Hallo Allemaal,
Omdat onze kleine bijna de maxi-cosi gaat ontgroeien zijn wij ons aan het oriënteren bij een volgende maat auto stoel (groep 1, 9-18 kg).
Voor de maxi cosi heb ik een jaar geleden de iso fix beugels besteld bij de dealer en ingebouwd.
Voor de groep 1 komen Romer's bij zowel ANWB en consumentenbond als beste uit de test, maar deze hebben een top tether nodig en die zit niet in een v70 uit 2001; de NL versie, althans. Versies in andere landen, bijvoorbeeld de VS, hebben het wel. Zie bijvoorbeeld pagina 15 van deze link: http://new.volvocars.com/ownersdocs/200 ... 70_01b.htm
Inmiddels is het gelukt om via de dealer zo'n top tether anchor punt te bestellen. Voor geïnteresseerden, het onderdeel nummer is 39870685 en het kostte ongeveer twee tientjes, inclusief BTW.
Nu moet ik hem echter installeren, en ik verwacht dat er een moer of bus ergens in de rugleuning van de achterbank zit. Ik heb geprobeerd door de bekleding heen te voelen, maar dat leverde niets op.
Volgende vraag is dus: hoe krijg ik de bekleding op achterkant van de rugleuning van de achterbank los?
hoe installeer ik een top tether?
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Ik begrijp er geen snars van...zitten er geen gordels in je auto waarmee je maxicosi en stoeltjes vast kan zetten ?
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
-
- 4th Gear member
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 12.08.2011 - 21:35
denk eens na over de kidzofix van axkid. Deze gaan wij binnenkort aanschaffen. In scandinavie zijn bijna alle stoeltjes "rear facing" omdat ze bewezen veiliger zijn dan "front facing"
Deze kidzofix past op de isofix beugels.
http://www.carseat.se/swedish-car-seats ... -kidzofix/
http://www.axkid.se/en/products-en/kidzofix-9-25kg-2
https://www.kindveiligvooruit.nl/
http://www.axkid.se/en/crash-test-film-from-folksam
Sorry, geen antwoord op je vraag, maar misschien helpt het toch.
Deze kidzofix past op de isofix beugels.
http://www.carseat.se/swedish-car-seats ... -kidzofix/
http://www.axkid.se/en/products-en/kidzofix-9-25kg-2
https://www.kindveiligvooruit.nl/
http://www.axkid.se/en/crash-test-film-from-folksam
Sorry, geen antwoord op je vraag, maar misschien helpt het toch.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Dat isofix is toch gewoon een kwestie van "klik maar in en klaar is het"?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 06.01.2012 - 16:15
NJ8, Precies. Waarom in 2001 Volvo dit onderdeel (de isofix fasteners) van, in hedendaagse Euro's, in de nabestelling met koerier uit Zweden geleverd, nog geen 3 tientjes niet gewoon standaard inbouwde in NL versie terwijl het in de VS wel werd gedaan, is me, gezien de moeite die volvo zich getroost om met veiligheid geassocieerd te worden, een compleet raadsel.
Gelukkig was het dus met weinig moeite en tegen geringe kosten later in te bouwen, en dat verwachte ik ook voor de top tether anker punten.
In reactie op de eerdere post van NJ8, Wij kwamen tot de Romer Duo Plus omdat de consumentenbond wel zegt dat achterwaartse zitjes veiliger zijn, maar ze niet in de test had opgenomen (?).
Gelukkig was het dus met weinig moeite en tegen geringe kosten later in te bouwen, en dat verwachte ik ook voor de top tether anker punten.
In reactie op de eerdere post van NJ8, Wij kwamen tot de Romer Duo Plus omdat de consumentenbond wel zegt dat achterwaartse zitjes veiliger zijn, maar ze niet in de test had opgenomen (?).
-
- 4th Gear member
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 12.08.2011 - 21:35
Klopt daniu. Onze zoon is nu bijna 11 maanden en ik heb dus hetzelfde onderzoek gedaan. Ik denk dat het niet lang meer duurt dat er meer van deze type stoelen op de NL markt komen. In de nordics zijn ze gewoon verder met dit type veiligheid. De autogordels kwamen er ook vandaan, nu zit het in iedere auto. Rear facing wordt de standaard denk ik.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 22.11.2006 - 00:09
Rear facing vind ik ook echt niet goed want je ziet je kind niet meer.....en dus ook zijn gemoedstoestand. Je kind zal zich maar stikken of niet goed worden dan ligt ie lekker met zijn hoofd van je af.....mijn mening.
