Bij langzaam optrekken of stationeer laten lopen, komt er uitlaatgaslucht in de auto. V50 1.6
Nu zegt de reparateur dat de turbo gereviseerd moet worden (ca 750 euro) en twee verstuivers (250 pstuk) en daarnaast overige vervangenden onderdeeltjes als zeefjes etc. Totaal ca 2000 euro kosten.
Ik heb niet de indruk dat er vermogen weg valt, wel dat het brandstofverbruik wat is toegenomen. km stand is 180000
Klinkt dit verhaal redelijk?, ik ben nl geen kenner. alvast bd.
uitlaatgas lucht in auto
Begin eerst eens om het juiste topic op te zoeken om je bericht te posten...
edit: Ben heeft hem al verplaatst.
edit: Ben heeft hem al verplaatst.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Mods break
Topic verplaatst naar het juiste board
Graag even opletten waar je een vraag stelt.
Topic verplaatst naar het juiste board
Graag even opletten waar je een vraag stelt.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- Starter
Sorry, dank je, even wennen.
-
- 3rd Gear member
Beste Hardenberger,Hardenberger schreef:Bij langzaam optrekken of stationeer laten lopen, komt er uitlaatgaslucht in de auto. V50 1.6
Nu zegt de reparateur dat de turbo gereviseerd moet worden (ca 750 euro) en twee verstuivers (250 pstuk) en daarnaast overige vervangenden onderdeeltjes als zeefjes etc. Totaal ca 2000 euro kosten.
Ik heb niet de indruk dat er vermogen weg valt, wel dat het brandstofverbruik wat is toegenomen. km stand is 180000
Klinkt dit verhaal redelijk?, ik ben nl geen kenner. alvast bd.
Ik ben ook geen ervaren automonteur maar wel een kenner door levenservaring met de volvo 1.6d.
Ik had hetzelfde probleem en kreeg ook zo ongeveer dezelfde diagnose en kosten van een garage (dealer)
Als je roet ziet vanachter de turbo op je zwarte buis is hoogstwaarschijnlijk de klemring die niet goed afsluit. Ik heb een nieuwe erop gezet (€7,95 bij de dealer) en deze was dicht.
Verder zag ik bij mij zwarte smurrie rond de verstuiver, lekt dus. Hier heb ik (de 1e keer een monteur geholpen)4 nieuwe brandplaatjes gezet a €1,65 per stuk.
Daarna was de lucht uit mijn auto verdwenen.
- 360Degreez
- 5th Gear member
Enne... zit het uitlaatspruitstuk goed vast?
-
- Starter
Dank voor de tips tot nu toe. Deze week gaat de td op mijn werk er even na kijken, ook een volvorijder. Ik laat het weten, wat hij er van vind. Bij twee verstuivers is het rondom viezig en nat. De Turbo zit onder het roet. Recht van de motor is het op de plaat onderin ook nattig van olie/diesel?
-
- Starter
De auto is inmiddels gekeurd en weer in orde. De Turbo is voor 450 euro gereviseerd en geplaatst. De verstuivers waren niet stuk, met reparatiesetje weer in orde gemaakt, voor der rest nieuwe olie en pakkingen ect. Totaal 725 euro. De auto rijdt wel aanmerkelijk beter.
De vraag is altijd; wat als er niet kritisch word gereageerd, wat was dan de rekening?
Bedankt voor het meedenken. Grt
De vraag is altijd; wat als er niet kritisch word gereageerd, wat was dan de rekening?
Bedankt voor het meedenken. Grt
- V50-Mart
- 4th Gear member
Waar heb je je turbo laten reviseren? kon je er op wachten, en kreeg je je eigen turbo gereviseerd mee, of een andere?
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17