Mijn geimporteerde 1999 C70 cabrio heeft geen stoelverwarming (hoewek ik wel dacht dat dat in principe standaard was). Ik rij er nu 2 jaar in, en was nu wel benieuwd of het enigszins te doen is om de verwarming zelf in te bouwen. Dan kan ik al een stuk eerder in het jaar weer met de kap open rijden.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Stoelverwarming inbouwen
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Ik weet niet hoe het bij jou zit, aangezien jouw C70 van 1999 is en dus misschien (of waarschijnlijk) al de multiplex bekabeling heeft (canbus). Ik weet niet of je daar achteraf zomaar stoelverwarming in kunt bouwen (misschien ook wel hoor, heb geen idee). Bij mijn V70 van 1998 was het erg eenvoudig. Ik had een ander interieur gekocht met stoelverwarming voor en achter. Hoefde alleen de stekkers onder de stoel aan te sluiten en schakelaars te plaatsen, en toen werkte het al 

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29569
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ik vrees dat bij de multiplex bekabeling er ook een software aanpassing noodzakelijk is om de stoelverwarming te laten werken.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Klopt. Dat was ik nog vergeten te melden in mijn post.lint schreef:Ik vrees dat bij de multiplex bekabeling er ook een software aanpassing noodzakelijk is om de stoelverwarming te laten werken.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 27.03.2010 - 16:43
- Locatie: Groningen
Interessant en niet duurNJ8 schreef:alternatief is matjes plaatsen, en zelf onder je bekleding leggen.
Weet niet hoe de stoel van een C70 eruit ziet, maar voor mijn 2006 XC70 was dit relatief eenvoudig en niet duur.
Zie mijn topic in mijn handtekening

- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Airbag koppeling is niks aan. Zolang je de minpool van de accu eraf hebt kan er niks gebeuren.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Ervaring met Volvo en achteraf inbouwen heb ik niet, maar je kan proberen het origineel in te bouwen, waarmee je dus mogelijk tegen canbus problemen aan gaat lopen.
Een aftermarket setje kun je goedkoop krijgen. Zolang je maar ergens 12V vandaan kan trekken, is die zonder veel gedoe aan te sluiten. Het handigste is toch om de stoelen dan uit de auto te halen. Op die manier kun je makkelijk werken en de stoelbekleding los halen. Als die los is, de matjes juist positioneren en de voedingskabel netjes wegwerken.
Ik heb dit bij een auto van een ander merk al eens gedaan en de originele schakelaars gebruikt. Alleen de voeding en bekabeling van heb ik toen zelf aangelegd. Bij de autodemontage een setje schakelaars en een stukje kabelboom gehaald en daar de bekabeling van de aftermarket set op gesoldeerd. Dat waren schakelaars met twee standen, als je een set koopt met meer dan twee standen wordt het lastiger.
Een aftermarket setje kun je goedkoop krijgen. Zolang je maar ergens 12V vandaan kan trekken, is die zonder veel gedoe aan te sluiten. Het handigste is toch om de stoelen dan uit de auto te halen. Op die manier kun je makkelijk werken en de stoelbekleding los halen. Als die los is, de matjes juist positioneren en de voedingskabel netjes wegwerken.
Ik heb dit bij een auto van een ander merk al eens gedaan en de originele schakelaars gebruikt. Alleen de voeding en bekabeling van heb ik toen zelf aangelegd. Bij de autodemontage een setje schakelaars en een stukje kabelboom gehaald en daar de bekabeling van de aftermarket set op gesoldeerd. Dat waren schakelaars met twee standen, als je een set koopt met meer dan twee standen wordt het lastiger.
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Ik heb ook aftermarket stoelverwarming besteld met 2 standen. De kabels liggen al onder me stoelen. Zou het werken door alleen knoppen in te bouwen en de kabels onder de stoelen te gebruiken bij een s40 2001? Zijn toch de grijze brede stekkers?S60_D5 schreef:Ervaring met Volvo en achteraf inbouwen heb ik niet, maar je kan proberen het origineel in te bouwen, waarmee je dus mogelijk tegen canbus problemen aan gaat lopen.
Een aftermarket setje kun je goedkoop krijgen. Zolang je maar ergens 12V vandaan kan trekken, is die zonder veel gedoe aan te sluiten. Het handigste is toch om de stoelen dan uit de auto te halen. Op die manier kun je makkelijk werken en de stoelbekleding los halen. Als die los is, de matjes juist positioneren en de voedingskabel netjes wegwerken.
Ik heb dit bij een auto van een ander merk al eens gedaan en de originele schakelaars gebruikt. Alleen de voeding en bekabeling van heb ik toen zelf aangelegd. Bij de autodemontage een setje schakelaars en een stukje kabelboom gehaald en daar de bekabeling van de aftermarket set op gesoldeerd. Dat waren schakelaars met twee standen, als je een set koopt met meer dan twee standen wordt het lastiger.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Je kan het altijd proberen, alleen is Volvo vanwege het hele canbus verhaal een stuk gevoeliger voor "probeersels" dan de Ford Mondeo van 2001 waar ik stoelverwarming had ingebouwd. Bij de Ford lagen de kabels er ook grotendeels al, volgens mij heb ik die wel deels gebruikt (weet het niet meer zeker, maar een stroomkabel is een stroomkabel). Wel moest ik in het zekeringenhuis even een zekering plaatsen op de plek voor de stoelverwarming.
Of alles zo werkt met alles het plaatsen van de stekkers? Durf het niet te zeggen, maar Volvo en canbus kennende denk ik van niet. Daar weet iemand anders vast het juiste antwoord op.
Of alles zo werkt met alles het plaatsen van de stekkers? Durf het niet te zeggen, maar Volvo en canbus kennende denk ik van niet. Daar weet iemand anders vast het juiste antwoord op.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zou moeten kunnen
Volvo for life
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 04.04.2010 - 16:34
- Locatie: Schiedam
Mijn vraag is ik heb een volvo s70 zonder stoelverwarming maar alles is aanwezig bekabeling waar ook spanning op staat en kabels tot in de stoelen maar zit er ook een verwarmingsmatje in????en hoef ik alleen maar 2 schakelaars plaatsen.
Mvg Jan-willem
Mvg Jan-willem
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 27.03.2010 - 16:43
- Locatie: Groningen
Met het opkomende lenteweer is dit toch weer relevant. Ik zit aan deze set te denken, als deze inderdaad aan te sluiten is:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8531 ... 0?ref=list
Heeft iemand hier ervaring mee?
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8531 ... 0?ref=list
Heeft iemand hier ervaring mee?