Geen 3e versnelling meer van geartronic

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Maarten V70
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 22.04.2011 - 21:10
Locatie: Limburg

Volvo V70 2.4T AWD Geartronic bj. 2000

Probleem:
De automaat gaat niet soepel in de derde versnelling. Slaat door in toeren en vervolgens gaat hij met een bijbehorende klak in de derde versnelling.
Op het moment dat je het probleem kent ga je er rekening mee houden en is er prima mee te rijden.

Navraag bij Volvo-specialist:
Ja meneer, dit is een bekend probleem en is mogelijk op te lossen door de bak te spoelen. Niet zeker dat het vervolgens helemaal weg is maar je moet het speciaal toegevoegde smeermiddel laten inwerken en dan komt het over het algemeen wel goed. Je kan het altijd proberen, erger kan het niet worden. Kosten: ongeveer 180,- euro.

Nadenken:
Het is altijd goedkoper dan een revisiebak!! Dus, doen!!

De dag van de afspraak:
- 08.15u brengen
- 11.00u telefoon van de eigenaar van garage, over een uurtje is uw auto klaar. MAAR ik heb een rekenfout gemaakt bij de prijsopgave. Er moest meer olie in dan berekend. Het bedrag wordt 240,- euro. “ik” heel vervellend maar als hij dan in orde is, oke!!
- 16.30u “ik” auto halen. “Monteur”, ja meneer, hij schakelt nog steeds niet in de derde versnelling. “Ik”, sorry, wat zegt u, toen ik hem bracht schakelde hij wel in de derde versnelling en nu vertelt u dat hij niet in de derde versnelling schakelt. Dat is vreemd. Hij schakelde niet zuiver maar hij schakelde wel.
- 16.45u “ik” zou toch graag even met de eigenaar van de garage praten. Telefonisch contact met de eigenaar, meneer rij maar 500 a 1000 km en dan komt het waarschijnlijk goed. Het speciale smeermiddel moet even inwerken.
- 17.20u “ik” inmiddels thuis, telefoon. “Monteur” naar aanleiding van uw verhaal over het schakelen, bij het brengen schakelde hij nog in de drie en nu niet meer, ben ik toch even in de boeken gedoken. We hebben een fout gemaakt/ fout gelezen. We hebben zeven liter olie gevuld maar dat moeten er maar drie zijn. Er zit dus vier liter te veel olie in de versnellingsbak. Zeven liter moet gevuld worden na een revisie, drie liter na een verversing. Mogelijk zit hier het probleem waardoor hij nu niet meer schakelt.
- 17.35u “ik” met auto terug in de garage. “Monteur” we halen vier liter uit de bak, duidelijk dat er teveel olie in zit. De olie staat tot aan de vulopening. “ik” misschien is het handig om even te kijken aan de peilstok. “monteur” welke peilstok??? “ik” nou, de peilsok van de bak. “ik” na het aflaten weer even rijden, jammer, nog steeds geen derde versnelling. “monteur” rij nu maar de afgesproken kilometers en dan horen we het wel.

Vier dagen later:
Telefoon van de eigenaar van de garage. Hoe het gaat??? Nou nog steeds geen derde versnelling. Draai nog maar wat kilometers, we gaan ervan uit dat het goedkomt.

Twee dagen later:
Ik naar de garage met de vraag of het mogelijk een elektronische storing/fout kon zijn. Nee niet mogelijk volgens de eigenaar. Breng morgen de auto, het moet een vloeistof probleem zijn, onze fout, verkeerd gespoeld, we gaan hem opnieuw spoelen.
De volgende dag:
- 08.15u “ik” de auto brengen
- 16.30u Telefoon “monteur” meneer ik heb slecht nieuws. We hebben het probleem niet kunnen verhelpen. We hebben contact gehad met een Volvo-dealer en zij kende het probleem dat nu bij uw auto speelt. Zij hadden het eerder al een keer gehad. Als we dit geweten hadden hadden we dit nooit aan u geadviseerd. Verder moet u even met de eigenaar bespreken.
- 16.45u bij de garage “eigenaar” ja, dat is een probleem met uw automaat. “ik” als ik geweten had dat dit mogelijk het resultaat had kunnen zijn had ik de bak NOOIT laten spoelen. “eigenaar” als ik dit geweten had hadden we het niet geadviseerd. “ik” en nu?? “eigenaar” breng hem volgende week nog een keer, dan laten we bij de dealer de software updaten. “ik” maar nogmaals, ik breng een auto die in alle versnellingen schakelde, ik krijg een auto terug die niet meer schakelt in de derde versnelling. En nu?? “eigenaar” we gaan beginnen met de software. Maar meneer u brengt de auto met een probleem en wij bieden een mogelijke oplossing. “ik” dat kan wel zo zijn maar als ik dit resultaat vooraf had geweten was het nooit gebeurd!!!!

