Pagina 1 van 1
stalenremleidingen
Geplaatst: 04.02.2013 - 08:52
door rotterdammertje010
heeft er iemand stalen remleidingen op zijn 740 ?
omdat ik mijn 740 aan het restaureren ben zat ik er aan te denken om
mijn remmen ook aan te pakken
dus wil ik geperforeerde schijven er op te zetten
maar aangezien dat niet mag van de belgische keuring zat ik er aan te denken om dan stalen remleidingen te gaan gebruiken
dus vandaar de vraag
Geplaatst: 04.02.2013 - 09:13
door mjeuring
Sorry, maar ik snap je gedachtegang niet.
Omdat geperforeerde schijven niet toegestaan zijn wil je stalen remleidingen gebruiken?
Geplaatst: 04.02.2013 - 10:28
door arjan_de_jong
Wat is het voordeel van stalen leidingen? Ik vervang ze juist altijd door koperen want dan ben je van het roesten af. Rvs gevlochten slangen kan ik nog snappen. Die zullen minder uitzetten dan normale slangen.
Geplaatst: 04.02.2013 - 11:14
door rotterdammertje010
ik wou de remmen aanpakken vandaar het idee
Geplaatst: 04.02.2013 - 12:29
door admiral
Ik zou nog maar een keer je vraag is goed gaan lezen want ook ik begrijp niet wat je wilt.
Geperforeerde schijven mogen niet van de belgische keuring dus ga ik maar stalen remleidingen gebruiken.
Wil je gaan remmen met stalen remleidingen

Geplaatst: 04.02.2013 - 12:44
door arjan_de_jong
Neem een set goede schijven en neem daar een setje sport blokken dat ga je ook wel merken.
Geplaatst: 04.02.2013 - 12:47
door gsx750r
Of ze eenvoudig te vinden zijn voor jouw auto weet ik niet maar ongetwijfeld gaat de auto er beter van remmen op voorwaarde uiteraard dat de rembekrachtiger, remklauwen, remschijven en blokjes ook in optimale staat zijn !
Remleiding vervangen? Stalen remleidingen zijn beter !
Rob
Geplaatst: 04.02.2013 - 13:26
door lint
Volgens mij bedoelen ze in de link remslangen met metalen wapening, tenmiste die zie ik op de foto's.
Geplaatst: 04.02.2013 - 13:40
door gsx750r
lint schreef:Volgens mij bedoelen ze in de link remslangen met metalen wapening, .... .
Er staan plaatjes van beide: stalen remleidingen én teflon remleidingen met een RVS omvlochten ommanteling.
Plaatje van het stalen exemplaar
Onder de kop
Remleidingen vervangen kun je lezen dat het stalen remleidingen betreft.
Rob
Geplaatst: 04.02.2013 - 13:55
door lint
OK, de foto's zijn niet geheel duidelijk, de tekst na herlezen wel!
Geplaatst: 04.02.2013 - 19:22
door Erik_M
'k denk dat rotterdammertje de z.g. staalomvlochten remleidingen bedoelt.
E.e.a. op onderstaande site te vinden:
http://www.europeantuningshop.nl/index. ... _1710_1805
Geplaatst: 09.02.2013 - 20:19
door Ziko
Niet echt de moeite waard voor een 740 diesel.
Geplaatst: 09.02.2013 - 22:03
door gsx750r
Ziko schreef:Niet echt de moeite waard voor een 740 diesel.
Dat wil ik graag begrijpen. Wat heeft het type en de motorisering met het al of niet monteren van stalen remleidingen te maken ?
Rob
Geplaatst: 09.02.2013 - 22:24
door lint
Iets in de geest van: hoe sneller die kan des te beter moeten de remmen zijn?
Geplaatst: 09.02.2013 - 22:52
door gsx750r
Ja misschien bedoelt Ziko dát wel maar alle motorvoertuigen moeten 'even goede remmen' hebben !
De wettelijk voorgeschreven minimum remvertraging voor personenauto's is:
5.2 m/sec kwadraat indien in gebruik genomen ná 300667 maar vóór 010112
5.8 m/sec kwadraat indien in gebruik genomen ná 311211
Type en/of motorisering hebben daar verder niets mee te maken. Ik blijf daarom nieuwsgierig naar zijn uitleg.
Rob
Geplaatst: 09.02.2013 - 23:47
door rotterdammertje010
zoals ik al zijn diverse dingen verwijderd en vernieuwd
en dat wil ik met de remmen ook gaan doen
dus waarom niet kleine aan passingen voor betere remsystemen
op mn motor had ik dat ook gedaan stalen remleidingen er op en ik merkte het verschil ! kon krachtiger remmen als het moest
dus waarom niet op mijn volvo
Geplaatst: 10.02.2013 - 00:14
door wim de jong
@gsx750r :
Je hebt gelijk als je beweert dat alle auto's een wettelijke eis hebben vwb remvertraging.
Maar ik weet zeker dat elke VOLVO aan die eis voldoet met de standaard, af-fabriek remleidingen. En het is een misvatting als je denkt dat een auto een hogere remvertraging heeft met stalen remleidingen dan een auto met rubberen remleidingen.
Hooguit je remt wat strakker, en vlotter, (de remkracht wordt wat directer naar de remcylinder gebracht) maar uiteindelijk is de vertraging exact hetzelfde!
Als je remt, en het wiel net niet blokkeert, (dus de ABS grijpt in) is de remvertraging maximaal, en slechts afhankelijk van drie faktoren:
1. de stroefheid van het wegdek.
2. de kwaliteit en stroefheid van je banden.
3. de massa van de auto.
Alle drie de zaken heeft niets met je remleidingen van doen.
Geplaatst: 10.02.2013 - 00:53
door gsx750r
Waarom je je specifiek tot mij richt ontgaat me een beetje maar dat maakt verder niet uit.
Of is dat omdat ik dit geschreven heb: ".....
ongetwijfeld gaat de auto er beter van remmen op voorwaarde uiteraard dat de rembekrachtiger, remklauwen, remschijven en blokjes ook in optimale staat zijn ! " ?
Nou dan moet je maar denken dat ik hetgeen jij
strakker en
vlotter noemt, vertaald heb in
beter.
wim de jong schreef:
Maar ik weet zeker dat elke VOLVO aan die eis voldoet met de standaard, af-fabriek remleidingen.
Dat weet ik ook zeker want anders had hij geen type-goedkeuring gekregen en zou je ook bij de APK steeds door de mand vallen tenminste ..... als ze een remplatenbank of een remvertragingsmeter gebruiken want met een rollenbank kun je geen remvertraging meten ......
wim de jong schreef:
En het is een misvatting als je denkt dat een auto een hogere remvertraging heeft met stalen remleidingen dan een auto met rubberen remleidingen.
Ik heb dat dan ook niet beweerd. Het kan ook geen verschil uitmaken want dan zouden we hierbij meteen de Wet van Pascal ontkracht hebben !
wim de jong schreef:
Hooguit je remt wat strakker, en vlotter, (de remkracht wordt wat directer naar de remcylinder gebracht) .....
Beter ?
En dat is ook de hele bedoeling van die stalen of met RVS omvlochten remleidingen. Het sponzige gevoel is weg. Het 'pedaal voelt harder aan'.
Niet dat je normaal gesproken als alles in orde is een sponzig gevoel zult ervaren, dat komt pas indien je van een auto met stalen remleidingen overstapt in een die ze niet heeft !
En dat weet ik uit eigen ervaring o.a. óók van het motorrijden.
Rob