Pagina 1 van 6
Geplaatst: 13.01.2013 - 13:21
door t5power
Welkom!
M.b.t. de website moet ik Jeroen een beetje gelijk geven. Het is dat ik jullie persoonlijk ken en goede ervaringen heb (en er daarom een beetje doorheen prik). Vind zelf een systeem van Rica wel plezierig, lekker klikken en specs bekijken.
Hoe zit het eigenlijk met de gebruikte tuning ecus, ik neem aan dat je niet alles zelf kunt ontwikkelen? Kun je die overnemen van een ander bedrijf? Mag ook wel via DM.
Geplaatst: 13.01.2013 - 13:35
door Obbetuning
Je kan kant en klare file's (remaps) voor ecu's kopen bij verschillende tunings bedrijven.
Bij moeilijke benzine auto's laat ook ik de remaps wel maken.
Wel gemaakt naar de originele file die ik eerst uit de auto haal, dan weet ik nl zeker dat de remap ook exact bij de auto past, deze kan je nadien dan ook naar wens aanpassen.
Ik heb me gespecialiseerd in de diesels van Volvo.
mvgr Obbe
Geplaatst: 13.01.2013 - 14:15
door jee-bee
Klinkt goed. Ben altijd een beetje huiverig geweest voor dit soort dingen, maar als je mij kunt overtuigen, dan sta ik er wel voor open.
Bij mijn audi heb ik er over nagedacht om meer pk's toe te voegen, maar toen dacht ik: dat is vast niet goed voor de motor....... totdat de motor met z'n dure longlife olie etc. ook gewoon in de soep liep door een lullig palletje of zoiets en Audi trekt z'n keutel in.
Met andere woorden, sta er wel voor open, maar ik zou wel graag wat gebruikerservaringen horen!
Geplaatst: 13.01.2013 - 16:39
door Bover
HA Jee bee,
Al vanaf 2005 een gebruiker van tuning. Some good some bad.
Voor mij is o.a. Volvotune goed. Mooie tuning gemaakt voor mij zonder bakken met PK maar op zuinigheid.
Verbetering van 1:13.8 naar 1:16.5 bij de pomp en bij Nederlandse snelheden met nieuwe rijden.
Op de indicator staat dan 6.0 en bij stevig rijden 6.6
Volvotune heeft mijn tuning verbetert en gerepareerd nadat deze veel te grof was geinstalleerd door een voor mij niet bekende tuner.
Geplaatst: 13.01.2013 - 18:43
door jee-bee
Ik zoek eigenlijk een goede balans tussen vermogen en verbruik. Ik heb nu 163pk, maar een beetje meer fun zou wel leuk zijn.
Geplaatst: 13.01.2013 - 19:30
door Obbetuning
Beste jee-bee,
Dan ben je bij mij aan het goede adres.
PM is onderweg.
mvgr Obbe
Geplaatst: 13.01.2013 - 19:41
door wtr_s60
Beste Obbe, heb je wat testbankuitdraaien van je werk ? Ben benieuwd!
Geplaatst: 13.01.2013 - 19:52
door Obbetuning
@wtr_s60
pm is onderweg
Geplaatst: 13.01.2013 - 20:39
door Herbe089
Hallo Obbe,
Ziet er goed uit voor een concurrerende prijs. Hoe zit het met evt softwareoverschrijving bij de dealer met een beurt? Is het dan weer terug te zetten?
Geplaatst: 13.01.2013 - 20:51
door Obbetuning
Herbe089 schreef:Hallo Obbe,
Ziet er goed uit voor een concurrerende prijs. Hoe zit het met evt softwareoverschrijving bij de dealer met een beurt? Is het dan weer terug te zetten?
Als de dealer om een of andere reden de ecu overschrijft, dan kan de software er gewoon weer opgezet worden.
mvgr Obbe
Geplaatst: 13.01.2013 - 22:54
door Racingbrick
Ik heb Obbe mijn 98-er V70 T5 aut ( met Vialle LPI ) laten " optimisen" met
verbeterde mappings, met als uitgangspunt een mooiere curve in het koppel en mijn andere wens was om wat zuiniger te rijden.
Ten derde stond ik niet echt te trappelen om 500,- euro of meer uit te geven.
Eerst heb ik gedacht om de wagen eens goed te kietelen met een " snelle " chip naar 280 pk en dan ook een andere turbo en een 3" downpipe.
