Welk interieurfilter?
-
- 2nd Gear member
Ik had het plan opgevat om het interieurfilter van mijn V70 uit 2007 te vervangen. Volgens de Haynes manual die ik heb zijn er twee soorten filters. Een dunner pollenfilter en een dikker multifilter voor auto's met een Air Quality Sensor. Nu heb ik geen Air Quality Sensor, dus ging ik er van uit dat ik het dunne pollenfilter nodig zou hebben. Toen ik het filter uit de behuizig haalde, bleek het toch het dikkere multifilter te zijn. de vraag is, heeft Haynes het fout of zit in mijn auto het verkeerde filter? Of kunnen de filters in principe door elkaar gebruikt worden?
V70 II D5 Sport Edition, MY '07
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
-
- 2nd Gear member
In de meeste V70s past zowel een pollen- als een multifilter. Kijk hier. Bij sommige V70s is de brede sleuf afgesloten. Dus gewoon je neus even onder het dashboard steken. Maar let op: je mag ze er niet tegelijk in zetten, dan wordt de luchtweerstand te hoog.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
JeroenF, Ik heb er nog eentje liggen alhier, origineel Volvo, onderdeelnummer 30630754, dealerprijs 47,50 euro. Ik ben tot op heden te lui geweest om hem om te ruilen voor een dunne want.....ik moet een dunne maar kreeg een dikke mee van dealer. Belangstelling, stuur maar een PM.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
V70/2.4D/2003, Als ze er allebei inpassen, waarom zou je die dikkere niet gewoon gebruiken? Het Multifilter is toch beter lijkt mij?
Maar, kan iemand zeggen of de dikke multifilters alleen in combinatie met de Air Quality Sensor geïnstalleerd zouden moeten zijn? Ik vraag dit omdat er bij de auto die ik heb wel meer zaken in het optiepakket niet kloppen.
Maar, kan iemand zeggen of de dikke multifilters alleen in combinatie met de Air Quality Sensor geïnstalleerd zouden moeten zijn? Ik vraag dit omdat er bij de auto die ik heb wel meer zaken in het optiepakket niet kloppen.
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
-
- 2nd Gear member
Ja, multifilter is bedoeld voor AQS, maar kan ook als er geen AQS in de auto zit. Als er, naast de smalle ook een brede sleuf aanwezig is, kan het multifilter erin. Is wel erg prettig overigens, zo'n filter. Houdt behalve pollen ook dieseldampen en andere onaangename geuren buiten.
-
- 7th Gear member
Als er een dikke inzit,monteer je simpel weer een dikke en dat geldt ook voor de andere versie.
-
- 2nd Gear member
De mijne mist een heleboel opties die in 2007 standaard waren. Ook een aantal opties van het Sport Editon pakket zit er niet op. Mij werd verteld dat er bij het bestellen van deze auto iets mis was gegaan, maar er zijn er dus meer van?
De ECC is en lang verhaal. Omdat ik begrepen had dat het eigenlijk niet kon, heb ik de print uit de MCC voorzien van een moduultje dat electronisch de knoppen hiervan kan bedienen en de LED's kan uitlezen. dit geheel zit nu onder de bestuurdersstoel. Op Marktplaats een ECC unit gekocht en hier een nieuwe print voor ontworpen die nu dus op afstand de oude MCC bedient. Sensoren ingebouwd die de binnen, buiten en motortemperatuur meten als ook de hoeveelheid zonlicht op het dashboard. De software met regelalgorithmes was nog een hoop uitzoekwerk, maar het werkt nu eigenlijk wel goed. Ik moet nu nog de gescheiden regeling links/rechts maken, maar dat is nog best lastig. Met dezelfde temperatuurinstelling voor links en rechts werkt het prima.
De ECC is en lang verhaal. Omdat ik begrepen had dat het eigenlijk niet kon, heb ik de print uit de MCC voorzien van een moduultje dat electronisch de knoppen hiervan kan bedienen en de LED's kan uitlezen. dit geheel zit nu onder de bestuurdersstoel. Op Marktplaats een ECC unit gekocht en hier een nieuwe print voor ontworpen die nu dus op afstand de oude MCC bedient. Sensoren ingebouwd die de binnen, buiten en motortemperatuur meten als ook de hoeveelheid zonlicht op het dashboard. De software met regelalgorithmes was nog een hoop uitzoekwerk, maar het werkt nu eigenlijk wel goed. Ik moet nu nog de gescheiden regeling links/rechts maken, maar dat is nog best lastig. Met dezelfde temperatuurinstelling voor links en rechts werkt het prima.
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996