APK

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Sverige
2nd Gear member

IK ben op zoek naar een lijst met de punten waar ze bij de APK bij langs lopen om de auto te keuren. (In Nederland) Ik heb al bij het RDW gekeken maar daar wordt ik niets wijzer van.
Weet iemand hoe ik aan zo een lijst kan kommen????
We willen de auto even van te voren na kijken, vandaar!

Of weet iemand hoe zo een lijst heet dan kan ik verder zoeken.

Groetjes
Miranda
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

ik heb een paar jaar geleden bij de RDW het komplete boek met APK regelgeving gekocht, inkl. jaarlijkse updates; daar staat dus in wat er gekontroleerd wordt en hoe;
een lijstje met punten bestaat in feite niet want elke samenvatting houdt in dat je kleine puntjes niet op de samenvatting zet en dan zal je zien dat je auto net daarop afgekeurd wordt;
stel op het lijstje staat "banden", dan weet je dat de banden gecontroleerd worden, maar niet hoe en ook niet welke beschadeging nog net wel of net niet apk-waardig is;
kortom: als je je goed wilt voorbereiden op een APK rest er niets anders dan het komplete boek aan te schaffen;
de (kleine) investering is het mij dubbel en dwars waard geweest, heb er veel extra werk en oeverloze discussie's mee bespaard, zeker als je ook auto's van oudere bouwjaren hebt met andere eisen.
www.rdw.nl
Sverige
2nd Gear member

Oke dankje!
Ja het gaat om de laatste APK in nederland, vind ik het wel wat zonden om er een boek voor te koopen dan.
We gaan wel even om en onder de auto kijken en we zien wel!

Miranda
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

da's duidelijk; kom je iets tegen wat niet duidelijk of twijfelachtig is, laat het even weten, het boek staat binnen handbereik...
Sverige
2nd Gear member

Oke, Dank je!!

Miranda
Sverige
2nd Gear member

Ik heb een afspraak gemaakt voor morgen bij de kwikfit. Het is namelijk niet voor de Volvo maar voor ons bestelbuske. 3 juni reisen we weer af naar Zweden dus moet hij nog snel even voor de APK.

Miranda
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Ik heb de Apk eisen in een pdf file staan. Stuur maar een PB als je 'm hebben wilt.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
ronald ce
2nd Gear member

als je ergens je auto niet moet laten keuren is het wel bij de kwik fit.

ik heb legio voorbeelden gezien wan hun afkeur praktijken.

gisteren kwam mij buurmeisje teleurgesteld aan de deur.

haar starletje was totaal afgekeurd.

minimaal €900 kosten.

maar na 2 nieuwe bandjes en een nieuw lampje in het achterlicht zonder problemen door de keuring.

wel met een steekproef van de rdw,want hij stond bij hun in de computer als afgekeurd.

en dan is de kans dat ze komen kijken net even groter.

dus voor 125 euro alles opgelost.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”