heeft er iemand stalen remleidingen op zijn 740 ?
omdat ik mijn 740 aan het restaureren ben zat ik er aan te denken om
mijn remmen ook aan te pakken
dus wil ik geperforeerde schijven er op te zetten
maar aangezien dat niet mag van de belgische keuring zat ik er aan te denken om dan stalen remleidingen te gaan gebruiken
dus vandaar de vraag
stalenremleidingen
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 03.12.2010 - 00:03
- Locatie: genk
1996 tot - Volvo 440 1.8i uit 1996
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Wat is het voordeel van stalen leidingen? Ik vervang ze juist altijd door koperen want dan ben je van het roesten af. Rvs gevlochten slangen kan ik nog snappen. Die zullen minder uitzetten dan normale slangen.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 03.12.2010 - 00:03
- Locatie: genk
ik wou de remmen aanpakken vandaar het idee
1996 tot - Volvo 440 1.8i uit 1996
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Ik zou nog maar een keer je vraag is goed gaan lezen want ook ik begrijp niet wat je wilt.
Geperforeerde schijven mogen niet van de belgische keuring dus ga ik maar stalen remleidingen gebruiken.
Wil je gaan remmen met stalen remleidingen
Geperforeerde schijven mogen niet van de belgische keuring dus ga ik maar stalen remleidingen gebruiken.
Wil je gaan remmen met stalen remleidingen
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Neem een set goede schijven en neem daar een setje sport blokken dat ga je ook wel merken.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Of ze eenvoudig te vinden zijn voor jouw auto weet ik niet maar ongetwijfeld gaat de auto er beter van remmen op voorwaarde uiteraard dat de rembekrachtiger, remklauwen, remschijven en blokjes ook in optimale staat zijn !
Remleiding vervangen? Stalen remleidingen zijn beter !
Rob
Remleiding vervangen? Stalen remleidingen zijn beter !
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Er staan plaatjes van beide: stalen remleidingen én teflon remleidingen met een RVS omvlochten ommanteling.lint schreef:Volgens mij bedoelen ze in de link remslangen met metalen wapening, .... .
Plaatje van het stalen exemplaar

Onder de kop Remleidingen vervangen kun je lezen dat het stalen remleidingen betreft.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Erik_M
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 20.12.2006 - 17:59
- Locatie: Wassenaar
'k denk dat rotterdammertje de z.g. staalomvlochten remleidingen bedoelt.
E.e.a. op onderstaande site te vinden:
http://www.europeantuningshop.nl/index. ... _1710_1805
E.e.a. op onderstaande site te vinden:
http://www.europeantuningshop.nl/index. ... _1710_1805
1967 Amazon + 1996 855 R Olive Green
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Dat wil ik graag begrijpen. Wat heeft het type en de motorisering met het al of niet monteren van stalen remleidingen te maken ?Ziko schreef:Niet echt de moeite waard voor een 740 diesel.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Ja misschien bedoelt Ziko dát wel maar alle motorvoertuigen moeten 'even goede remmen' hebben !
De wettelijk voorgeschreven minimum remvertraging voor personenauto's is:
5.2 m/sec kwadraat indien in gebruik genomen ná 300667 maar vóór 010112
5.8 m/sec kwadraat indien in gebruik genomen ná 311211
Type en/of motorisering hebben daar verder niets mee te maken. Ik blijf daarom nieuwsgierig naar zijn uitleg.
Rob
De wettelijk voorgeschreven minimum remvertraging voor personenauto's is:
5.2 m/sec kwadraat indien in gebruik genomen ná 300667 maar vóór 010112
5.8 m/sec kwadraat indien in gebruik genomen ná 311211
Type en/of motorisering hebben daar verder niets mee te maken. Ik blijf daarom nieuwsgierig naar zijn uitleg.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 03.12.2010 - 00:03
- Locatie: genk
zoals ik al zijn diverse dingen verwijderd en vernieuwd
en dat wil ik met de remmen ook gaan doen
dus waarom niet kleine aan passingen voor betere remsystemen
op mn motor had ik dat ook gedaan stalen remleidingen er op en ik merkte het verschil ! kon krachtiger remmen als het moest
dus waarom niet op mijn volvo
en dat wil ik met de remmen ook gaan doen
dus waarom niet kleine aan passingen voor betere remsystemen
op mn motor had ik dat ook gedaan stalen remleidingen er op en ik merkte het verschil ! kon krachtiger remmen als het moest
dus waarom niet op mijn volvo
1996 tot - Volvo 440 1.8i uit 1996
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
@gsx750r :
Je hebt gelijk als je beweert dat alle auto's een wettelijke eis hebben vwb remvertraging.