- MarcoHollaar
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 06.08.2012 - 20:00
- Locatie: Midden van het land
@Freshman
Er zijn diverse spiegeltjes in de handel om je kroost in de gaten te houden, dus daarvoor is ook wel een oplossing te vinden.
Dan is de veiligheid in het verkeer belangrijker en zou ik ook voor achterwaarts gaan.
Er zijn diverse spiegeltjes in de handel om je kroost in de gaten te houden, dus daarvoor is ook wel een oplossing te vinden.
Dan is de veiligheid in het verkeer belangrijker en zou ik ook voor achterwaarts gaan.
Toyota Corolla (3x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
- janpie
- 5th Gear member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
- Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)
Ik geloof dat @oceanracer er ook een in heeft. Dus misschien kan je hem een PM sturen
V70 2.5T 209 pk 2007 175000
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
-
- 4th Gear member
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 12.08.2011 - 21:35
een mooie fish eye (spiegel) aan je hoofdsteun, is de oplossing. Vindt hij ook leuk!Freshman schreef:Rear facing vind ik ook echt niet goed want je ziet je kind niet meer.....en dus ook zijn gemoedstoestand. Je kind zal zich maar stikken of niet goed worden dan ligt ie lekker met zijn hoofd van je af.....mijn mening.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
Romer kidfix kopendaniu schreef:Hallo Allemaal,
Omdat onze kleine bijna de maxi-cosi gaat ontgroeien zijn wij ons aan het oriënteren bij een volgende maat auto stoel (groep 1, 9-18 kg).
Voor de maxi cosi heb ik een jaar geleden de iso fix beugels besteld bij de dealer en ingebouwd.
Voor de groep 1 komen Romer's bij zowel ANWB en consumentenbond als beste uit de test, maar deze hebben een top tether nodig en die zit niet in een v70 uit 2001; de NL versie, althans. Versies in andere landen, bijvoorbeeld de VS, hebben het wel. Zie bijvoorbeeld pagina 15 van deze link: http://new.volvocars.com/ownersdocs/200 ... 70_01b.htm
Inmiddels is het gelukt om via de dealer zo'n top tether anchor punt te bestellen. Voor geïnteresseerden, het onderdeel nummer is 39870685 en het kostte ongeveer twee tientjes, inclusief BTW.
Nu moet ik hem echter installeren, en ik verwacht dat er een moer of bus ergens in de rugleuning van de achterbank zit. Ik heb geprobeerd door de bekleding heen te voelen, maar dat leverde niets op.
Volgende vraag is dus: hoe krijg ik de bekleding op achterkant van de rugleuning van de achterbank los?
15-36kgperfecte oplossing en in oa duits en ANWB test erg veilig
http://www.babypark.nl/autostoelen/auto ... idfix.html
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Wij hebben een Römer king deze zit met de gordel vast .
Isofix zal beter zijn maar de manier hoe Römer het doet met de gordel is ook zeer goed.
Isofix zal beter zijn maar de manier hoe Römer het doet met de gordel is ook zeer goed.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 06.01.2012 - 16:15
Om weer even de lijn terug te pakken, ik heb inmiddels een foto gevonden van waar deze punten horen te zitten, dit is een XC70 uit 2004, VS uitvoering.
Maar de vraag is, speficiek, hoe krijg ik de bekleding van de achterkant van de rugleuning?
Foto van de locatie van de bevestigingspunten: http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... =170&ty=77
Maar de vraag is, speficiek, hoe krijg ik de bekleding van de achterkant van de rugleuning?
Foto van de locatie van de bevestigingspunten: http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... =170&ty=77
- MarcoHollaar
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 06.08.2012 - 20:00
- Locatie: Midden van het land
Lijkt me dat je moet beginnen met het demonteren van de oprolbare bagagenetten op de achterzijde van de rugleuning.
De voorkant en de achterkant van de bekleding van de leuning is aan elkaar geritst.
