Pagina 1 van 1

Raam bestuurdersportier S60 hapert zo nu en dan!??

Geplaatst: 01.05.2006 - 09:39
door Robin
Ik heb hierover eerder iets voorbij zien komen, maar kon dit topic niet terug vinden.

Het raam van het voorportier van m'n s60 aan de bestuurderszijde hapert zo nu en dan. Soms doet ie helemaal niets en soms werkt 'stand 2' (in één keer open/dicht) niet. Heeft iemand van jullie enig idee waar dit aan ligt en hoe op te lossen?

Thanx!

Geplaatst: 01.05.2006 - 14:35
door 480S60
Bij mij heb ik dat ook aan de bestuurderszijde. Ik heb geen idee waar het vandaan komt. Gelukkig krijg ik het raam altijd wel weer in beweging zonder veel problemen. Meestal is het een keertje de schakelaar de andere kant op en hij draait weer. OK perfect is het niet, maar geen idee wat je eraan kan doen.

Geplaatst: 01.05.2006 - 18:50
door HMG
Miischien het rubber waar het raam doorheenloopt eens inspuiten, het ljikt net alsof het raam tijdens het sluiten tegengehouden wordt door het rubber en dan kapt´ie ermee.

raam

Geplaatst: 02.05.2006 - 09:57
door cristall
Ik heb dit sinds gisteren ook, geen id en erg vreemd.....ben benieuwt of er iemand een tip heeft..

raam

Geplaatst: 03.05.2006 - 21:51
door XC70 OR
Ik geloof dat er een truukje is om het raam te calibreren, ik meen knop ingebrukt houden tot hij beneden is en vervolgens idem omhoog.

Als dit het niet is vraag het dan een van de specialisten op dit forum.

Geplaatst: 04.05.2006 - 09:15
door Robin
XC70 OR,

Kun je misschien ook aangeven wie hier de specialisten zijn ??? :mrgreen:

Geplaatst: 04.05.2006 - 09:33
door 480S60
Dat soort kalibratie methoden ken ik wel. Wordt ook gebruikt in de Ford Mondeo bijvoorbeeld. Staat allemaal perfect beschreven in de handleiding hoe je dat moet doen.

Geplaatst: 04.05.2006 - 10:38
door Robin
Welke handleiding? In de mijne kan ik er niets over vinden.

Geplaatst: 13.05.2006 - 21:25
door boertie
De bestuurderportier eenheid (DDM) comuniceerd met de regeleenheid die beschikt over een geïntegreerd diagnosesysteem waarmee voortdurend interne functies en ingangs- en uitgangssignalen worden gecontroleerd.
De regeleenheid slaat een storingscode op als er een storing wordt waargenomen. het is mischien verstandig om de storings codes uit te laten lezen dan kan je in de juiste richting zoeken om het vervangen van verkeerde delen te voorkomen.
calibreren kan volgens mijn weten alleen met diagnose apperatuur.