Maar ik weet zeker dat elke VOLVO aan die eis voldoet met de standaard, af-fabriek remleidingen. En het is een misvatting als je denkt dat een auto een hogere remvertraging heeft met stalen remleidingen dan een auto met rubberen remleidingen.
Hooguit je remt wat strakker, en vlotter, (de remkracht wordt wat directer naar de remcylinder gebracht) maar uiteindelijk is de vertraging exact hetzelfde!
Als je remt, en het wiel net niet blokkeert, (dus de ABS grijpt in) is de remvertraging maximaal, en slechts afhankelijk van drie faktoren:
1. de stroefheid van het wegdek.
2. de kwaliteit en stroefheid van je banden.
3. de massa van de auto.
Alle drie de zaken heeft niets met je remleidingen van doen.
Je hebt gelijk als je beweert dat alle auto's een wettelijke eis hebben vwb remvertraging.
Maar ik weet zeker dat elke VOLVO aan die eis voldoet met de standaard, af-fabriek remleidingen. En het is een misvatting als je denkt dat een auto een hogere remvertraging heeft met stalen remleidingen dan een auto met rubberen remleidingen.
Hooguit je remt wat strakker, en vlotter, (de remkracht wordt wat directer naar de remcylinder gebracht) maar uiteindelijk is de vertraging exact hetzelfde!
Als je remt, en het wiel net niet blokkeert, (dus de ABS grijpt in) is de remvertraging maximaal, en slechts afhankelijk van drie faktoren:
1. de stroefheid van het wegdek.
2. de kwaliteit en stroefheid van je banden.
3. de massa van de auto.
Alle drie de zaken heeft niets met je remleidingen van doen.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Waarom je je specifiek tot mij richt ontgaat me een beetje maar dat maakt verder niet uit.
Of is dat omdat ik dit geschreven heb: ".....ongetwijfeld gaat de auto er beter van remmen op voorwaarde uiteraard dat de rembekrachtiger, remklauwen, remschijven en blokjes ook in optimale staat zijn ! " ?
Nou dan moet je maar denken dat ik hetgeen jij strakker en vlotter noemt, vertaald heb in beter.
En dat is ook de hele bedoeling van die stalen of met RVS omvlochten remleidingen. Het sponzige gevoel is weg. Het 'pedaal voelt harder aan'.
Niet dat je normaal gesproken als alles in orde is een sponzig gevoel zult ervaren, dat komt pas indien je van een auto met stalen remleidingen overstapt in een die ze niet heeft !
En dat weet ik uit eigen ervaring o.a. óók van het motorrijden.
Rob
Of is dat omdat ik dit geschreven heb: ".....ongetwijfeld gaat de auto er beter van remmen op voorwaarde uiteraard dat de rembekrachtiger, remklauwen, remschijven en blokjes ook in optimale staat zijn ! " ?
Nou dan moet je maar denken dat ik hetgeen jij strakker en vlotter noemt, vertaald heb in beter.
Dat weet ik ook zeker want anders had hij geen type-goedkeuring gekregen en zou je ook bij de APK steeds door de mand vallen tenminste ..... als ze een remplatenbank of een remvertragingsmeter gebruiken want met een rollenbank kun je geen remvertraging meten ......wim de jong schreef: Maar ik weet zeker dat elke VOLVO aan die eis voldoet met de standaard, af-fabriek remleidingen.
Ik heb dat dan ook niet beweerd. Het kan ook geen verschil uitmaken want dan zouden we hierbij meteen de Wet van Pascal ontkracht hebben !wim de jong schreef: En het is een misvatting als je denkt dat een auto een hogere remvertraging heeft met stalen remleidingen dan een auto met rubberen remleidingen.
Beter ?wim de jong schreef: Hooguit je remt wat strakker, en vlotter, (de remkracht wordt wat directer naar de remcylinder gebracht) .....
En dat is ook de hele bedoeling van die stalen of met RVS omvlochten remleidingen. Het sponzige gevoel is weg. Het 'pedaal voelt harder aan'.
Niet dat je normaal gesproken als alles in orde is een sponzig gevoel zult ervaren, dat komt pas indien je van een auto met stalen remleidingen overstapt in een die ze niet heeft !
En dat weet ik uit eigen ervaring o.a. óók van het motorrijden.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.