inhouden S60 2.4t AUT
Geplaatst: 04.02.2013 - 18:13
Hallo allemaal,
Even voorstellen... Ik ben Pim en ben sinds enkele weken de trotse bezitter van een donkerblauwe S60 2.4t. Ik heb de auto zelf uit België geïmporteerd. De auto is van 01.2003 en is werkelijk bomvol; alle denkbare opties (elec. leer met stoelverw., houten stuur en inleg, xenon, koplampwissers, geartronic, PDC, telefoon, aut. dimmende binnensp, HU803 met Dolby en RTI-navi, afn. Volvo-trekhaak)! Daarnaast is de auto gechipt naar 240 pk (icm K&N). De auto heeft nu 116.000 km gelopen.
Vanmiddag ben ik bij de dealer geweest voor een reservesleutel (met losse afst.bed.) en een ontbrekende gasveer (kofferbak). Dure hobby... Voor in de keukenlade te hebben liggen...
Misschien kunnen jullie me helpen met het volgende probleem.
Als ik de auto laat werken (lees: als ik eens flink wil doorgassen) dan houdt de auto in (lees: trekken-inhouden-trekken-inhouden-enz.) De auto trekt niet geleidelijk door.
M.n op de snelweg is dit goed te voelen. Ook op de toerenteller is het dan zichtbaar.
Wat zou dit kunnen zijn? Zou het iets met de chiptuning te maken kunnen hebben? Of is er mogelijk een andere oorzaak?
Ik ben op het gebied van de moderne auto een behoorlijke leek. In het verleden reed ik alleen "simpele", trage, oude auto's (lees: oldtimers; Citroen CX/DS enz.) maar ik was het geëmmer nogal beu (natte reet door lek dakraam, verliezen van stroom op niet te traceren plekken (platte accu) enz. Ik heb mn laatste CX nog wel overigens (niet relevant hier...).
Hopelijk kunnen/willen jullie me eens proberen vooruit te helpen...
Vriendelijk gegroet,
Pim
Even voorstellen... Ik ben Pim en ben sinds enkele weken de trotse bezitter van een donkerblauwe S60 2.4t. Ik heb de auto zelf uit België geïmporteerd. De auto is van 01.2003 en is werkelijk bomvol; alle denkbare opties (elec. leer met stoelverw., houten stuur en inleg, xenon, koplampwissers, geartronic, PDC, telefoon, aut. dimmende binnensp, HU803 met Dolby en RTI-navi, afn. Volvo-trekhaak)! Daarnaast is de auto gechipt naar 240 pk (icm K&N). De auto heeft nu 116.000 km gelopen.
Vanmiddag ben ik bij de dealer geweest voor een reservesleutel (met losse afst.bed.) en een ontbrekende gasveer (kofferbak). Dure hobby... Voor in de keukenlade te hebben liggen...
Misschien kunnen jullie me helpen met het volgende probleem.
Als ik de auto laat werken (lees: als ik eens flink wil doorgassen) dan houdt de auto in (lees: trekken-inhouden-trekken-inhouden-enz.) De auto trekt niet geleidelijk door.
M.n op de snelweg is dit goed te voelen. Ook op de toerenteller is het dan zichtbaar.
Wat zou dit kunnen zijn? Zou het iets met de chiptuning te maken kunnen hebben? Of is er mogelijk een andere oorzaak?
Ik ben op het gebied van de moderne auto een behoorlijke leek. In het verleden reed ik alleen "simpele", trage, oude auto's (lees: oldtimers; Citroen CX/DS enz.) maar ik was het geëmmer nogal beu (natte reet door lek dakraam, verliezen van stroom op niet te traceren plekken (platte accu) enz. Ik heb mn laatste CX nog wel overigens (niet relevant hier...).
Hopelijk kunnen/willen jullie me eens proberen vooruit te helpen...
Vriendelijk gegroet,
Pim