Dus lijkt een kwestie van ritsje open, achterkant bloot, gaatje zichtbaar in rugframe, stof doorprikken met priem, boutje van top tether vastzetten in gaatje, stof rechttrekken, rits dicht en bagagenetten weer monteren.
Al met al een zaterdag ochtend klussen.
Succes.
Graag na afloop even een foto met gemonteerd stoeltje, want de positie is me nog niet helemaal duidelijk.
De voorkant en de achterkant van de bekleding van de leuning is aan elkaar geritst.
Dus lijkt een kwestie van ritsje open, achterkant bloot, gaatje zichtbaar in rugframe, stof doorprikken met priem, boutje van top tether vastzetten in gaatje, stof rechttrekken, rits dicht en bagagenetten weer monteren.
Al met al een zaterdag ochtend klussen.
Succes.
Graag na afloop even een foto met gemonteerd stoeltje, want de positie is me nog niet helemaal duidelijk.
Toyota Corolla (3x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
Nog even voor de NON tether oplossing
ANWB test 2011-2012
http://www.anwb.nl/bestanden/content/as ... t-2012.pdf
Zie hier pagina 2
15 tot 36 kg ( II, III ) van ca. 4 tot 12 jaar
Romer KIDFIX sict
Maar wanneer je per se top tether wil.. succes ermee.
ANWB test 2011-2012
http://www.anwb.nl/bestanden/content/as ... t-2012.pdf
Zie hier pagina 2
15 tot 36 kg ( II, III ) van ca. 4 tot 12 jaar
Romer KIDFIX sict
Maar wanneer je per se top tether wil.. succes ermee.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- MarcoHollaar
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 06.08.2012 - 20:00
- Locatie: Midden van het land
Het topic gaat over tether niet over andere oplossingen.
Als iemand die top tether wil installeren, dan heeft 'ie daar zijn/haar redenen voor.
Dan kunnen we allerlei adviezen gaan geven om het niet te doen, maar daar wordt niet om gevraagd.
En die afsluiter "maar wanneer je per se top tether wilt, succes ermee" vind ik niet gepast.
Eigenlijk geef je daarmee aan dat je het een stomme keuze vind en dat hij het maar zelf moet uitzoeken.
Als iemand die top tether wil installeren, dan heeft 'ie daar zijn/haar redenen voor.
Dan kunnen we allerlei adviezen gaan geven om het niet te doen, maar daar wordt niet om gevraagd.
En die afsluiter "maar wanneer je per se top tether wilt, succes ermee" vind ik niet gepast.
Eigenlijk geef je daarmee aan dat je het een stomme keuze vind en dat hij het maar zelf moet uitzoeken.
Toyota Corolla (3x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 06.01.2012 - 16:15
Het bleek allemaal zo simpel. Zoals ik verwachtte en hoopte zijn de rugleuningen van de achterbank van EU en VS versies identiek en zit er inderdaad een draadbus verstopt onder de bekleding.
Om dit te bevestigen hebben we de Haynes gevolgd om de rugleuning uit te bouwen, de ringetjes aan de onderzijde los gebogen en de rits open geritst. Om de ankerpunten zelf te installeren is dit echter niet nodig nu we de bevestiging hebben dat de draadbussen er zitten.
Je hoeft dus alleen maar met een stevige naald of priem door de bekleding van de rugleuning van de achterbank te prikken om te voelen waar de bus zit. Vervolgens even netjes uitsnijden of knippen en de top tether anker installeren.
Nog even de lokatie bij benadering: http://img.autorevo.com/2004-volvo-v70- ... -large.jpg
Om dit te bevestigen hebben we de Haynes gevolgd om de rugleuning uit te bouwen, de ringetjes aan de onderzijde los gebogen en de rits open geritst. Om de ankerpunten zelf te installeren is dit echter niet nodig nu we de bevestiging hebben dat de draadbussen er zitten.
Je hoeft dus alleen maar met een stevige naald of priem door de bekleding van de rugleuning van de achterbank te prikken om te voelen waar de bus zit. Vervolgens even netjes uitsnijden of knippen en de top tether anker installeren.
Nog even de lokatie bij benadering: http://img.autorevo.com/2004-volvo-v70- ... -large.jpg