Maar wat heb je daar nu aan in de praktijk in NL ? was mijn gedachte, ten slotte ben je al geen mietje met een T5 in standaard configuratie.
Een V70 T5 uit die tijd was al geen wagen die volle zalen zou trekken op de zuinigheidswedstrijden, maar dat wist ik van te voren ..
Mijn V70 liep op LPG 1 op 6,85 met redelijk rustig rijden, nu met nieuwe mappings heb in zowel een veel potentere wagen ( ongeveer 275 pk ) met een zuinigere loop in de toerentalgebieden waar ik veel ik rij ( rondom 2200 rpm was mijn wens aan Obbe ).
Ik rij gewoon 8% zuiniger op de snelweg, en dat is mooi meegenomen, tevens rijdt de wagen veel lekkerder en heb ik een zeer mooi vloeiende vermogenstoename en blijft het koppel binnen de grenzen zodat de automaat gespaard wordt.
( vergeet niet dat de grootste LPI ringtank in de V70 classic maar 61L bruto is )
De volgende wagen die ook een " optimising " gaat krijgen is mijn S80 CNG, die kan ook wel een beetje meer vermogen er bij gebruiken, 140 PK is erg weinig, zeker als je ook een T5 ter beschikking hebt.
Het koppel en vermogen van de CNG versie komt pas op een heel vreemd moment los, ik hoop dat Obbe daar ook wat winst kan behalen.
Als de S80 net zo mooi gaat lopen als de V70 ben ik een gelukkig man.
Dus, denk eens goed na wat je echt nodig hebt als je aan een chippen denkt,
mocht je ooit een echt gaan willen tunen in vol ornaat met andere turbo, downpipe etc, dan kan je altijd nog een andere re-mapping laten uitvoeren.
Geplaatst: 15.01.2013 - 20:30
door Bover
Nou die remapping is ook bij gebeurd en heb ook aan de pomp een bezuiniging van 8 procent.
Geweldige methode wat mij bereft.
Geplaatst: 15.01.2013 - 20:38
door V70/2.4D/2003
:shock:
een bezuiniging van 8 procent
:shock:
een bezuiniging van 8 procent
:shock:
Geplaatst: 15.01.2013 - 20:53
door Laguna-S60
Wat kun je voor een Retje betekenen??
Geplaatst: 15.01.2013 - 20:56
door V70/2.4D/2003
Als die 8% ook bij de mijne gerealiseerd kan worden, gegarandeerd dus, dan wil k sterk overwegen om de mijne ook maar eens aan een laptopje te laten hangen.
Geplaatst: 15.01.2013 - 21:10
door Obbetuning
Pm's zijn onderweg
mvgr Obbe
Geplaatst: 15.01.2013 - 21:29
door Bover
V70/2.4D/2003 schreef:Als die 8% ook bij de mijne gerealiseerd kan worden, gegarandeerd dus, dan wil k sterk overwegen om de mijne ook maar eens aan een laptopje te laten hangen.
Of je de 8% wilt halen hangt ook af van je voet. Mar mij is gelukt en te zien in de tankbonnen

Geplaatst: 15.01.2013 - 21:56
door diesel01
V70/2.4D/2003 schreef:Als die 8% ook bij de mijne gerealiseerd kan worden, gegarandeerd dus, dan wil k sterk overwegen om de mijne ook maar eens aan een laptopje te laten hangen.
Overigens Ger..
Ik zie tegenwoordig steeds vaker 6.0/100km op mijn bc verschijnen met 125km/h op de cruise, zal wel te maken hebben met het feit dat hij weg gaat..
Geplaatst: 15.01.2013 - 22:06
door Quota
diesel01 schreef:V70/2.4D/2003 schreef:Als die 8% ook bij de mijne gerealiseerd kan worden, gegarandeerd dus, dan wil k sterk overwegen om de mijne ook maar eens aan een laptopje te laten hangen.
Overigens Ger..
Ik zie tegenwoordig steeds vaker 6.0/100km op mijn bc verschijnen met 125km/h op de cruise, zal wel te maken hebben met het feit dat hij weg gaat..
dat noemt men rancune toch?
Geplaatst: 15.01.2013 - 22:08
door Quota
volvotune schreef:Pm's zijn onderweg
mvgr Obbe
Ik ben ook wel benieuwd naar zo'n pm , wat zou je voor mijn specifieke wagen kunnen adviseren?