Ik tankte eerst BP ultimate en was daar heel tevreden over.
De BP is nu een texaco geworden. Weet iemand of die ook iets met ron98 hebben, of moet ik voortaan echt een stukje gaan omrijden?
Graag jullie advies,
Steven
Geen BP meer, wat nu?
- Steven Volvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 18:07
- Locatie: Utrecht
V60 T6 Recharge 2020
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27657
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Heb je een Gulf in de buurt?
Gulf Challenger is ook Ron98
Gulf Challenger is ook Ron98
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
In Utrecht zijn BP pompen genoeg zou ik zeggen.
18 om precies te zijn.
18 om precies te zijn.
- Steven Volvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 18:07
- Locatie: Utrecht
Klopt ook allemaal. Ik heb een halve post gedaan.....sorry.
De bp zat precies op de route van en naar werk ( in woerden) en ik wil eigenlijk niet echt gaan omrijden voor tanken. Toch wil ik iets van ron 97/98.
Ik ben dus nu naar schelp V-power geschwichd...ron97.
Ik ben eigenlijk wel geinteresseerd in de ron 95/98 discussie voor onze volvo's met en zonder turbo. Weet iemand of er op dit forum al eens lang en breed over gesproken is?
Groet
Steven
De bp zat precies op de route van en naar werk ( in woerden) en ik wil eigenlijk niet echt gaan omrijden voor tanken. Toch wil ik iets van ron 97/98.
Ik ben dus nu naar schelp V-power geschwichd...ron97.
Ik ben eigenlijk wel geinteresseerd in de ron 95/98 discussie voor onze volvo's met en zonder turbo. Weet iemand of er op dit forum al eens lang en breed over gesproken is?
Groet
Steven
V60 T6 Recharge 2020
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Als je er even bij De Meern afgaat,zit daar een BP pomp..
- Steven Volvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 18:07
- Locatie: Utrecht
Weet ik, maar dan tank ik 98 aan de snelweg, wel erg prijzig....
V60 T6 Recharge 2020
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40669
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Zijn in Woerden allebei die PB's overgegaan?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Niet aan de snelweg,maar op de Meerndijk,onderaan de afrit dus!Steven Volvo schreef:Weet ik, maar dan tank ik 98 aan de snelweg, wel erg prijzig....
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Deze dus.
Rob
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Of die discussie er is geweest weet ik zo snel niet meer, maar bij mijn auto is het merkbaar en meetbaar qua vermogen. Wel getuned, dus dat maakt zeker uit. Ongetuned zal het niet gek veel uitmaken in de winter, en in de zomer (warm weer->minder effectieve intercooler) wellicht een paar pk.Steven Volvo schreef:Klopt ook allemaal. Ik heb een halve post gedaan.....sorry.
De bp zat precies op de route van en naar werk ( in woerden) en ik wil eigenlijk niet echt gaan omrijden voor tanken. Toch wil ik iets van ron 97/98.
Ik ben dus nu naar schelp V-power geschwichd...ron97.
Ik ben eigenlijk wel geinteresseerd in de ron 95/98 discussie voor onze volvo's met en zonder turbo. Weet iemand of er op dit forum al eens lang en breed over gesproken is?
Groet
Steven
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Steven Volvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 18:07
- Locatie: Utrecht
@gsx: bedankt.
Ik ga het dan toch maar vragen: (correct me if I'm wrong.....)
Bij mijn weten zijn zijn er twee items die voor een brandstof belangrijk zijn
1/ het octaan gehalte
2/ additieven voor een schonere motor
Brnadstoffen met een hoger octaan gehalte worden getankt bij motoren die gevoelig zijn voor voorontbranding, of ook wel klopgedrag genoemt. Ik meen dat die brandstoffen wel voor een efficientere verbranding zorgen met als resultaat iets meer vermogen bij dezelfe hoeveel inspuiting.in duitsland heb ik vorig jaar v power racing ( ron 110) getankt, vond de v70 lekker. Bij motoren met een klopsensor zou dus in principe gewoon ron95 moeten kunnen tanken.
Additieven, geen idee. Misschien verzonnen om mensen het gevoel te geven dat de reguliere ron95 geen troep is. Valt dit te meten? Hebben. Mensen hier een mening over?
Ik ben eigenlijk ron98 gaan tanken omdat hier las dat bij een aantal mensen het emissielampje ging branden, welke ron95 tankten, en dit verdween toen men ron98 ging tanken. Ook meen ik gelezen te hebben dat turbo motoren beter lopen op ron98 dan 95. Ik kan bevooroordeeld zijn maar meen gezien te hebben dat het gemiddeld verbruik bij ron98 iets lager lag dan bij 95. Veel kan het niet zijn....bijmmijn 2.0 turbo.
Dit is wat ik er nu van weet, aanvullingen danwel correcties zijn altijd welkom.
Steven
Ik ga het dan toch maar vragen: (correct me if I'm wrong.....)
Bij mijn weten zijn zijn er twee items die voor een brandstof belangrijk zijn
1/ het octaan gehalte
2/ additieven voor een schonere motor
Brnadstoffen met een hoger octaan gehalte worden getankt bij motoren die gevoelig zijn voor voorontbranding, of ook wel klopgedrag genoemt. Ik meen dat die brandstoffen wel voor een efficientere verbranding zorgen met als resultaat iets meer vermogen bij dezelfe hoeveel inspuiting.in duitsland heb ik vorig jaar v power racing ( ron 110) getankt, vond de v70 lekker. Bij motoren met een klopsensor zou dus in principe gewoon ron95 moeten kunnen tanken.
Additieven, geen idee. Misschien verzonnen om mensen het gevoel te geven dat de reguliere ron95 geen troep is. Valt dit te meten? Hebben. Mensen hier een mening over?
Ik ben eigenlijk ron98 gaan tanken omdat hier las dat bij een aantal mensen het emissielampje ging branden, welke ron95 tankten, en dit verdween toen men ron98 ging tanken. Ook meen ik gelezen te hebben dat turbo motoren beter lopen op ron98 dan 95. Ik kan bevooroordeeld zijn maar meen gezien te hebben dat het gemiddeld verbruik bij ron98 iets lager lag dan bij 95. Veel kan het niet zijn....bijmmijn 2.0 turbo.
Dit is wat ik er nu van weet, aanvullingen danwel correcties zijn altijd welkom.
Steven
V60 T6 Recharge 2020
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.