Hallo ik wil me even voorstellen,ik ben de "ouwe nozem" en ben hier nieuw.
Sind dit jaar ben ik Volvo rijder een mooie V40 uit 1997.
Maar ik ben ongeveer zo technisch als een krop sla,dus zal mijn vragen hier stellen daar jullie meer weten dan ik.
Mijn eerste vraag gaat over de VOLO chip,heeft een van u ervaring met dit stukje technisch vernuft?
En wordt hij er zuiniger door.
Ik hoor het graag,
groetjes van de ,ouwe nozem
even voorstellen
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Hallo,
Welke motor ligt erin? Non turbo heeft chippen niet heel veel zin.
Welkom op het forum
Welke motor ligt erin? Non turbo heeft chippen niet heel veel zin.
Welkom op het forum
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9146
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ook al is het wel een turbomotor, verwacht niet dat stukken zuiniger zal worden.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Vermogenswinst dan weer wel
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- volvo-s40
- 4th Gear member
- Berichten: 829
- Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32
welkom uiteraard.
Wat voor 1 volvo V40 uit 1997 heb je ?
een 1.8, 2,0 of een 2.0T of 1.9T4 ?
Of heb je een diesel ?
Omtrent zuinigheid
Hoe zijn de banden ? Juiste hoeveelheid lucht hier in ?
Hoe is je onderstel ? goed uitgelijnd, geen afwijkingen of is het daar in tegen nog nooit vervangen.
Je rechtervoet moet je uiteraard ook goed in de gaten houden.
Hoe is je verbranding ? bougies nog goed ?
Katylisator nog goed en geen problemen met je lambda zonde ?
er zijn diverse factoren hoe je een wagen zuinig kunt en wilt laten rijden en hoe je hier op wilt letten.
Chip kan je eens laten resetten, maar mag verder niet veel invloed hebben over het verbruik.
Verder info over de ecu / chip.
De 1.8 en 2.0 hebben weer een andere chip (ECU) dan een T4.
Het loont ook niet de moeite om bij een 1.8 /2.0 hier wat mee te doen omtrent pk's.
T4 en de 2.0T wel weer.
Dat waren de benzine modellen.
Welke de diezel uitvoeringen hebben durf ik zo even niet te zeggen.
Wat voor 1 volvo V40 uit 1997 heb je ?
een 1.8, 2,0 of een 2.0T of 1.9T4 ?
Of heb je een diesel ?
Omtrent zuinigheid
Hoe zijn de banden ? Juiste hoeveelheid lucht hier in ?
Hoe is je onderstel ? goed uitgelijnd, geen afwijkingen of is het daar in tegen nog nooit vervangen.
Je rechtervoet moet je uiteraard ook goed in de gaten houden.
Hoe is je verbranding ? bougies nog goed ?
Katylisator nog goed en geen problemen met je lambda zonde ?
er zijn diverse factoren hoe je een wagen zuinig kunt en wilt laten rijden en hoe je hier op wilt letten.
Chip kan je eens laten resetten, maar mag verder niet veel invloed hebben over het verbruik.
Verder info over de ecu / chip.
De 1.8 en 2.0 hebben weer een andere chip (ECU) dan een T4.
Het loont ook niet de moeite om bij een 1.8 /2.0 hier wat mee te doen omtrent pk's.
T4 en de 2.0T wel weer.
Dat waren de benzine modellen.
Welke de diezel uitvoeringen hebben durf ik zo even niet te zeggen.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Het zuinigst is,voor de deur laten staan. 
