Pagina 1 van 1

even voorstellen

Geplaatst: 20.01.2013 - 12:04
door poempie
Hallo ik wil me even voorstellen,ik ben de "ouwe nozem" en ben hier nieuw.
Sind dit jaar ben ik Volvo rijder een mooie V40 uit 1997.
Maar ik ben ongeveer zo technisch als een krop sla,dus zal mijn vragen hier stellen daar jullie meer weten dan ik.
Mijn eerste vraag gaat over de VOLO chip,heeft een van u ervaring met dit stukje technisch vernuft?
En wordt hij er zuiniger door.

Ik hoor het graag,

groetjes van de ,ouwe nozem

Geplaatst: 20.01.2013 - 17:00
door dutchlimits
Hallo,

Welke motor ligt erin? Non turbo heeft chippen niet heel veel zin.

Welkom op het forum

Geplaatst: 20.01.2013 - 17:19
door JeroenSpock
Ook al is het wel een turbomotor, verwacht niet dat stukken zuiniger zal worden.

Geplaatst: 20.01.2013 - 17:24
door dutchlimits
Vermogenswinst dan weer wel

Geplaatst: 20.01.2013 - 17:45
door lint
Laten we eerst maar eens wachten op meer duidelijkheid over welke motor de TS in zijn V40 heeft.

Geplaatst: 22.01.2013 - 17:07
door volvo-s40
welkom uiteraard.

Wat voor 1 volvo V40 uit 1997 heb je ?
een 1.8, 2,0 of een 2.0T of 1.9T4 ?
Of heb je een diesel ?

Omtrent zuinigheid
Hoe zijn de banden ? Juiste hoeveelheid lucht hier in ?
Hoe is je onderstel ? goed uitgelijnd, geen afwijkingen of is het daar in tegen nog nooit vervangen.
Je rechtervoet moet je uiteraard ook goed in de gaten houden.
Hoe is je verbranding ? bougies nog goed ?
Katylisator nog goed en geen problemen met je lambda zonde ?

er zijn diverse factoren hoe je een wagen zuinig kunt en wilt laten rijden en hoe je hier op wilt letten.

Chip kan je eens laten resetten, maar mag verder niet veel invloed hebben over het verbruik.

Verder info over de ecu / chip.

De 1.8 en 2.0 hebben weer een andere chip (ECU) dan een T4.
Het loont ook niet de moeite om bij een 1.8 /2.0 hier wat mee te doen omtrent pk's.

T4 en de 2.0T wel weer.

Dat waren de benzine modellen.
Welke de diezel uitvoeringen hebben durf ik zo even niet te zeggen.

Geplaatst: 22.01.2013 - 17:11
door Ramon&Ramon
Het zuinigst is,voor de deur laten staan. :)