BEN BENIEUWD!!!!!!!
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29722
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Heel bijzonder verhaal, ben ook erg benieuwd naar het vervolg.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gast

Hoe hebben zie die bak geflushd? Vast niet met een Flushmachine, dan was het overvullen niet gebeurd.
Wat een sukkels. :cry:

Wat voor ATF hebben ze gebruikt? Ook dat luister nauw.

Ik hoop dat @varioclean (forumsponsor) ook meeleest, die weet vast wat er (ongeveer) aan de hand is.
Gebruikersavatar
bijlaard
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 23.01.2012 - 17:24
Locatie: Varsseveld
Contacteer:

Wat ik lees:
Ze hebben een powerflush proberen na te doen.
Je zou het kunnen proberen met een echte powerflush, dwz reinigen van de bak , doorspoelen met 15 liter verse atf, en additief daarna erin, bak reset, daarna opnieuw inleren..

mvgr Obbe
Wat je met een klik van je muis op het net wel niet kan leren :-)
Maarten V70
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 22.04.2011 - 21:10
Locatie: Limburg

Heren,

ik zie al een aantal BELANGRIJKE tips voorbij komen!!!!!!

Ziet er goed uit en ik hoop dat ik op mijn volgende afspraak ze wat hints kan geven!!

Gr Maarten
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1940
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Balen joh, niets zo vervelend als dat onzekere gezeur en het, n.m.m., vooruitschuiven van het probleem omdat er geen directe oplossing geboden kan worden, al dan niet door onwetendheid danwel onkunde.

Hoop voor je dat het snel opgelost kan worden zonder al te veel stres of doekoe!

Eén ding weet ik nu i.i.g. wèl, mocht ik ooit onverhoopt bakproblemen krijgen dan ga ik direct naar een specialist à la Varioclean of GS powerflush!

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
ovwest
3rd Gear member
Berichten: 293
Lid geworden op: 26.10.2012 - 11:20

bijlaard schreef:Wat ik lees:
Ze hebben een powerflush proberen na te doen.
Je zou het kunnen proberen met een echte powerflush, dwz reinigen van de bak , doorspoelen met 15 liter verse atf, en additief daarna erin, bak reset, daarna opnieuw inleren..

mvgr Obbe
Dat lees ik ook! Wat een rot verhaal! Op dit forum staan goede verhalen over de echte flush en er is vast iemand die je kan helpen aan het nummer van de beste man. Ik zou dat wel voorstellen aan de eigenaar....
Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)

Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

AlexV70 schreef:Hoe hebben zie die bak geflushd? Vast niet met een Flushmachine, dan was het overvullen niet gebeurd.
Wat een sukkels. :cry:

Wat voor ATF hebben ze gebruikt? Ook dat luister nauw.

Ik hoop dat @varioclean (forumsponsor) ook meeleest, die weet vast wat er (ongeveer) aan de hand is.

Volvo specialisten zijn toch geen sukkels?
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8508
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Hangt er blijkbaar vanaf "hoeveel specialist" ze zijn.

Wegens dergelijke horrorverhalen ga ik alleen naar de dealer...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
ovwest
3rd Gear member
Berichten: 293
Lid geworden op: 26.10.2012 - 11:20

BlackcurrantV70 schreef:Hangt er blijkbaar vanaf "hoeveel specialist" ze zijn.

