heeft iemand ervaringen met onderhoud bij Duitse Volvo-garages?
Ik hoor veel goede verhalen van andere merken en ook de prijzen zouden lager en de service zou beter zijn. Iemand ervaringen?
Ben gewoon even benieuwd.
onderhoud in Duitsland?
- Paul
- Geartronic member
Ik had laatst zo'n groene sticker nodig, moet zeggen dat ik daar heel veel mooie volvo's zag in Frankfurt en hele aardige mensen daar waren. Zegt natuurlijk niks van het onderhoud, maar zou toch allemaal hetzelfde moeten zijn?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Met een Duitse Volvo-garage niet, wel met Opel.
Opel rekende voor mijn Astra's diesel in NL 256 euro voor een grote beurt. Omdat het een diesel betrof kwam er 30 euro "veelrijder-toeslag" bij dus: 286 euro voor de beurt, ex onderdelen en olie. Auto te brengen op een door de deaer te bepalen dag en de hele dag de auto kwijt.
Naar Dld (Hiro in Leer) alwaar de auto welkom was als het mij paste. Voor-inspectie van de auto door "Der Meister" in mijn bijzijn en alle afspraken ten aanzien van eventuele noodzakelijke reparaties/vervangingen werden schriftelijk vastgelegd en daar tekende je als klant voor. Ook voor de keuze voor gebruik van originele- of immitatieonderdelen.
Dan de Werkstatt in en maximlaal 2,5 uur later was de auto klaar. Dat wil zeggen: gehele servicebeurt met alles er op en er aan, proefrit door "Der Meister" (en O WEE als de man iets vond, dan had de monteur een slechte dag) en gewassen en gedroogde auto (met de hand, geen wasstraat).
Kosten dezes: Beurt 93 euro (GROTE BEURT) vermeerderd met de kosten voor olie, filters en overige delen. Totaalbedrag ergens tussen de 250 en 275 euro. EN DAT WAS DUS DE HELFT VAN WAT DE NL-DEALER REKENDE.
Opel rekende voor mijn Astra's diesel in NL 256 euro voor een grote beurt. Omdat het een diesel betrof kwam er 30 euro "veelrijder-toeslag" bij dus: 286 euro voor de beurt, ex onderdelen en olie. Auto te brengen op een door de deaer te bepalen dag en de hele dag de auto kwijt.
Naar Dld (Hiro in Leer) alwaar de auto welkom was als het mij paste. Voor-inspectie van de auto door "Der Meister" in mijn bijzijn en alle afspraken ten aanzien van eventuele noodzakelijke reparaties/vervangingen werden schriftelijk vastgelegd en daar tekende je als klant voor. Ook voor de keuze voor gebruik van originele- of immitatieonderdelen.
Dan de Werkstatt in en maximlaal 2,5 uur later was de auto klaar. Dat wil zeggen: gehele servicebeurt met alles er op en er aan, proefrit door "Der Meister" (en O WEE als de man iets vond, dan had de monteur een slechte dag) en gewassen en gedroogde auto (met de hand, geen wasstraat).
Kosten dezes: Beurt 93 euro (GROTE BEURT) vermeerderd met de kosten voor olie, filters en overige delen. Totaalbedrag ergens tussen de 250 en 275 euro. EN DAT WAS DUS DE HELFT VAN WAT DE NL-DEALER REKENDE.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- jee-bee
- 4th Gear member
Ik ben afgelopen jaar voor het eerst bij de duitse volvo garage geweest. Allemaal prima, maar ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal.
Volvo XC90 D5 AWD (2013)
Triumph Tiger Explorer 1200 XC (2014)
Triumph Tiger Explorer 1200 XC (2014)
- c30peter
- 1st Gear member
Dit is voor mij ook al eens een gedachte geweest, zeker omdat ik in Venlo (dus aan de duitse grens woon) en ik wat problemen heb met mijn huidige garage.
Probleem voor nu is de garantie van Volvo Nederland.
Probleem voor nu is de garantie van Volvo Nederland.