klopt
Geen slang gescheurd in het inlaat traject? niet kunnen vinden
Injectorterugvoer gemeten? neen
Opbrengst brandstofpomp gemeten? ja was ok
Uitgelezen bij de dealer of universeel? dealer
meldingen
ecm-6805 laaddrukregeling onjuiste stroming
Laaddruk sensoren goed? zijn vervangen
Het is een turbolaaddruk code die hij op geeft. klopt
Geen slang gescheurd in het inlaat traject? niet kunnen vinden
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Nokkenastimong gecontroleerd?
Ik zou toch de dikke inlaatslangen demonteren en is goed kijken op scheurtjes,ze kunnen minimaal zijn.
Rookt de auto als je vermogen vraagt?
Alle schoepen op de turbo aanwezig als je er in kijkt,bewegen deze ook nog?
Ik zou toch de dikke inlaatslangen demonteren en is goed kijken op scheurtjes,ze kunnen minimaal zijn.
Rookt de auto als je vermogen vraagt?
Alle schoepen op de turbo aanwezig als je er in kijkt,bewegen deze ook nog?
- rene41
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 30.10.2012 - 20:30
- Locatie: Zuid Holland
Nokkenastimong gecontroleerd? neen
Ik zou toch de dikke inlaatslangen demonteren en is goed kijken op scheurtjes,ze kunnen minimaal zijn. Ga ik vanavond doen
Rookt de auto als je vermogen vraagt? iets, maar niet idioot veelAlle schoepen op de turbo aanwezig als je er in kijkt,bewegen deze ook nog? vanavond gaan we de turbo demonteren, ik zal er op (laten) letten, we hebben een ruil turbo klaar liggen
Ik zou toch de dikke inlaatslangen demonteren en is goed kijken op scheurtjes,ze kunnen minimaal zijn. Ga ik vanavond doen
Rookt de auto als je vermogen vraagt? iets, maar niet idioot veelAlle schoepen op de turbo aanwezig als je er in kijkt,bewegen deze ook nog? vanavond gaan we de turbo demonteren, ik zal er op (laten) letten, we hebben een ruil turbo klaar liggen
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
De intercooler omzeilen heeft geen zin,behalve als deze dicht zit natuurlijk,maar zonder intercooler heb je dus ook te weinig vermogen,de brandstofinspuiting is immers afgeregeld met het oog op een intercooler.
Je krijgt dus nu te veel brandstof ingespoten,de lucht mengsel verhouding klopt dus niet meer,hou daar rekening mee ook.
Beter is om de intercooler dus mee te vervangen samen met de turbo!
Je krijgt dus nu te veel brandstof ingespoten,de lucht mengsel verhouding klopt dus niet meer,hou daar rekening mee ook.
Beter is om de intercooler dus mee te vervangen samen met de turbo!
- rene41
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 30.10.2012 - 20:30
- Locatie: Zuid Holland
Aanvullende info
reed gisterenavond op de snelweg, ong 150 (weet mag niet) en hoorde een zachte "poef" (als van een klappende slang of zo) daarna kon ik geen snelheid meer verhogen. wel rustiger rijden (gestraft voor gedrag?)
Motor reageert wel redelijk maar is plotseling een stuk "tammer".
Ook hoor ik bij vol gas het geluid van een soort blazen/wegstromen van lucht naast een slang of zoiets. We gaan vanavond weer kijken. zucht
reed gisterenavond op de snelweg, ong 150 (weet mag niet) en hoorde een zachte "poef" (als van een klappende slang of zo) daarna kon ik geen snelheid meer verhogen. wel rustiger rijden (gestraft voor gedrag?)
Motor reageert wel redelijk maar is plotseling een stuk "tammer".
Ook hoor ik bij vol gas het geluid van een soort blazen/wegstromen van lucht naast een slang of zoiets. We gaan vanavond weer kijken. zucht
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ok,zo moeilijk kan het dus niet zijn,denk toch een gescheurde DIKKE slang..
- rene41
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 30.10.2012 - 20:30
- Locatie: Zuid Holland
turbo ivm tijdgebrek niet vervangen, wel de turbo uit slang die op de turbo zit naar de harde turbo sTang onder het motorblok.
alle inlaatslangen ook onderzocht
helaas probleem nog niet verholpen.
volgende week de turbo dan maar...
alle inlaatslangen ook onderzocht
helaas probleem nog niet verholpen.
volgende week de turbo dan maar...
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Ik ga ook voor een slang. Bij mij is bij beide V70 die dikke harde buis al een keer losgeschoten of gescheurd
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Hoe wil je het inlaattraject onder druk zetten?NJ8 schreef:Bij de garage kunnen ze het hogedrukgedeelte onder persdruk zetten. Lekt er lucht heb je je oplossing. Anders is het doorzoeken. Hier ook 2x gehad wat sbv meldt.
Dat kan dus niet.
- rene41
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 30.10.2012 - 20:30
- Locatie: Zuid Holland
Hallo meedenkers. Bedankt voor je reacties. Helaas alle slangen zijn muurvast gezet en waar nodig vervangen door nieuwe. Ik schets nog even de klacht naast de 6805 meldingen. Als je van 0 km gas geeft en de automaat op 2600 toeren houdt komt de melding en hen je plotseling nauwelijks meer vermogen. Lijkt op uitvallen turbo of knijpen in een brandstofslang. Als je veel gas geeft dan is na enige tijd de storing weg en rijdt de auto weer goed. Dus lang versnellen genereert het probleem. Kunnen jullie hier wat mee?
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
geen scheur ergens ? in een leiding ?
Het kan ook tussen die rode pakking door suizen.
Bij mij was het effect tot 2500 toeren vlot, daarna geen gang meer. Gelukkig door de 6-bak kan je nog redelijk rijden al is inhalen wel spannend dan
Het kan ook tussen die rode pakking door suizen.
Bij mij was het effect tot 2500 toeren vlot, daarna geen gang meer. Gelukkig door de 6-bak kan je nog redelijk rijden al is inhalen wel spannend dan
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Er zijn al veel opties aangegeven dacht ik?
Weet je zeker dat er nergens in een dikke inlaattraject slang een klein scheurtje zit?
Weet je zeker dat er nergens in een dikke inlaattraject slang een klein scheurtje zit?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 12.08.2011 - 21:35
Bij Svala hebben ze het stuk van de turbo naar de intercooler onder druk gezet en zo geconstateerd dat de slang onder de motor lek was!Ramon&Ramon schreef:
Hoe wil je het inlaattraject onder druk zetten?
Dat kan dus niet.