Wegens dergelijke horrorverhalen ga ik alleen naar de dealer...
Mee eens maar daar heeft Maarten nu niet veel aan. Denk dat hij dat nu ook wel geleerd heeft!
Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)

Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

hier krijg ik de hik van , wat een prutsers !
waarom heb je geen contact gezocht met gery ?
meeste transmissie specialisten doen een flush d.m.v. drain and fill
dat is onvoldoende, ze menen het goed,maar rotzooi maar wat aan
bij welke garage ben je geweest? beun de haas?
dat ze zulke fouten maken.......... eerst vullen , en na een halve werkdag nog even in het boek kijken hoe het ook al weer zat
keep calm!, your randomizer is running
Maarten V70
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 22.04.2011 - 21:10
Locatie: Limburg

Contact gehad met GS Power-Flush!!

Na mijn uitleg blijkt dat de monteur de verkeerde bout gebruikt heeft om de bak te vullen. Blijkt de bout te zijn geweest die de spanner van de banden in de bak vasthoudt!! Conclusie: De bak zal nooit meer schakelen in de derde versnelling.

Auto retour garage met dit verhaal!!! Ben heel benieuwd wat ze gaan zeggen!!!!
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29722
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Wat een prutsers! Laat ze het probleem maar oplossen en uiteraard zonder kosten voor jou.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Terwijl er een paar zeer goeie volvo techneuten op het forum zitten,je kunt beter eerst hier je probleem neer leggen en dan actie ondernemen.
De bak kun je dus verder niets meer mee als ze verkeerde bouten losdraaien,die moet uit elkaar!
De kosten moet je zien te verhalen,maar ik geef je weinig tot geen kans!
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41084
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Als het mijn auto zou zijn zou ik met die garage afspreken dat ik hem bij Obbe = Volvotune breng en dat die hem weer in orde maakt. Rekening naar de garage die het heeft verprutst.
Wat mij betreft zouden die jokers geen hand meer naar mijn auto uitsteken.
Als je al niet weet welke bout je moet losdraaien om olie te wisselen ......
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ben schreef:Als het mijn auto zou zijn zou ik met die garage afspreken dat ik hem bij Obbe = Volvotune breng en dat die hem weer in orde maakt. Rekening naar de garage die het heeft verprutst.
Wat mij betreft zouden die jokers geen hand meer naar mijn auto uitsteken.
Als je al niet weet welke bout je moet losdraaien om olie te wisselen ......
Zo denk ik er ook over,maar het probleem is dat je die mensen de kans moet geven om zelf het probleem op te lossen.
Ik zou er zeer zeker geen vertrouwen meer in hebben.
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Wat een horrorverhaal! Heb je een rechtsbijstandverzekering? Soms helpt daarmee dreigen al, indien ze je willen afschepen.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

JosW schreef:Wat een horrorverhaal! Heb je een rechtsbijstandverzekering? Soms helpt daarmee dreigen al, indien ze je willen afschepen.

Met dreigen zullen ze niet echt onder de indruk komen,maar je moet in eerste instantie goed laten aantonen door een onafhankelijk bedrijf,alvorens je terug gaat naar die garage,dat er een grote fout is gemaakt.
Laat door een dealer een diagnose doen en met die uitkomst terug gaan naar het bedrijf.
Of een technies schade expert laten komen,dan sta je sterker dan als je bijv zelf maandag terug gaat,ze schepen je dan af met een of ander zwetsverhaal.
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

technies schade expert laten komen
Ramon&Ramon,

helemaal!, dat is de beste manier denk ik, neem maar vast een snipperdag
succes!
keep calm!, your randomizer is running
C.Igar
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 04.02.2007 - 01:01

Ben schreef:Als het mijn auto zou zijn zou ik met die garage afspreken dat ik hem bij Obbe = Volvotune breng
Correct me if I'm wrong, maar volvotune is toch niet gespecialiseerd in bakken? Ik denk eerder aan varioclean (ook actief op dit forum).

Volvo XC70 D4 2.4 AWD 5-cilinder Summum 2015 MY2016
Volvo XC70 D5 Geartronic Summum 2008
Volvo C70 D5 Geartronic Summum 2007
Volvo XC70 D5 Geartronic Prestige 2004 (xenon-rti-standverwarming-iMIV-rear view cam-Danhag comfort call-fasttech)
Volvo C70 Cabrio 2.4T Prestige 2001 (SE: two tone leer uitvoering)
Volvo V70 2.5D comfort 2000 - Fasttech 170Pk - 339.000km

Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”