inhouden S60 2.4t AUT

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Pimsalabim
Starter

Hallo allemaal,

Even voorstellen... Ik ben Pim en ben sinds enkele weken de trotse bezitter van een donkerblauwe S60 2.4t. Ik heb de auto zelf uit België geïmporteerd. De auto is van 01.2003 en is werkelijk bomvol; alle denkbare opties (elec. leer met stoelverw., houten stuur en inleg, xenon, koplampwissers, geartronic, PDC, telefoon, aut. dimmende binnensp, HU803 met Dolby en RTI-navi, afn. Volvo-trekhaak)! Daarnaast is de auto gechipt naar 240 pk (icm K&N). De auto heeft nu 116.000 km gelopen.

Vanmiddag ben ik bij de dealer geweest voor een reservesleutel (met losse afst.bed.) en een ontbrekende gasveer (kofferbak). Dure hobby... Voor in de keukenlade te hebben liggen...

Misschien kunnen jullie me helpen met het volgende probleem.
Als ik de auto laat werken (lees: als ik eens flink wil doorgassen) dan houdt de auto in (lees: trekken-inhouden-trekken-inhouden-enz.) De auto trekt niet geleidelijk door.
M.n op de snelweg is dit goed te voelen. Ook op de toerenteller is het dan zichtbaar.

Wat zou dit kunnen zijn? Zou het iets met de chiptuning te maken kunnen hebben? Of is er mogelijk een andere oorzaak?

Ik ben op het gebied van de moderne auto een behoorlijke leek. In het verleden reed ik alleen "simpele", trage, oude auto's (lees: oldtimers; Citroen CX/DS enz.) maar ik was het geëmmer nogal beu (natte reet door lek dakraam, verliezen van stroom op niet te traceren plekken (platte accu) enz. Ik heb mn laatste CX nog wel overigens (niet relevant hier...).

Hopelijk kunnen/willen jullie me eens proberen vooruit te helpen...

Vriendelijk gegroet,

Pim
rvo033467
4th Gear member

Vervuild gasklephuis of slecht werkende luchtmassameter zijn bekende kwalen. Misschien eens uit laten lezen bij de dealer?
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
mijnS60
2nd Gear member

Ik heb dit zelfde probleem met mijn auto.

Bij mij kwam met uitlezen alleen naar voren dat de lucht inlaat is met als foutcode ECM-130A. zie:http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... hlight=awd
Volvo S60 2,5T AWD Geartronic MY03.
Comfort- Premium- Audio- Mobility- Family line en VCE
Pimsalabim
Starter

Heren bedankt voor jullie reacties.
Ik ga een dezer dagen naar de garage om de auto eens uit te laten lezen.
Rikkert91
1st Gear member

Even een advies, ga naar de dealer.
Deze heeft de juiste uitleesapparatuur en de meeste kennis en dus het probleem waarschijnlijk zo gevonden.

Gr Rik
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”