Ik kon hem zo gauw niet vinden met de zoekopdracht, vandaar dit topic.
De 2.4D en D5 van 2001-2004 schijnen identiek te zijn, op de software na. Maar wat zijn nu precies de technische verschillen tussen de D5 van 2004 met 163pk en de D5 van 2005 met 185pk?
Technische verschillen D5 163pk en D5 185pk
- Varioclean
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 18.10.2012 - 11:26
- Locatie: Varsseveld
- Contacteer:
de zgn D5244T4, D5244T5 (185pk, 163pk) van eind 2005 zijn identieke motoren met alleen andere software in het motormanagement,
de overbrengingsverhoudingen van de D5(185pk) en 2.4D (163pk) zijn ook gelijk , en de 2.4D en D5 van model 2006,2007 wegen zelfs precies evenveel.
het verschil met de D5244T met 163pk van 2004 is groot,
turbolader, verstuivers, inlaat, uitlaat, egr klep en zelfs compressieverhouding verschillen,
de oude motoren zijn zonder roetfilter en hebben wel minder snel last van intern dichtslippen, agv van afwezigheid roetfilter.
groet,
de overbrengingsverhoudingen van de D5(185pk) en 2.4D (163pk) zijn ook gelijk , en de 2.4D en D5 van model 2006,2007 wegen zelfs precies evenveel.
het verschil met de D5244T met 163pk van 2004 is groot,
turbolader, verstuivers, inlaat, uitlaat, egr klep en zelfs compressieverhouding verschillen,
de oude motoren zijn zonder roetfilter en hebben wel minder snel last van intern dichtslippen, agv van afwezigheid roetfilter.
groet,
- mjeuring
- 3rd Gear member
- Berichten: 494
- Lid geworden op: 17.03.2007 - 08:56
Op wikipedia staat een mooie samenvatting: http://nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_D5-motor
Reden voor mij om hier eens naar te vragen is de volgende link:
http://volvotunenl.wix.com/volvotune#!p ... tails/crqa
Ik overweeg de auto te laten tunen, maar volgens mij klopt het verhaal in de link dan niet.
http://volvotunenl.wix.com/volvotune#!p ... tails/crqa
Ik overweeg de auto te laten tunen, maar volgens mij klopt het verhaal in de link dan niet.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41164
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mods break
@S60_D5 - je had je html uitgezet in je profiel.
Daardoor was de link niet zichtbaar.
ik heb het nu hersteld. Laat dat svp aan staan.
@S60_D5 - je had je html uitgezet in je profiel.
Daardoor was de link niet zichtbaar.
ik heb het nu hersteld. Laat dat svp aan staan.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Ze rijden ook nog eens heeeeel anders.
De 163pk is naar mijn mening wat rauwer en heeft een groter toerenbereik. Dat wil zeggen dat je deze zonder dat ie begint te janken lekker door kunt trekken naar 3500 rpm of meer.
De 163pk is naar mijn mening wat rauwer en heeft een groter toerenbereik. Dat wil zeggen dat je deze zonder dat ie begint te janken lekker door kunt trekken naar 3500 rpm of meer.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Html uit in m'n profiel, die is nieuw voor me. Top dat het nu goed ingesteld is!
Ik heb inderdaad de euro 3 D5244T. Heb wel eens met de 185pk versies gereden en die deden iets beschaafder aan. Ik ben het volledig met je eens dat de D5244T zich ook thuis voelt op hogere toerentallen, ik vind het een heerlijke diesel die tenminste niet alleen binnen de 2000-3000 toeren lekker rijdt en klinkt.
Verschillen tussen de blokken zijn in ieder geval mooi duidelijk zo met die Wikipedia link!
Ik heb inderdaad de euro 3 D5244T. Heb wel eens met de 185pk versies gereden en die deden iets beschaafder aan. Ik ben het volledig met je eens dat de D5244T zich ook thuis voelt op hogere toerentallen, ik vind het een heerlijke diesel die tenminste niet alleen binnen de 2000-3000 toeren lekker rijdt en klinkt.
Verschillen tussen de blokken zijn in ieder geval mooi duidelijk zo met die Wikipedia link!
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Overzicht is wel erg incompleet. Er zijn veel meer verschillen tussen de 2005 en 2006 motoren.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Heb het nog even opgezocht (had het al eens eerder opgesomd), maar hier vindt je de verschillen:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=32132&
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=32132&
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95