Start probleem 2.0D

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
s--mulder
2nd Gear member

Hallo,

Ik heb start problemen met een V50 2.0D uit 2005.

De auto start gemiddeld pas na 3x proberen, hierbij maakt het niet uit of het warm is of koud (buitentemperatuur) dit zelfde geld voor de auto temperatuur. Ook loopt de motor stationair onregelmatig, bij een koude motor is het overigens erger dan een warme motor.
Auto heeft geen problemen of vermogensverlies tijdens het rijden.

In de kerstvakantie was het probleem dusdanig erg dat de auto pas na 20 keer de sleutel omdraaien startte, ook de sleutel vasthouden en doorstarten helpt niet.
Ik heb toen in de kerstvakantie het gasklephuis schoongemaakt, deze was overigens niet erg vies, tevens heb ik de (turbo)druksensor schoongemaakt en de andere sensor ernaast.

Enige maanden eerder heb ik de EGR-klep schoongemaakt net als de buis over de motor.

De EGR-klep is ongeveer 1,5 jaar afgedekt geweest met de stekker afgekoppeld. Omdat ik dacht dat dit misschien de oorzaak was heb ik de EGR weer aangesloten, echter de problemen zijn onveranderd. Als de motor loopt en je sluit de stekker aan op de EGR hoor je de EGR klep regelen.

Ik heb de auto uit laten lezen en hieruit kwamen een aantal zaken naar voren:
- raildruk niet aanwezig bij het starten van de motor (de 1e paar keer starten, daarna wel aanwezig)
- na het wissen van de EGR foutmelding komt deze iedere keer weer terug in het syteem, wanneer de EGR stekker wordt afgekoppeld staat er een andere EGR foutmelding.

Wij denken nu dat de EGR klep het probleem is of zijn er nog andere suggesties?
Stefan

MY13 XC60 D5 ADW - R-Design - R-Design Plus Line - Winter Line - 18 inch Cratus
MY11 Ford S-Max 2.0 Ecoboost Titanium - Midnight Sky
MY10 V70 T6 AWD - Summum - Security Line - Driver Support Line - Mobility Line - Active Driving Line - 18 inch Ixion
MY12 V70 D3 - Limited Editon - Luxury Line - Family Line - Driver Support Line - 18 inch Ixion
MY07 V70 D5 - Edition II Sport - Black Saphire
MY05 V50 2.0D - Summum - Black Saphire
Ramon&Ramon
7th Gear member

Brandstofdruksensor op de pomp stuk denk ik?
EGR heeft niets met brandstofrail druk te maken,als deze storing wordt opgegeven,zit het probleem dus in de brandstofvoorziening voor of na de commonrailpomp!
s--mulder
2nd Gear member

Bedankt voor je reactie.

Wat ik nog vergeten te melden was, soms krijg ik tijdens het starten (als de motor niet aanslaat) heel even de melding anti skid service vereist te zien.
Stefan

MY13 XC60 D5 ADW - R-Design - R-Design Plus Line - Winter Line - 18 inch Cratus
MY11 Ford S-Max 2.0 Ecoboost Titanium - Midnight Sky
MY10 V70 T6 AWD - Summum - Security Line - Driver Support Line - Mobility Line - Active Driving Line - 18 inch Ixion
MY12 V70 D3 - Limited Editon - Luxury Line - Family Line - Driver Support Line - 18 inch Ixion
MY07 V70 D5 - Edition II Sport - Black Saphire
MY05 V50 2.0D - Summum - Black Saphire
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”